Hallo dames, ik heb er al eens eerder een onderwerp over geopend maar dat is zo lang geleden, en het is nu een andere vraag: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/577646-last-eierstok.html#post18665240 Nu 14 weken zwanger. De klachten die ik beschreef zijn eigenlijk nooit weg gegaan. Ik heb regelmatig steken/pijn scheuten in me linker en rechter eierstokken (ik weet niet wat het anders kan zijn, zou het iets anders kunnen zijn!?) soms tegelijk als ik hoest of nies en dan heb ik zo een pijn dat ik gewoon bang ben om te hoesten of te niezen. Vaak ook niet tegelijk dat ik ineens een steek heb in me rechter of linker. Ik ben er nog niet mee naar de verloskundige geweest en ben het tot nu toe bij elke echo vergeten aan te geven (wel gezegd dat ik veel krampen heb, dat schijnt normaal te zijn). Ik ga volgende week op vakantie voor 4 weken, dit is best een lange tijd en nu twijfel ik of ik het niet even bij de verloskundige moet aankaarten. Wat kunnen zij er mee? Zouden ze misschien even kijken of het normaal is? Misschien is het wel hartstikke normaal... Ik weet het niet, zal ik even langs gaan of toch niet? Ik ben bang dat als het in het buitenland erger wordt ik hysterisch ga worden. Heb er een hekel aan om in het buitenland naar de dokter of ziekenhuis te gaan.
Als jij twijfelt en er onzeker over bent, vind ik het reden genoeg om je verloskundige even te bellen. Wellicht kunnen ze voor je vakantie nog even een echo maken of kijken.
Dan zou ik voor je eigen geruststelling gewoon even laten checken. Anders ga je niet lekker op vakantie denk ik.
Checken kan geen kwaad maar dat hoesten en niezen met pijnscheuten is heel herkenbaar. Waren mijn banden..
Inderdaad je banden, zeker rond 14 weken gaat het toch een poosje heel hard groeien vanbinnen? Heb het ook weleens met hoesten, niezen of snel opstaan, je banden moeten dan opeens het gewicht van je baarmoeder opvangen en dat kan dan een pijnscheut geven denk ik.
Ik dacht ook meteen aan bandenpijn. persoonlijk zou ik er niet voor bellen, maar je moet doen wat goed voelt..