Eerste vakantie met je baby/dreumes.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Froetsel, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik zou ook niet met een baby van vier maanden naar turkije of iets gaan. Zou gewoon weekendje of weekje centerparcs pakken!

Wij gaan in sept naar turkije dochtertje is dan 14 maanden, vind ik een mooie leeftijd.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#22 Cygnet2, 21 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2013
    1e vakantie
    met zoon, 3 maanden, Tenerife
    met dochter, 4 maanden, Marokko (16 mnd VS)

Alles kan. Ik hou zelf niet van lang vliegen...doe het eens in de paar jaar maar we zouden onze kids overal mee naar toe nemen. Het is maar hoe relaxt je zelf bent en of het kind een beetje flexibel is.

Ik vind de eerste 6 mnd juist gemakkelijk. Geen vaste voeding, niet kruipen, lopen etc. Zo relaxt....niet te warm gebied uitzoeken helpt wel en een flessenwarmer (indien geen bv...bv is echt het makkelijkst). Go with the flow

3. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees hier verschillende verhalen.

Jullie doen de slaapjes dus dcht in de kamer? Ik zat eraan te denken om de slaapjes gewoon in de kinderwagen te doen of het strand bedje. En de avond gewoon lekker in bed en wij dan gewoon op het balkon. Sowieso niet alleen in de kamer met een babyfoon.

Ik heb een vrij makkelijke kindje maar wie weet zal ze daar heel onrustig zijn. Had er helemaal niet bij stil gestaan de flessen verwarmer haha.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Met mijn dochtertje gingen we op wintersport toen ze 9 mnd was naar Oostenrijk, naar Bali toen ze 14 mnd was. Toen zoontje erbij kwam was hij 4 mnd met wintersport in Oostenrijk, 8 maanden met Toscane. En nr. 3 is straks ook 4 mnd als we naar Toscane gaan.

Slaapjes doen ze gewoon in de wagen, draagzak of maxi Cosi. Of bij het huisje als we daar zijn. En als ze ziek worden gaan we naar de dokter.

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #25 fairy2011, 22 apr 2013
    Laatst bewerkt: 22 apr 2013
    Eerste keer op vakantie: gran canaria toen ze 5 maanden oud was. Heerlijk de hele kinderwagen met reiswieg mee gevlogen, zou ik zo weer doen.

In maart hebben we rond gereist door Costa Rica met onze dochter! Lange vlucht ging prima en het reizen daar beviel haar duidelijk ook goed.

Verder is voor alles een oplossing: stijgen en landen een fles. Pas als ze naar hun oortjes gaan grijpen (anders is de fles te vroeg leeg). Slapen, ze zijn flexibeler dan je zelf vaak denkt. En goed over je accommodatie na denken. Eerste vakantie hadden wij een bungalow. Zij sliep binnen en wij gen in de tuin.

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    W zijn met 6 maanden naar Bonaire geweest.
    Ging uitstekend! Vliegen ging ook heel erg goed, op de terugweg had ik erg veel last van mij oren met de landing, maar hij sliep gewoon door :cool:.

Ochtendslaapje deden we vaak in het appartement (dan ging 1 alvast boodschappen doen en de ander alvast strandtas oid pakken) en middagslaapje lekker op een strandbedje of in de buggy.

We hadden een buggy & draagzak mee. Wat we heel handig vonden was een kleed waarop hij lekker kon liggen spelen en een spenenkoord. Multifuntioneel, ook om de speeltjes aan vast te maken, zodat ze niet steeds in het zand vielen.

Met goede voorbereiding moet het zeker goed komen!
    Veel plezier alvast!

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

We zijn toen ons mannetje 11 weken was een weekje naar CP geweest. Beviel erg goed, aangezien we erop waren ingesteld de vakantie om mannetje heen te plannen. In de ochtend de voeding en daarna naar het zwembad. Mannetje vond zwemmen niet veel aan maar was erg fan van het bubbelbad, dus daar veel gezeten. Als je inderdaad de vakantie op de kleine aanpast moet het prima lukken. Wij gingen uit het huisje na de voeding, lekker wandelen in draagzak of wagen en zo vlug voeding weer nodig was hoppa naar het huisje. Ik heb het als lekker relaxed ervaren!

In juli heeft manlief maand vrij... We zijn heel erg aan het twijfelen what to do.... We zouden graag weer naar Amerika gaan maargoed dat lijkt ons lastig met een mannetje van 6 maanden, vooral omdat hij een onrustig kindje is.... Denk dat het gewoon weer weekje CP wordt en dan alles om mannetje heen plannen!

8. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hier gaan we ook in september op vakantie. Max 2,5 uur vliegen. We zullen een buggy meenemen. Das het makkelijkst.

twee jaar geleden met neefje op vakantie geweest. Was toen ongeveer 6 maanden. Heeft veel in de buggy geslapen. Doek eroverheen en t was lekker donker en dan sliep hij mooi. In t vliegtuig lekker op schoot en flesje met stijgen en dalen. Heeft lekke geslapen. Dus ideale vakantie.

Deel Deze Pagina