Ik vroeg me af hoe de dag er voor jullie kleintjes uit ziet. Waar slaapt hij/zij bv? Ons meisje van 4 weken komt meestal rond uur of 4.00 voor de fles en krijgt daarna vanaf 7.00 om de 4 uur 120 cc fv. Momenteel slaapt ze nog bij ons op de kamer in haar wiegje, na de fles van 7 uur leg ik haar of nog even terug of komt ze nog even bij ons in bed waar ze dan verder slaapt tot een uur of 9, maximaal 10 uur. Dan maak ik haar wakker en gaat ze in bad. Daarna naar beneden en brengt ze eigenlijk de hele dag beneden door. Ze slaapt dan naar behoefte (wanneer ze wil), op schoot, box of in de wagen. Voor de voedingen maak ik haar wakker. En s avonds als wij naar bed gaan, na haar laatste fles, gaat ze mee naar boven en in haar wiegje. Ze slaapt in principe goed maar wat ik me afvraag: moeten we haar overdag ook niet weg leggen in haar wiegje of vast laten wennen in haar ledikantje? En wanneer leggen jullie je kindje dan weg? Bv een half uurtje na de voeding? Of als je ziet dat ze moe worden? Vaak slaapt ze hier al voordat ik t door heb dus als ik haar dan over probeer te leggen wordt ze meestal wakker... Ik ben vooral benieuwd hoe jullie het overdag doen...
Hier een baby van 9 weken. Ik heb eigenlijk precies hetzelfde gedaan als wat jij nu doet. Overdag beneden in de box of kinderwagen (na de voeding ging ik vaak met de honden lopen dus lag hij in de kinderwagen). Hij slaap eigenlijk overdag en snachts erg goed dus ik denk dat dit voor hem een goede manier van slapen is.
Wij hebben nog een kleintje van 2,5 week oud en wij doen het eigenlijk ook het zelfde, alleen ligt die van ons gewoon op zijn eigen kamertje in het ledikantje 's nachts. Als we een slechte nacht hebben gehad dan ga ik pas dond een uur of 10 met hem naar beneden toe en dan ligt hij eerst in de box omdat hij dan best wel wakker is. Na de volgende voeding leg ik hem in de kinderwagen zodat hij dan lekker kan gaan slapen. En de rest van de dag kijk ik het een beetje aan, is hij wakker dan gaat hij lekker de box in. Valt hij mij in slaap aan de borst dan gaat hij de kinderwagen in. En na zijn laatste avond voeding breng ik hem naar boven toe.
Hihi ok, ben dus niet de enige die het zo doet maar vanaf wanneer 'moet' je ze dan wel overdag boven gaan leggen? Ze moeten toch een x meer in n ritme gaan komen toch?overdag ben ik trouwens ook vaak de hort op en slaapt ze in de wagen. Eigenlijk wilden we haar overdags in het ledikant laten slapen zodat ze daar ook aan went maar eigenlijk komt het daar steeds niet van doordat we weg zijn of ze al in de wagen ofzo ligt te slapen. Tot nog toe heeft ze 2x in het ledikant gelegen en zette t echt op een krijsen. Vond t zo zielig, zo'n kleintje in zo'n mega bed
Ik voedde met 4 weken op verzoek, ik hield wel de tijd in de gaten, stel hij melde zich 4u niet dan zou ik hem voeden maar dat is niet nodig geweest, snachts hield ik het op 6u tussen de voedingen maar ook daarvoor melde hij zich eerder. Slapen deed hij overdag in de box en nu nog, ik vind dat gemakkelijker dan went hij ook aan leefgeluiden en dan kan ik ook gemakkelijker weg want hij kan slapen met geluiden. Snachts sliep hij in de wieg tot 3 maanden ongeveer, snachts werd hij snel van ons wakker dus dan wil hij het wel stil hebben. Ik deed hem 2 keer in de week in badje en nu ook nog niet elke dag vanwege het droge huidje Een ritme had ik niet maar hem op verzoek voeden was heel zeker voor hem leuker maar voor mij ook, het was voor hem niet leuk om hem wakker te maken voor te voeden, vond ik een beetje zielig Een ritme is vanzelf gekomen en die heeft hij helemaal geregeld
Dat 'moet' wanneer jij en je kindje dat willen... En nee maak je geen zorgen, je krijgt geen kind wat nooit meer in zn eigen bed wil...
Hier 3 weken oud. Ze slaapt nog zooooveel dat als ik ze dan in der ledikantje ga leggen als ze slaapt. De hele dag boven ligt. Dus ik wacht tot ze wat wakkerder gaan zijn. Dus dan ga ik voeden, spelen en naar bed en dat herhalen maar daar komen ze vanzelf in Snachts slaapt ze ook nog bij ons op de kamer
Gewoon lekker je eigen gevoel zorgen.. en zolang je kindje t er goed mee doet, prima toch?! Ik ben met 2 maanden begonnen met 1x p.d on ledikant laten slapen. had deze in eerste instantie wat kleiner gemaakt door voedingskussen boven in te leggen. In.bed leg ik hem pas als hij moe is.. niet mbt drinken. moe=slapen. Hij slaapt nog steeds heerlijk bij ons op de kamer en na nachtvoeding naast mij.in.bed¡ Overdag dus alle slaapjes in ledikant of auto, als we op stap zijn.
Thnx voor jullie reacties Dan blijven wij t ook nog lekker zo doen... Ze slaapt hier idd ook zoveel dat ze dan t meeste boven door zou brengen haha, ook niet gezellig dus
Met 4 weken gaat alles nog volledig op verzoek van t kind hier. Slapen als ze moe worden, voeden als ze honger hebben en gezellig spelen/wassen als ze uit zichzelf wakker worden. Ik ga ze iig nergens voor wakker maken. Slapen in de kinderwagen of soms in t ledikantje met die leeftijd. Box eigenlijk nooit maar daar zaten ze ivm reflux eigenlijk altijd in t wippertje in dus daar wilde ik ze niet in laten slapen. Gewoon je kindje goed in de gaten houden en als ze moe worden op bed/wagen oid leggen. Ik vond zo af en toe in t ledikantje wel lekker om dan gewoon beneden ff mn gang te kunnen gaan. Maar ze sliepen ook zeer regelmatig in de draagdoek. Ben van mening dat je ze tot zeker een half jaar nog niet kan verpesten wat dat betreft. Dus lekker doen wat je zelf t beste vind.
Hier sluit ik me bij aan. Het eerste half jaar hadden we niet echt een ritme. Toen hij 6 maand oud was ging hij overdag slapen in zn bedje. Daarvoor sliep hij in de box, schommelstoel, wipper, op schoot, kinderwagen enz...