Einde contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Daan22, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn contract eindigt in de eerste week van mijn zwangerschapsverlof, moet ik dan zeld de uitkering aanvragen of gaat dit automatisch?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Daan22,

Je contract eindigt tijdens je zwangerschapsverlof en je wil weten of je dan zelf een zwangerschapsuitkering moet aanvragen.

In deze situatie vraagt je werkgever de zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) voor je aan. Hij/zij geeft op het aanvraagformulier aan dat je dienstverband eindigt tijdens de WAZO.

Je werkgever vult ook in of de uitkering aan jou of via de werkgever betaalt moet worden. Als je contract al een week na de ingangsdatum van je verlof eindigt is het wellicht handiger als UWV de betaling vanaf de start direct aan jou doet.
    Gaat de betaling wel eerst naar de werkgever? Dan stuurt UWV je een brief over de wijziging en vraagt om je rekeningnummer. De betaling zal dan vanaf het einde van je contract aan jou worden overgemaakt.

Actuele informatie over het einde van je dienstverband tijdens je verlof vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina