hallo meisjes vandaag naar fertiliteitspoli geweest in tegenstelling tot vorige keer, toen was alles goed, is er nu een kralenkrans gevonden, tja pco dus, had elke kant meer dan 13 eitjes maar rijpten niet en zullen dan ook niet springen. nu allemaal bloedtesten afgenomen, vriend e.e.a ingeleverd 16 oktober al hebben we evaluatie gesprek en hij vertelde al dat het dan wrshcijnlijk hormonen kuur zal worden. ik moest toch wel huilen, alhoewel hij eigenlijk mijn vermoeden bevestigde. Het 'fijne' vond ik dat hij meteen ook zei dat dit niet betekent dat wij geen kinderen kunnen krijgen, moet alleen een beetje geholpen worden. nu maar hopen dat het nu eindelijk, na 8 zwangeren voor me, terwijl ik langer 'bezig' ben, mijn beurt zal zijn. heb nu ontzettende hoofdpijn van het huilen, t was toch wel een klap. maar nu kan ik echt voor het echie gaan moet ik maar denken. knuf bengel
Hey Bengel, Allereerst welkom hier. Ik heb in maart de diagnose PCO gekregen en herken heel veel van jouw reactie in mezelf. Mijn advies, laat het bezinken het is niet niks wat je even voor je kiezen krijgt. Ook al had je een vermoeden, het is een klap als het bevestigd wordt. Maar een geruststelling is dat de meeste vrouwen met PCO zwanger raken, de eierstokken zijn alleen moeilijker te stimuleren maar als je alles weer 'aan de loop' hebt heb je bijna weer evenveel kans als een 'gezond' iemand. Ik denk dat je 16 oktober provera met aaneengesloten clomid voorgeschreven gaat krijgen. Heel veel succes en sterkte! Liefs, Marjo
dankje wel marjo, tja ik ben nu wel nuchterder dan vanmiddag, toen dacht ik ooh het ligt aan mij wat errug en nu denkik: tja nu pas gaan we kansen krijgen. maar leuk is toch anders he. jij ook succes
och lieve bengel, ik snap je helemaal meissie! probeer positief te blijven, en je te focussen op de toekomst. ik weet hoe verleidelijk het kan zijn om te treuren over vrienden en vriendinnen die je voorgaan. ik wist in de afgelopen 2 jaar niet, dat ik zo jaloers zou kunnen zijn! inmiddels zijn er vele gezonde baby's geboren. probeer je op jezelf te richten, en zie deze uitslag als iets positiefs! bedenk: nu ze iets hebben gevonden, kan het behandeld worden. ik wens je heel veel sterkte met je behandelingen, als je vragen hebt stel ze gerust! dikke knuffel, liefs elfje ps: bedankt voor je pbtje! hartstikke lief!
doe ik ook wel hoor elfje, maar er blijven toch momenten he. mijn beste vriendin die zwanger is heeft vanmiddag lekker effe meegehuild. en daarna gelachen dat als zij straks bevallen is, dat ik dan met dikke buik op bezoek kom (zij is pas 10 weekjes) positief of niet?
Hoi Bengel, Welkom aan deze kant van het forum! Ondanks dat je het had verwacht blijft het ten alle tijden een harde klap. Hou ons op de hoogte en heel veel succes toegewenst. Groetjes, Elvira
Ha die Bengel, Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd, ik kan mij goed indenken hoe jij je nu voelt, je moet het toch allemaal weer verwerken. Je kan hier altijd je "ei" kwijt en het is hier best gezellig aan deze kant van het forum. Veel succes! Knuffel van Senna
hoi weer een update. ik heb t ook mijn ouders nu verteld...zijn toch wel geschrokken, maar ook zij zien in dat het gelukkig allemaal wel mogelijk blijft. ik had gisteren op elke eierstok 13 eiblaasjes die alleen te klein bleven en dus niet springen..ik heb net dat zetje nodig succes iederen
Ach meissie, volkomen begrijpelijk dat je even heel hard moet sjanken! MAar zoals je zelf al zegt: met de juiste medicatie krijgen jullie nu eindelijk kansen! Het wordt dus gewoon waanzinnig spannend! En je staat inderdaad vast met buik aan het kraambed van je vriendin!
