erg zweten peuter

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by klaproosje1979, Oct 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klaproosje1979

Aug 3, 2008
    48
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Mijn zoontje van net 3 kan zweet heel veel. Hij heeft heel snel zweetvoetjes en als hij in bed ligt is hij vaak nat van het zweet. Zijn haartjes zijn nat, zijn hele lijfje is klam en gloeiend heet...
    Hij ligt nu in een lange pyama onder een dekbedje, maar dat is blijkbaar te warm..

Nu is mijn vraag.. kan ik hem in een zomerpyamaatje laten slapen of alleen in zijn hempje en onderbroek?
    Zijn papa slaapt ook alleen in zijn onderbroek, maar toch durf ik het bij mijn zoontje niet aan... wat als hij nou boven de dekens komt te liggen? vat hij dan geen kou?

Heb bijvoorbeeld net een nieuw pyamaatje voor hem gekocht van dat warme badstof.. maar dat lijkt mij dan veel te warm..

Of ik laat hem slapen in zijn ondergoed en doe alleen voor en na het slapen die pyama aan..

Nou, zoals je ziet heb ik wat onzekerheiden daarover. Dus hebben julle hier misschien ervaringen mee of kan iemand tips geven? Alvast bedankt!

Groetjes,
    Klaproosje

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje is jonger als die van jou, maar hij slaapt ook alleen in luier, hemd, onderbroek en (nu nog) dunne pyjamajas in een slaapzak. Mijn vriend is hetzelfde als jouw vriend en mijn zoontje is ook zo warmbloedig. Ik zou alleen een pyjamajasje en hemdje aandoen en geen verwarming aan op het kamertje (als je dat al deed). Je zoontje is oud genoeg om zijn dekbed te pakken als hij het koud krijgt.

Ik kleed hem ook nooit te warm overdag, een hemd en een dunne trui, anders krijgt hij het veel te warm. Ik kijk altijd maar naar wat mijn vriend aandoet, dat krijgt mijn zoontje ook aan.

3. klaproosje1979

Aug 3, 2008
    48
    0
    0
    dat is inderdaad misschien wel een idee... ik heb het zelf altijd snel koud en heb dan het idee dat ik mijn zoontje te koud aankleed. maar dat is dus waarschijnlijk helemaal niet zo!
    verwarming heb ik nooit aan, maar we hebben wel rolluiken. dus het is nooit echt koud op zijn kamertje..
    maar ik ga hem dus maar wat minder warm aankleden 's nachts..
    bedankt voor je reactie!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn jochie is ook zo'n warmbloedje..
    Hij slaapt nu in een dunne pyama en zijn onderbroek/luier.
    Ik deed ook steeds een romper aan uit gewoonte, maar dat was gewoon echt teveel.
    En nu nog zweet hij af en toe flink onder zijn dekens.

Van de week lag hij helemaal onder zijn deken vandaan. Toen huilde hij wel even, en hebben we hem zo weer teruggelegd. Hij heeft er verder weinig last van als hij koude pootjes heeft.
    Echt kouvatten valt wel mee. Zolang het niet tocht op zijn kamertje.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

#5 Charlie007, Oct 19, 2009
    Last edited by a moderator: Oct 19, 2009
    Hai,

Fleur heeft het ook altijd zo warm en vooral na het middagslaapje nattig. Ze draagt een pyamatop met korte mouwen en verder niets en ze ligt onder een enkele deken (katoen) met een lakentje. Zelfs het zomerdekbedje van Ikea is hier nog te warm. Maar zo gaat het goed.

Succes, C

Share This Page