Goedenavond, Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen Friso Pepti en Nutramigen LGG? Mijn dochter heeft KMA en reflux. Krijgt voor de KMA Friso Pepti en voor de reflux Omeprazol. De onrust blijft ondanks verschillende maatregelen. Ik heb al een paar weken het gevoel dat de huidige voeding niet voldoende is maar de KA zegt dat er geen verschil tussen de twee genoemde voedingen zit. Ik heb donderdag een telefonische afspraak met haar om de blijvende onrust van mijn dochter (13weken) te bespreken.
Mijn dochter kreeg Nutramigen AA, dat is volgens mij anders dan LGG? In ieder geval volledig op basis van aminozuren. Volgens mij bestaat er geen 'hypoallergenere' voeding. (Neocate is dacht ik hetzelfde idee?)
Nutramigen LGG is dat niet zelfs een stap verder als Pepti? Wij zijn van Friso Pepti naar Friso Allergy Care gegaan. Toen van Allergy Care naar Nutramigen AA. We zitten nu op Neocate, precies hetzrlfde als Nutramigen AA alleen van ander merk, beetje als laatste redmiddel omdat er hier nog veel onrust is. Ik heb ook Losec (omeprazol) tegen reflux. Hier is met 12 weken ook nog een enorme onrust, obs poppetje is ook al opgenomen geweest maar daar kwam verder niks uit de onderzoeken behalve heftige reflux....
Die KA mag zich wel eens opnieuw in gaan lezen zeg, die mag zich echt een enorme partij gaan schamen Nutramigen LGG is verder verknipt dan pepti EN bevat geen lactose meer. Pepti bevat wel lactose. In volgorde van stappen qua verknippen van de eiwitten: standaard-hypoallergeen-pepti-nutramigen/allergy care Als die laatste nog niet voldoende is, is volledig kunstmatige voeding het enige alternatief en dan heb je nutramigen AA of neocate.
Wat rozemarije zegt. Friso pep is gelijk aan nutrilon pepti en verder niet. Nutramigen lgg is gelijk aan friso allergy care. Of de medicatie doet zijn werk niet (voldoende) of het lichaam van je kindje herkent de koemelkeiwitten in de friso pep. Medicatie is of ophogen of andere proberen. Voeding is door naar friso allergy care of nutramigen lgg. Veel kindjes hebben genoeg aan pep/pepti, maar niet alle kindjes