Eerste topic pas plaatsen na x aantal berichten?

Discussie in 'Over deze site' gestart door Juul75, 7 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.913
    7.627
    113
    Is het misschien iets om in te stellen dat nieuwe leden pas hun eerste topic kunnen openen als ze bijvoorbeeld 15 reacties in andere topic hebben gegeven? Dat ruimt denk ik een heleboel topics op als 'spookt het na de bevalling?' of 'hoe krijg ik mijn buitenlandse vriend die ik nog nooit gezien heb langs de IND?'

    Als een troll eerst in andere topics moet beginnen wordt het al een stuk minder leuk voor hen, lijkt me.
     
    Krily, Loeki82, Sophy en 16 anderen vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.796
    12.429
    113
    Vrouw
    Misschien best een goed idee. Zo leer je eerst een beetje het forum kennen en de forumregels voor je zelf een topic start. Serieuze forummers blijven toch wel hangen.
     
    hummeltje5 en Zeebra vinden dit leuk.
  3. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    826
    1.107
    93
    Vrouw
    Goed idee! Nu wordt er vaak een topic gestart wat nergens over gaat en alleen maar irritaties opwekt…
     
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.628
    19.597
    113
    Ik modereerde ooit op een forum waar er een dergelijke regel was. Ook mocht je pas in bepaalde subfora posten na 500 berichten. Ooit ingesteld vanwege veel te veel getroll, en dat werkte inderdaad super!
     
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.696
    6.404
    113
    Dit vind ik echt een goed idee. Scheelt vast een hoop onderbroeken topics.
     
  6. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.921
    3.489
    113
    Ik vind het een nodeloze barrière. De meeste mensen maken een account op een forum aan omdat ze ergens mee zitten. Zo werp je een drempel op in plaats van dat je gastvrijheid uitstraalt.

    Maar ik zie het probleem van een troll ook nooit zo, ik vind dat iedereen serieus genomen moet worden en dat als je zelf het idee hebt dat je niet serieus genomen wordt dat je dan gewoon niet op diegene moet reageren.
     
    Snoepjes, Spectre, MoreLife en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.855
    15.176
    113
    Nabij Utrecht
    Of bijv pas na een week/2 wkn lidmaatschap .. dat stopt ook een hoop "vakantietrollen"
     
    Syane, Zeebra, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Maryelle

    Maryelle Actief lid

    10 feb 2015
    307
    181
    43
    Vrouw
    Hier ben ik het ook wel mee eens. Maar ik weet niet hoe erg het hier is met ‘onzin topics’. Ik kan me ook voorstellen dat wanneer je als moderator de hele dag bezig bent om dit eruit te filteren dat het vrij irritant is. Als ‘gewoon’ lid denk ik dat je ook een eigen keuze hebt om dergelijke posts dan over te slaan.
     
  9. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.921
    3.489
    113
    Maar waarom? Als je ergens bezorgd over bent, wil je toch gewoon je vraag kunnen stellen?

    Ik snap het voorbeeld ook niet goed, over de spoken na de bevalling. Dit komt op mij echt over als een reële zorg van iemand en er zijn ook inhoudelijke reacties op gekomen. Het andere voorbeeld heb ik niet gezien maar ook dat lijkt me een onderwerp dat prima op dit forum besproken kan worden. Als het om een onderwerp gaat dat niet binnen de forumregels past, kan Beheer het sluiten.

    Er zijn (nog) geen moderators maar volgens mij valt dit dus reuze mee.

    Ik denk dat het belangrijk is om voor ogen te houden dat een forum altijd vrijblijvend is. De meeste mensen zijn meelezers, sommigen maken een account op het moment dat ze daar behoefte aan hebben, en maar weinig posten actief mee. Dat is allemaal prima. Als je mensen verplicht mee te posten haal je in mijn ogen het principe van een forum onderuit.
     
    Snoepjes, Theezeefje, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.762
    13.266
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Een gulden middenweg is ook nog een optie.
    Ipv. de geopperde 15 posts van TO, kun je natuurlijk ook bijv. een minimum van 2 of 3 posts instellen.
    Iemand die écht een serieuze vraag heeft wil daar echt wel moeite voor doen, maar de kans is groot dat een troll er al gauw vandoor gaat met zo’n barrière.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.855
    15.176
    113
    Nabij Utrecht
    Dat was natuurlijk niet mijn voorbeeld, dus waarom je hem bij een reactie aan mij benoemd is mij niet helemaal duidelijk ;)

