Eerste trimester en koorts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tilly08, 14 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Hi,

Ik ben nu vijf weken zwanger van de tweede en snotverkouden. Had vanavond spontaan even m’n temperatuur gemeten en had 38 graden. Achteraf gezien vanochtend ook gehad want was heel rillerig en koud ondanks het warme weer (waarschijnlijk toen dus hogere ooorts) maar ging er toen vanuit dat het door het slaapgebrek was (eerste al een paar nachten bijna niet geslapen).

Nu zag ik dat koorts tussen week 3 en 8 extra risico op allerlei afwijkingen met zich meebrengt. Extra risico betekend natuurlijk niet meteen dat het ook zo is maar ik ben gewoon nerveus ook gezien alle moeite en ellende die het heeft gekost om de eerste keer zwanger te worden en het grote geluk dat het nu tegen alle verwachtingen in zo snel gelukt is.

Ik ben gewoon even op zoek naar verhalen van meiden die ook koorts hadden in het begin van de eerste trimester en gewoon een gezond kindje hebben gekregen :)

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Yep covid gekregen, was na de 1e echo met 6 weken, dus wel vroeg en 2 weken ziek incl eerste dagen koorts. Prednisolon erbij geslikt en... gezonde zoon gekregen :)

3. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Hier een heftige griep gehad tussen 5 en 6.5 weken, inclusief ziekenhuisopname. Inmiddels bijna 16 weken zwanger en kindje is tot nu toe perfect gezond.

4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Vooral langdurige, hoge koorts kan extra risico op afwijkingen geven. Ik begon mijn zwangerschap ook met koorts door COVID. 4 dagen lang. En daarna nog verhoging een paar dagen. Maakte mij ook erg onzeker, maar alles lijkt helemaal in orde met deze baby. :) Van een dagje lichte koorts gebeurt er echt niets! Ik zou wel paracetamol nemen om je temp wat omlaag te krijgen voor de zekerheid. Maar maak je niet te druk hoor, is niet nodig!

5. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Dank jullie wel voor de reacties. Fijn om te horen dat jullie ondanks koorts vroeg in het eerste trimester gezonden kindjes hebben/verwachten :)

6. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Zovaak koorts gehad deze zwangerschap. Als de koorts niet snel overgaat, gewoon paracetamol gebruiken. Dan gaat het weet snel beter. Geen zorgen maken

Deel Deze Pagina