Hoi allemaal, Binnen korte tijd moet mijn galblaas eruit ( wegens grote poliepen ) Ook moet ik andere onderzoeken ondergaan. Al met al mag ik dan zeker 6 weken niet tillen. Om het allemaal nog ingewikkelder te maken word mijn schoonmoeder binnenkort ook geopereerd. Dus zij kan me helaas niet helpen. Dus ik stuit dan op een nogal rottige situatie. Want hoe breng ik mijn dreumes naar bed toe overdag? ( savonds brengt mijn man hem dan naar bed ) Hij is al geen lichtgewicht ( 14 kilo ) Ik begin nu al hem te leren dat ie de trap op en af loopt. maar goed, eenmaal boven moet ie wel zn bedje in. 'n peuterbedje is te laag voor hem. Daar klautert ie zo uit. Iemand een idee hoe ik dit moet gaan oplossen?
soort stellage maken waar ie op kan klauteren, zodat ie zo zijn bedje in komt? alleen er dan weer uit... hmmm.....
Ik zou even overleggen met je arts. Of het echt geen kwaad kan dat je 1 of 2 keer per dag je kleine in/uit bed tilt. Mijn galblaas is er een paar jaar terug ook uitgehaald en viel me zo mee. Binnen 5 dagen na operatie deed ik alweer vrolijk het huishouden. Had toen nog geen kleine, dus een hele goede vergelijking is het nou ook weer niet, maar sommige huishoudelijke taken kunnen ook zwaar zijn. Dus ik zou het gewoon even vragen. Sterkte ermee, hopelijk knap je snel op. Heb je veel last van galaanvallen?
Overigens: ik neem aan dat je man wel vrij neemt de eerste dagen na de operatie? Die kun jij dan gebruiken om weer aan te sterken. Want 1 of 2 dagen na de operatie tillen dat is toch ook niet zo verstandig.
En een deryanbedje? of gaat hij er dan met bed en al vandoor. Andere optie die ik zo kan bedenken: campingbedje met zo`n kant die open kan om je kind eruit te laten klimmen/erin te laten klimmen. Nadat hij erin ligt kun je hem weer dichtritsen. Hoef jij hem niet te tillen. Verder denk ook aan verschonen: ipv de commode op de bank. Maar dan is het nog zwaar met het vast houden van zijn benen. Ik heb vorig jaar een ks gehad en had hier na een paar weken een oppaskindje van net en jaar rond kruipen terwijl ik ook niet mocht tillen, je wordt er best creatief van. Dochter klom zelf op schoot om met me te knuffelen, dan hoefde ik haar niet op te tillen.
ja mijn man neemt gelukkig de eerste week wel vrij. Maar naast last van mn galblaas heb ik ook reuma. Dus ben wel langer uit de roulatie dan een 'gezond' iemand die een operatie ondergaat En ik moet ook een maagdarm onderzoek waarschijnlijk ondergaan omdat ik last heb van bloed en slijm verlies. Dus dat is ook nog afwachten allemaal wat eruit komt. Hoop dat het allemaal snel achter de rug is en we weer lekker verder kunnen met ons leventje
Potverdikkie, dan zit het je ook niet mee meid. Die tip van het campingbedje van Yolanthe vind ik wel een goede!
Ik heb mijn galblaas ook eruit. Mijn jochie was toen ruim 2 trouwens, en zo rond de 15-16 kilo. Die leeftijd scheelt natuurlijk wel. De eerste paar dagen was mijn man thuis, of mijn schoonmoeder in huis. Mijn operatie was op woensdag en donderdagavond naar huis. Vrijdag schoonmoeder hier, en daarna tm dinsdag mijn man thuis. Misschien kan je man de eerste 4-5 dagen thuisblijven, want naast je buik, kan de narcose je ook dwarszitten. Ik heb geloof ik nog 3-4 dagen flink geslapen overdag. Vooral bij het middagslapen begon hij te muiten. Hij weigerde nog de trap op te lopen. Dus hij heeft een paar dagen op de bank geslapen 's middags. Jammer dan, hij kreeg zo die rust ook wel. Luier deed ik ook op de bank/grond. Het tillen mocht ik 2 weken niet (kijkoperatie), 6 weken was geloof ik voor de open buik variant. Krijg je die? Ik heb uit nood met 8 dagen de kleine al getild (moest naar huisarts want wond deed raar, en kind weigerde terug in de autostoel te klimmen toen we naar huis teruggingen). Maar heel even, maar dat ging gelukkig goed. Na 14 dagen terug bij de arts geweest. Toen zat ik al op de fiets, en mocht ik de kleine ook weer legaal tillen. Veel succes met alles, en hoop dat het allemaal vlot gaat!
Uit mijn ervaring je hoef je niet zo heel druk te maken die galblaas operatie is een fluitje van een cent maar dat heb ik zo ervaren. Ik had vorig jaar ook een baby van 9 maanden en deed gelijk alles weer zelf. Maar ja ik heb geen reuma. wel suikerziekte niet te vergelijken dat niet maar niet te druk maken denk ik het is echt geen zware operatie ja mits je helemaal openmoet ect ect. ks vond en vind ik heftiger qua herstel maar dan heb je een pasgeboren baby en slapenloze nachten er bij.
Hier een 2ehands koelstra campingbedje, daar zit een opening in met rits waar ze zelf in kan klimmen. Misschien is dat idd een idee. Staan vaak wel op marktplaats.
Ow dat is idd misschien ook nog wel een idee Bedankt allemaal voor de reacties/delen van ervaringen. Ik hoop dat het bij mij net zo soepel zal gaan de operatie als bij jullie. Maak me er soms best een beetje druk om omdat ik vantevoren ook nog een darmonderzoek moet ondergaan. De chirurg wil namelijk mijn galblaas er zo snel mogelijk uit hebben omdat ie bang is dat het gaat ontsteken ( omdat ik heel veel uitstralingspijn heb ) Maar hij vertrouwde mijn bloedverlies niet en wil dat ik eerst naar de internist ga ( moet ik dinsdag heen ) Dus ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Ondertussen slik ik best veel meds tegen de pijnen. Naast de 3 x daags 200 mg Tramadol ( tegen de reumapijn ) heb ik nog 2 x daags Diclofenac en 3 x daags paracetamol codeïne. En dan nog moet ik me de dag doorsleuren van de pijn
Hier ging het ook met spoed. 2 weken ervoor een steentje verwijderd via een buis in mijn keel. En mijn alvleesklier begon te ontsteken. Na het verwijderen van het steentje ging dat beter. Maar had wel 14 dagen erna de verwijdering, omdat de arts bang was dat er weer een steen vast zou komen te zitten en de alvleesklier weer ging ontsteken. Als het onstoken is, operen ze liever niet. Diclofenac had ik ook inderdaad, maar nadat het steentje weg was, was de pijn ook beter houdbaar. Was para+cod wel genoeg.. Sterkte in ieder geval..