    Mijn reactie is gebasseerd op evt. mogelijkheden om trollen tegen te gaan
     
  12. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.921
    3.489
    113
    Ik probeerde aan de hand van de gegeven voorbeelden in dit topic te beargumenteren waarom het me geen goed idee lijkt om barrières op te werpen, of het nou gaat om eerst een x aantal keer te moeten posten of eerst een week te moeten wachten. Verder is er alleen het onderbroeken-voorbeeld gegeven en dat lijkt me nou typisch een onderwerp dat mensen zelf gemakkelijk kunnen negeren.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.582
    1.927
    113
    Als ik me inschrijf op een forum is dat meestal omdat ik een (dringende) vraag heb. Als er een minimum aantal posts zou zijn of een andere barrière, dan zou ik me daar dan niet registreren en een forum zoeken waar dat niet is.
    Tuurlijk zijn er hier soms wat vreemde posts maar ik vind het eigenlijk best meevallen. En je hoeft het toch niet te lezen?
     
    Ysabella, NiVa0230, Nougat en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. 1997Mama

    1997Mama Niet meer actief

    Te bizar voor woorden dat ik me iets oprecht afvraag en mensen zoek met misschien de zelfde ervaringen en er zo wordt gereageerd.
    Ik hoef oprecht dan ook niet meer verder op dit of een ander forum dan ook. Andere mening oke maar ga dan verder scrollen, blijkbaar is niet iedereen gewenst.
     
  15. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.559
    7.543
    113
    Wees echt welkom! Spijtig dat je als voorbeeld gegeven wordt terwijl je je oprecht iets afvraagt. Ik hoop dat je wil blijven en mogelijk gelijkgestemden kan vinden.
     
    Biny vindt dit leuk.
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.522
    5.624
    113
    Vrouw
    Nou idd… alsof er elke dag 10 nieuwe trollen komen ofzo…
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.522
    5.624
    113
    Vrouw
    Ik zou me er lekker niks van aan trekken als ik jou was ;)
     
  18. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.000
    7.438
    113
    Vrouw
    Ik vind wat hier geopperd word helemaal nergens voor nodig. Veel mensen worden hier lid omdat ze met een oprechte vraag zitten. Dat jij dat misschien een rare vraag vind, wil niet meteen zeggen dat het een trol is. Je hoeft niet te reageren he? Maar zoals ik in een ander topic al aangaf kun je hier de laatste tijd al niet veel meer zeggen zonder dat je meteen een dikke discussie krijgt of tot trol wordt benoemd. En het is ook weer niet zo dat hier dagelijks 10 vage topics worden geopend. En het topic over het spoken meteen hier benoemen als een 'trol topic' omdat ts niet meteen de volgende dag reageerde gaat wel ver. Niet iedereen zit elke dag op dit forum.
     
    Huismuisie, Vulpen, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.000
    7.438
    113
    Vrouw
    Trek je hier alsjeblieft niks van aan. Er zijn hier zoveel leden die wel serieus will meedenken/helpen.
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.037
    14.305
    113
    #20 Vero0504, 9 jan 2024
    Laatst bewerkt: 9 jan 2024
    Zo'n aantal posts beperking zie ik geen nut van. Er zijn ook gewoon meelezers die tips uit het forum halen maar geen behoefte hebben (of niet aandurven) om te posten, totdat ze ergens tegenaan lopen.

    Zet een limiet op x aantal posts en je krijgt gewoon 15 posts met alleen een . of abc er in, daar wordt de boel ook niet schoner van. Een echte troll laat zich daar niet door tegenhouden, iemand die op zoek is wel.

    Beperk iemand dat ze alleen in een bepaalde locatie draadjes kunnen posten en het wordt daar en verzamelbak aan chaos. Enkel posten onder bestaande draadjes (denk aan random vragen bijv) wordt je geregeld over het hoofd gezien.

    Kan je beter de optie hebben om een "gebruiker te melden" en dat beheer dan een vlaggetje ziet dat gebruiker xyx al ### gemeld is door unieke gebruikers over reden abc. Met voor hun dan bijv. een optie om t aanmaken van draadjes even te blokkeren totdat een en ander uitgezocht is.

    Net zo goed als dat je berichten zelf kan rapporteren.

    Sommige dingen moet je niet automatiseren, dat geeft meer ellende dan goeds.

    Kracht van zp is dat je ook als nieuwe binnenkomer een vraag kan stellen en ookal is die niet alledaags (daar valt niet tegenop te automatiseren), het mag. Toen ik de ellende zat kon ik hier ook terecht, ik had niet gebleven met zulke beperkingen. (Of dat positief of negatief is, dat mag je zelf uitvogelen)

    De tips van hier hebben wel enorme impact gehad op het welzijn van G en ons als gezin en we hadden al aardig wat kastjes en muren gezien.

    De zuurpruimen heb ik persoonlijk meer last van dan de trollen. Maar goed, daar is een negeer optie voor, dat scheelt weer jeukende handen.
     
    Vulpen en Mim89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina