O nee, waarschijnlijk wat roze vlees binnengekregen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 12 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    #1 Elleke, 12 mei 2023
    Laatst bewerkt: 12 mei 2023
    Hoi meiden,
    Ben nu 21 weken zwanger en ben in de zwangerschappen altijd erg voorzichtig met eten: heb de
    Zwangerhap app en braad het vlees eens zo lang. Beter safe then sorry, denk ik altijd. Maar helaas, afgelopen zondag laat saucijsjes in de vriezer gedaan en deze maandagavond in de magnetron ontdooid. Daarna een half uur (met even een pauze tussendoor, omdat ik even naar buiten moest) laten braden. Ik heb ze opengesneden en ze waren gaar. Althans, allemaal, maar toen ik aan het eten was zag ik nog een klein beetje rood vlees aan de bovenkant van mijn worstje, denk zo groot als de gum van een potlood. Ik had al een hap gehad. Rest van het worstje was wel gaar zag ik, waarschijnlijk heeft mijne aan de zijkant gelegen in de pan en misschien toch niet helemaal goed gegaard?

Het houdt mij steeds bezig, ik ben zo bang dat onze kleine wat oploopt. Ik kan er nu weinig aan doen, dat weet ik, maar mocht ik wat opgelopen hebben, wat merk ik dan en kan ik eventuele maatregelen nemen?

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Wat lastig dat het je zo bezighoudt. Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt. Als dat stukje inderdaad rauw was nog is het nog niet per se direct schadelijk. Er is dan een kans op toxoplasmose. Maar zoals ik begrijp is het worstje én ingevroren én aardig verhit geweest.

Als ze doorgesneden gaar waren denk ik eerder dat het stukje wat je zag iets anders is geweest. Ik bedoel er zit van alles in die worstjes aan kruiden ed.

Sado vindt dit leuk.
  3. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    *adem in adem uit*

stress over dit is veel slechter dan dat grammetje rood vlees ❤️❤️

Prettykitty vindt dit leuk.
  4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Het vlees komt uit de vriezer, dus mocht er roxoplasmose in hebben gezeten is dat allang gedood door het invriezen.

Je kan zelfs biefstuk of carpaccio eten als je wil, alleen ff een week in de vriezer en daarna gewoon safe

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    De worstjes hebben er hier maar een dag ingelegen :(

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    De kans is zo onwijs klein...
    De stress die je nu heb is schadelijker dan het kleine stukje misschien rauw vlees.
    Het was ook nog eens verhit, want koude worst had je sowieso niet opgegeten.

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.192
    113
    Vrouw
    Oh, zo herkenbaar. Ik heb vorige zwangerschap in de stress gezeten over een stukje vlees dat ik te zacht vond bij nader inzien. Er was niets geks aan te zien, maar ik heb er een angststoornis aan overgehouden toen. De kans is inderdaad klein dat er gevolgen uit komen; allereerst omdat de kans ook klein is als je bijvoorbeeld filet american zou eten, vervolgens omdat het in de vriezer heeft gelegen en tot slot omdat het toch in ieder geval wel voor een deel verhit is geweest. Je kunt verder niets aan de uitkomst veranderen. Hopelijk lukt het je het te relativeren.

8. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Toen ik in verwachting was van mijn dochter, wist ik dus niet dat ik zwanger was en heb ik de eerste 20 weken alles gegeten en gedronken wat ik wou. ( geen alcohol dan ) Maar de verloskundige maakte zich toen ook geen zorgen, dus rustig aan. :thumup:

Deel Deze Pagina