ik eet zelf zo weinig.. onbewust.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    zoveel ik tijdens mn zwangerschap at, zo weinig eet ik nu. moet er gewoon op letten dat ik ook door eet. zo zit alweer op mijn oude gewicht.
    heb ook eigenlijk helemaal geen trek, zit echt eten van mn bord weg te prikken, tis dat mn vriend me pusht, want anders...

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    hey zonnetjes, je bent net bevallen dus maak je niet al te druk om, ik had de eerste week ook geen honger.
    Eet wel wat natuurlijk bijv fruit want je moet wel aansterken of een kopje soep.
    Voel je je verder wel goed?

3. Kristy

Kristy Lid

4 feb 2007
    44
    0
    0
    Kapster
    Enschede
    Hoi Hoi

Ik had het ook hoor de eerste paar weken na de bevalling.
    Ik vergat soms gewoon om te eten en had helemaal geen honger tewijl ik een echte snoepkont ben.
    De eetlust komt wel weer na een paar weken je moet eerst weer een beetje in het ritme komen.
    Succes er mee.

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik had het ook, ik at amper wat en dat terwijl ik bv gaf. Nu nog ben ik niet de eter die voor mijn zwangerschap was maar helaas nog wel 6-8kg aan vast :cry:

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.065
    3.859
    113
    Heb ik ook hoor, ik ben zo druk dat ik vaak weer aan eten denk als mijn maag begint te knorren. Het is ook elke keer gewoon uren later dan ik denk, de tijd vliegt voorbij en je komt er gewoon niet aan toe. Normaal denk ik zowat de hele dag aan eten...
    Ik probeer ook wel aan m'n groente en fruit te denken. Helaas moeten er nog wel wat kilootjes vanaf.

6. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Dat had ik ook hoor. En nu heb ik het eigenlijk nog steeds wel. Het kwam bij mij vooral doordat er geen ritme met Lars was waardoor hij ieder moment wakker kon worden, en ik niet het risico wou nemen dat ik dan net aan het eten was ofzo (jaaa, logisch, dus dan eet je maar niet :rolleyes: ) Nu nog steeds betrap ik me erop dat ik het eten oversla omdat ik met Lars bezig ben of omdat ik verwacht dat ie zo wakker word... Ben nu dan ook heel wat kilo's lichter dan voor mn zwangerschap...

7. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik had het in het begin na de KS niet zo, maar nu heb ik ook ontzettend moeite met eten. Ik ontbijt weer niet meer en soms eet ik alleen maar avondeten. Het is inderdaad bij mij ook zo dat mn vriend pushed dat ik overdag eet en 's avonds gewoon mn bord leeg eet, anders zou ik volgens mij ook niets eten.
    Dit had ik voor mn zwangerschap ook, maar toen woog ik ook maar 48 kilo, kwil eigenlijk niet terug naar dat gewicht.

Liefs,
    Duveldraakje

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Heel herkenbaar! Ik heb het nog steeds....
    Ik at voor de zwangerschap eigenlijk al niet zoals het hoort (ontbijt, lucnh en avondeten) Tijdens de zwangerschap at ik juist hartstikke goed.
    Had gehoopt dat ik dat vast kon houden (is toch gezonder he) maar ook ik ben helaas weer terug bij af.
    Ik merk het nu vooral heel erg aan mezelf dat ik niet voldoende eet.
    Nu met zo'n kleine erbij vraagt je lichaam toch meer van je (je bent bést druk met zo'n klein hummeltje) Ik voel me vaak slap, moe en eigenlijk gewoon helemaal niet gezond :)
    Ik neem er overdag ook niet de tijd voor om even lekker te gaan zitten en wat te eten, want stel je voor dat Vigo wakker wordt. Ik voel me dan heel erg opgelaten en gehaast.... :(
    's Avonds probeer ik altijd wel wat gezonds te koken zodat ik alsnog wat vitamines binnenkrijg. En ik slik wel sinds kort elke dag trouw een vitamine pilletje van A tot Z.... :rolleyes:

9. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Heb dat ook gehad. Ik was zo met Sienna bezig en wilde echt dat zij het goed had, werd op haar wenken bediend, maar vergat mezelf helemaal. Eten kwam er gewoon niet van. Ik leefde in het begin op vitaminepillen en Knorr Vie... had daarnaast ook helemaal geen honger. Superslecht natuurlijk, zeker omdat ik ook borstvoeding geef. Mijn vriend heeft me op een gegeven moment streng toegesproken dat ik ECHT tijd voor mezelf moet maken..Nu gaat het gelukkig wat beter ook omdat er wat meer een vast patroon/ritme in de dag zit.
    Door dit alles zit ik wel weer op mijn oude gewicht (dat was binnen 1 maand), dat vind ik natuurlijk niet erg. Maar het is natuurlijk wel heel belangrijk dat je kindje genoeg voedingsstoffen binnen krijgt en dan was dit eetpatroon wat ik had natuurlijk superslecht...

Deel Deze Pagina