Hoe rot het ook is, ik ben allang blij dat ze weten wat je hebt en dat je geholpen kan worden! Zoveel meiden met PCO hier hebben mooie kindjes gekregen! Heeeel veel succes, en lekker huilen hoor! dat lucht op! Liefs Natas
Lieve Bengel, Kan me heel goed voorstellen dat je het als een klap in je gezicht ervaart. Wij hadden toen ook wel een voorgevoel (bij hubbie dmv operatie) maartoch... Als ze het dan doodleuk zeggen...auw...doet gewoon hartstikke zeer. Als je dit positieve gevoel weet vast te houden kom je een eind meid! Enne..blijven praten samenh he! Hele dikke knuf, Elmo
Heel veel succes Bengel.. Het is zeker niet leuk om te horen dat je PCO hebt.. Geef de moed niet op.. Bij mij zijn er nu ook omgeveer 5 zwanger geraakt voor mij; daar wij ook al langer bezig zijn dan zij.. Nooit leuk om te horen dat zij dan wel snel zwanger zijn..
wat fijn om jullie reacties te lezen. en nu een dag later voel ik me een stuk zekerder. De gyn had gezegd dat het ook voor ons is weggelegd, en dat met de juiste behandeling ik zeker zwanger moet kunnen worden. nu nog 2 weekjes wachten en dan krijg ik evaluatie gesprek en behandelvoorstel..das al snel, aangzien ik bij sommige gelezen heb dat het wel 3 maand kan duren toch? Mijn gevoel zegt dat het misschien ook wel meevalt aangezien er veel eiblaasjes gezien zijn, die niet genoeg rijpen. t is net t ene zetje. Ik ga dat iig vragen de 16e... verder heb ik moodswings: op mijn werk voel ik me kei goed (en ik werk met ontzettend veel verstandelijk gehandicapte kindjes) en kan ik de hele wereld aan. Vriendje lief en ik zijn echt soulmates, thuis gaat t ook lekker, heel af toe dwalen gedachte af en kan ik een traantje pinken, of onrustig worden, (heb helaas adhd kenmerken)...maar zoals me al verteld is: gelukkig heeft het beestje een naam, en kan er specifiek hierop een behandling gestart worden, en idd natas, er zijn zoveel 'hormoon'baby's, ik ga er ook zeker vanuit dat we dat allemaal zullen krijgen.. ennuh..ik hoop idd op kraambed vriendin met dikke buik te staan me2 thanx voor jullie opbeurende reacties knuf bengeltje
Welkom hier Bengel. Je moet maar zo denken: gelukkig weten ze nu wat er aan de hand is en kun je je gaan richten op de toekomst. Ook een fijn idee toch?
daar heb je gelijk in mijnimeel, en 16 okt is al snel...dan gaan we verder. ik ben benieuwd hoe dat dan gaat, zal ik dan de hormonen meekrijgen ofzo? hoe ging dat bij jullie
Nee, bij mij (en mijn man) deden ze eerst uitgebreid onderzoek (inwendig, bleod, uitstrijkjes e.d.). Ik heb een aantal keren bloed moeten prikken om te bepalen of ik een eisprong had (nee dus). Daarna pas aan de hormonen. Ik was wel een paar maanden verder toen ik begon aan de hormonen maar dat is bij iedereen verschillend!
Hoi Meid, Ik herken je verhaal! Gelukkig maar dat je zo'n lieve vriendin hebt. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen. Hopelijk ben je snel zwanger, en ga je inderdaad met een dikke buik bij je vriendin op kraamvisite. Groetjes Nancy
Hey meis, kan me voorstellen dat het even hard is aangekomen. Wel goed dat je nu alweer positief kunt kijken. Het beestje heeft een naam en is goed behandelbaar. Je kansen beginnen nu pas, dus met twee handen aangrijpen. Ik duim voor je meis!
aan mijnimeel: inwendige onderzoeken heb ik al achter de rug, en heb 2e keer bloed geprikt al en tim heeft eenz aadonderzoek achter de rug..dus voorwaarden zin al gedaan vraagje: wat zouden jullie doen: ik mag in januari een cursus autisme gaan doen die 16 lessen betreft in 32 weken tijd..ik ben 'bang'dat dit te druk wordt, gezien ik nu ook wat regelmatiger naar z huis moet...wat kan ik nu het beste doen? deze cursus doen of genoegen nemen met een kleinere korterlopende cursus? gr bengel