Ha meiden, Kim haar hoofdje zit sinds een week onder de kleine rode bultjes. Nu ben ik bij de huisarts geweest en die zei dat ze waarschijnlijk een allergie heeft opgebouwd voor Zwitsal. Zij denkt dit omdat het alleen op haar hoofd zit. Nou gebruik ik ook echt alles van Zwitsal. Het ruikt zoooo lekeer.(shampoo, haarspul, wangetje, snoetendoekjes) Nou heb ik al meer gehoord dat het zo slecht is, maar wie herkend dit? groetjes Bianca
JA! Hier precies hetzelfde....ik hou niet van Zwitsal, maar vond die washandjes zo makkelijk 's ochtends vroeg...... En na een tijdje viel het kwartje van het komen en gaan van de rode bultjes, de washandjes! Die gebruik ik nu niet meer....en geen bultjes meer! Dus helaas meid, weg met de Zwitsal! (weet wel dat kruidvatspullen hetzelfde ruiken, misschien kan Kim daar wel tegen? ik gebruik Natusan, dat gaat goed)
yep ook hier zwitzal allergie. Trouwens voor alle geparfumeerde middelen. Wij zitten trouw aan de Weleda en dat gaat erg goed. Met 1 jaar was Lars ervan af, hopelijk NIels ook. Ik moet zeggen dat ik nu ook wat spullen van Zarqa heb. Niet zo duur en ruikt ook echt lekker!
Zwitsal is ook op synthetische basis, heb ik me wel eens laten vertellen. Natusan bijv. op natuurlijke basis. Daarom gebruik ik ook liever Natusan. En dat ruikt ook erg lekker hoor.... x
heb dit al meer gehoord idd. daarom ben ik nooit aan zwitsal begonnen. en heb meteen natusan gekocht ivm allergieen. en dit gaat prima. en ruikt ook heerlijk succes
Ik gebruik Zarqa! http://www.zarqa.nl/30?navId=13 Ik had ook zwitsal, veel ook gekregen als kraamcadeau. Heb dat even gebruikt, nu is mijn kindje daar niet allergisch voor maar vind het toch beter om spullen op natuurlijke basis te gebruiken.
kennen jullie het merk 'natalis' ? in sommige kraampakketten zat een hygienische handzeep van dit merk. het is sinds kort te koop bij de da drogist. van natusan hebben ze dus geen haarlotion, en van dit merk wel, en die is helemaal ph-vrij en hypoallergeen ofzo. elijah kan ook niet best tegen zwitsal en heeft al heel lang berg waar niks tegen werkt. en deze haarlotion verwijdert ook mild schilfertjes. geloof iets van 2,50 voor de haarlotion. ruikt echt heerlijk mild en babyáchtig.
he meiden, dank je wel. Kim is dus niet de enige en ik lees ook allemaal andere dingetjes die ik kan gebruiken. Welke snoetenpoetserts gebruiken jullie....of gewoon water en zeep
Die handzeep van Natalis zat ook in ons pakket, vond ik lekker ruiken. Heb geen ervaring met andere babyspullen daarvan. Ik gebruik Balneum badolie of Sebamed baby, ze heeft ook een gevoelig huidje dat droog is.
Kan die allergie zich ook uiten door alleen rode bultjes op haar wangen? Want alleen daar heeft ze ze. Ik ben ze al aan het insmeren met zinkzalf (natuurlijk ook van zwitsal). Alhoewel ze op haar kontje geen bultjes heeft van die zinkzalf. Of kan ik de bultjes daar beter niet mee insmeren?
Nee, volgens mij niet. Het ruikt ook niet zo lekker als Zwitsal ofzo, ruikt eigenlijk amper ergens naar. Maar goed, het werkt prima. Ze heeft soms ook wat schilfertjes of een droge huid en daar smeer ik dan die sebamed babycreme op. Smeer dat gewoon op haar hoofd, maar alleen op de plekken waar ze nog weinig haar heeft, anders lijkt ze net Bob de Rooij met van die vette plukken. Maar die andere spullen van Natalis, ruiken die net zo als die handzeep?
ik heb ook gehoord dat zwitzal super slecht is.. ik gebruikte het namelijk ook voor mezelf en vond het ook zo lekker ruiken maar kreeg er rooie vlekjes van in mn gezicht! ben het gaan uitzoeken en het schijnt zelfs door je huid je rooie bloedlichaampjes aan te tasten...
hier ook een kraampakket met natalis,, er zat een hele serie in. shampoo , badschuim, bodymilk, haarlotion, handzeep, desinfecterende zeep, babyolie.. eigenlijk nooit goed gebruikt want zoon heeft last van eczeem. dus hier geen sterk geparfumeerde dingen.. balneum gaat goed hier.. iemand een goedkopere oplossing? zwitsal is hier dus niet in huis te vinden// oja alleen maar de haargel
Tja, die balneum is niet goedkoop. Heb je Balneum baby of gewoon voor normale balneum. Wij hebben die laatste versie, volgens mij is dat wel iets goedkoper, weet niet waar het verschil in zit, want er staat op de verpakking ook hoeveel je in een babybadje moet doen.
Mijn meisje kan dus ook niet tegen de zwitsal. Heb dr dus ook alles van. Zij begon heel erg te krabbelen bij haar billen, tot bloedens toe en heb het op het cb laten zien en die zei gelijk gebruik je zwitsal, ja dus, nou dat kon ik dus beter niet meer gaan gebruiken en jawel het is dus helemaal verdwenen nu. Gebruik nu natusan en dat gaat prima. Wel jammer van die zwitsal washandjes want die waren best handig. Snoetepoetsers heb je ook in andere merken, van kruitvat of de bas bv.
ik gebruikte in het begin kruidvat produkten en tamer kreeg ook een allergische daar door, op advies van het cb moetst ik natrual gebruiken. Dat was perfect. Toen tamer 6 mnd werd ben ik over gegaan op zwitsal en nu nergens meer last van.