Hallo, Het is misschien een rare vraag, maar zijn er meer dreumessen die last hebben van het poepen zelf? Mijn zoon is bijna 21 maanden oud en heeft eigenlijk al sinds het begin van de vast voeding al last van het poepen op zich. Eind vorig jaar heeft hij bijna 2 maand diaree gehad. ( parasiet en noro virus) Sinds die tijd is het helemaal pet. Hij krimpt helemaal in elkaar en loopt helemaal rood aan. Ook gaat hij heel hard huilen en soms ook gillen. We zijn al een paar keer bij de huisarts geweest en ook in het ziekenhuis. Het wordt er een beetje makkelijk vanaf gemaakt. Ook heeft hij al lactulose gahad. Dit gaf 0 resultaat. Zijn er mensen die dit herkennen? En wie heeft er tips? We vinden het echt heel erg om het zo te zien vechten om te poepen. alvast bedankt, kikker 78
Wij geven onze dochter probiotica omdat ze moeilijk kan poepen, sindsdien gaat het een stuk beter. Mocht ze nog een keer obstipatie hebben dan hebben we een andere laxeermiddel wat wel werkt. Van lactulose ging ze overgeven..
Nou heb er zelf geen ervaring mee met mn zoontje Maar wel met mezelf vroeger gehad... En werd hier ook makkelijk gedaan zit tussen de oren bladiebla Uiteindelijk is me ma op der strepen gaan staan en kreg ik spul wat ik door de melk moest doen ofzo en toen kon ik weer poepen Heeft ie niet toevallig een scheurtje/wondje? Nja laat je in ieder geval niet zo makkelijk afschepen en zorg dat je iets krijgt wat wel werkt
Mijn dochter doet dit ook sinds ze is geopereerd daar benee. Ze is wel een stuk jonger maar wij (en ook het ziekenhuis)zijn ervan overtuigd dat ze het associeert met de pijn van na die operatie tijdens het poepen. Onze dochter kreeg vanaf haar geboorte lactulose. Soms moet je het wat langer gebruiken (goede dosering) voor het werkt. Ook kun je de (hoogste) dosering verspreiden over 2 giften. Ik ben geen fan van lactulose. Kindjes voelen zich hier vaak niet lekker door, veel buikpijn. Wij gebruiken nu forlax voor kids. Ze heeft minder buikpijn en je kan het heel goed door diksap ed mixen. Als Rhodé moet huilen met poepen probeer ik haar af te leiden. Ook verschoon ik haar bij een poepbroek overdreven enthousiast. Ik weet verder ook niet hoe ik het anders moet aanpakken. Hopelijk slijt het.. succes! ik lees even mee..
Hoi, Mijn dochter van 7 maanden heeft dezelfde klachten. Gebruiken nu al meer dan een maand lactulose. Opgehoogd van 3x 3ml per dag na 3x 5ml. Maar nog steeds niks. En als er iets kwam was het inderdaad ook hard huilen en kwam er alleen een heel klein hard drolletje. Zo zielig. Vorige week heeft ze 3 dagen 40 gr koorts gehad. En ineens poepte ze zich zelf helemaal onder, letterlijk tot achter de oortjes. Dus de koorts kwam door de verstopping. Bij mij was de maat toen vol, ik heb nu sinds gisteren movicolon junior. Wat eigenlijk vanaf 1 jaar is. Dus ik ben erg benieuwd of het helpt. Als je wilt kan ik je op de hoogte houden en wie weet is het ook iets voor jullie kleine. Groetjes, Rosa
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie berichtjes. Als dit nog langer duurt gaan we weer naar de dokter en willen we doorgesturd worden. Rosa, graag hoor ik van je hoe de movicolon bevalt. Kun je dit drinken? Hoop dat het bij jullie werkt. Groetjes Kikker78
Heel herkenbaar. Onze dochter heeft sinds haar geboorte al last van haar darmen. En na bijna 3 jaar vonden we het genoeg. Elke keer bij de huisarts kregen we te horen, neemt u maar een drankje dat helpt. Nu zijn we voor 2 maand terug naar de kinderarts doorgestuurd (op aandringen van moi), want het kon zo niet langer. Elke keer stond ze bij de tafel en drukte ze met pijn en moeite zo'n harde bal eruit. Ze had ook vaak wondjes bij haar poepgaatje. Natuurlijk omdat het er amper uit kwam. De kinderarts heeft haar onderzocht op gluten en haar schildklier. Maar gelukkig was dit alles goed. We zijn nu op een 2 maand medicijn gezet (waarschijnlijk veel vezels) en deze maand moet ze terug voor controle. Ze bleek veel lucht in haar buik te hebben zitten en haar ontlasting bleef onder in haar darmen kleven. Met het poeder wat we krijgen is het veel beter en hoeft ze er niet meer zo op de drukken. Als je het niet vertrouwd, of gewoon te lang duurt, wel aangeven... Ze sturen je wel door hoor!!! Succes.
Hier al bijna 5 maanden aan de lactulose en nu is deze veranderd in forlax junior, dat is vanaf 6mnd. Gaat stukken beter. Als het al vanaf de geboorte ongeveer speelt dan zeker laten onderzoeken door een kinderarts ! Het kunnen velen dingen zijn, darmziektes tot aan allergieën. Succes !
Max heeft ook een dikke buik. Misschien zit er ook wel lucht in. We gaan het nog op video opnemen als hij moet poepen. Ik heb ook wel eens gehoord van een poeppoli, misschien is dit een idee. Ik ben wel "blij" dat er meer kindjes zijn met dit probleem. Dacht echt dat wij ongeveer de enigen waren. We blijven proberen en hopen dat het ooit weer beter gaat. Ik hoop ook dat het met alle andere kindjes uiteindelijk ook weer goed komt. Liefs