Oh wat is het toch wat. 3 dagen geleden zeiden mijn man en ik tegen elkaar dat we zo genoten van deze periode. Een blij, ontspannen en nieuwsgierig kereltje. Goed slapen, makkelijk in slaap vallen en eten als een beer. Euhm.. De dag erna werd dat anders. Echt. Wat is ie chagrijnig! De hele dag jengelen en krijsen tot de tranen over zijn wangen rollen. 2 minuten lukt het hem ergens op te focussen, maar dan wordt ie weer kwaad omdat iets niet lukt. Nu heb ik hem onder groot protest naar bed gebracht zonder eten. Hij wil gewoon niks eten. Ja, koekjes ipv lunch, maar ja, ik ben gekke pietje niet. Ik gaf hem dan maar een fles melk en hoorde gewoon zijn buikje knorren. In slaap vallen lukt dan wel weer zonder huilen Hij vraagt de hele dag om de tv. En als dat niet mag, werpt ie zich op de grond. Als het wel mag wil hij om de 2 minuten iets anders erop. Pfoeh. Ik ben wel wat gewend met sprongetjes, maar deze is wel lastig zeg. Ook wil hij soms ineens niets meer weten van de mensen om zich heen. Soms ik, soms ml, soms opa en gisteren mocht oma niet eens tegen hem praten. Heel gek en frustrerend. De deur uit helpt voor een uurtje. Denk dat er geen praktische oplossingen zijn. De trukendoos is leeg. Even doorzetten maar weer. Herkenning?
Ik kan je helaas niet verder helpen, want mijn zoon heeft dit niet gehad en die krijgt zowiezo geen fles meer enkel melk uit een beker. Wil je wel sterkte wensen en het komt vast wel goed!
Hahaha, ja. Ik probeer er luchtig mee om te gaan. Vragen of ze lekker ligt, of ze daar gaat slapen, of ik haar knuffel even moet halen. Meestal barst ze dan in giebelen uit ( gekke mama ook ) en is het moment weer voorbij. Maar wel vermoeiend. Eten gaat hier vaak met een filmpje Of een boekje erbij. Verder mag dl 1x kiezen wat ze wil zien of voorgelezen krijgen. daarna gewoon uitzitten en niet zeuren, anders stoppen we ermee.
Oooh wat vind ik het moeilijk om het geblèr om niks (oftewel: dr zin niet krijgen) te negeren Ik herken het helemaal! Dl is echt een schatje en mijn man en ik wisselden de laatste dagen heel vaak vertederde blikken, maar soms moet alles gaan zoals madame wenst. Dus ook het liefst de hele dag filmpje kijken en aan alles pakken wat niet mag. Ook het blijven zitten in de kinderstoel is iedere maaltijd weer een strijd. Het eten zelf gaat op zich gelukkig nog redelijk. 's Avonds is slaap vallen gaat opeens ook lastiger (zijn we absoluuuuut niet gewend van d'r). Zoals je zegt: even volhouden maar Wel fijn, van die lotgenoten, hihi!
Niet te zwaar aan tillen Niet teveel oplossingen bedenken en aanreiken. Gewoon je normale ritme volgen en veel knuffelen, kletsen, erop gaan en accepteren. Dit soort fases vragen om veel geduld, diepe ademhaling en vooral veel humor, lekker gek doen.
Dank Ik weet hoe het werkt. Maar wil gewoon even horen dat er meer mensen in periodes Familie Knots heten. Oh trouwens, hij werd erg vrolijk wakker. We hebben samen de tuin gedaan, met de hond gespeeld en ik kon rustig koken zònder de tv aan, er gingen 12 Cherrytomaatjes in en een volwaardige avondmaaltijd. Èn een appel. Heel fijn zo'n middagje.