Eerste verjaardag.. hoe en wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissT, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Mijn dochters eerste verjaardag is op een vrijdag..
    We willen het niet al te groots doen.. en bijna iedereen die uitgenodigd is kan ook.. (vrij genomen of toevallig al vrij)

Alleen mijn broer & schoonzusje kunnen helaas niet.. Maar de rest wel dus vinden we het toch wel het leukst op de dag zelf..

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Gewoon door de week. maar hier komen er toch nooit veel. Schoonzus met twee niet-schoolgaande kindjes, vriendin met een jongetje is na de psz gekomen. Ouders ook, mn vader was nog vrij anders allebei niet gekomen.

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Dat voordeel hebben wij ook!! Duurt alleen nog heeeel lang.

ik zou het ook gewoon het weekend ervoor doen.

4. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    mijn zoontje was vorige week woensdag jarig, en ook op die dag gevierd, mijn ouders hebben een middag vrij genomen, en veel mensen kwamen rond 16 uur of erna. dus geen lange verjaardag maar wel bere gezellig!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Dochter was op een donderdag jarig. Dat is mijn vrije dag, dus we hebben het 's morgens thuis gevierd met onze cadeautjes voor haar en daarna zijn we op bezoek gegaan bij mijn moeder (die kan niet zo makkelijk bij ons op bezoek komen ivm rolstoel).

De vrijdag vierde ze het op het kdv.

In het weekend hebben we het thuis gevierd met een klein groepje vrienden en familie, en vooral met andere kleine kindjes erbij. Dit was ook het moment voor de verjaardagstaart. Was érg leuk zo! En omdat ze het al zo vaak had kunnen oefenen, deed ze leuk mee met haar handjes in de lucht bij het 'hiep hiep hiep hoera!' :)

6. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Dane is op een vrijdag jarig, ik vier zijn verjaardag gewoon op de dag zelf. Opa&Oma en z'n tantes nemen vrij ( m'n 2 zussen).
    De rest van de visite kan kijken of ze kunnen komen, wij vierden onze verjaardagen ook altijd op dezelfde dag. vindt het wel zo leuk

7. MvdW

MvdW Niet meer actief

Zoë is op zondag jarig, maar als ze op een doordeweekse dag jarig was geweest had ik het ook in het weekend gevierd.
    Die eerste verjaardag snapt ze toch nog niet veel van en om dan mensen te "verplichten" die dag vrij te nemen, had ik het dan ook gewoon in het weekend gehouden.

Als ze straks ouder is dan weet ik het nog niet. Op de dag zelf met papa, mama, opa's en oma's en oom en tante en dan in het weekend voor vrienden denk ik.

Leuk he er over brainstormen? Ik ben er ook al helemaal mee bezig. Nog iets meer dan 2 maandjes. Het gaat zooooo hard! :(

8. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Nicky zijn verjaardag heb ik op een zondag gevierd terwijl hij eigelijk pas op een dinsdag jarig was. Iedereen was er! Mijn kleine schat ligt s'avonds al vroeg op bed, dus was bang als ik het doordeweeks zou doen hij het niet vol zou houden. Wel zijn me ouders en me zusjes op z'n verjaardag zelf nog een keer geweest.

9. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Hier is het makkelijk ons meisje is op 2e kerst jarig dus iedereen is dan vrij dus vieren het gewoon op die dag

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Vorig jaar was onze dochter op vrijdag jarig en zijn we met z'n drietjes naar de dierentuin geweest. Op zaterdag hebben we het gevierd met familie en vrienden. Het was een meer dan geslaagde verjaardag. We hebben er ontzettend van genoten en onze dochter ook.
    Dit jaar is ze op zaterdag jarig, dus vieren we het op de dag zelf. De dag ervoor gaan we weer wat gezelligs doen met z'n drietjes.
    Als ze op een doordeweekse dag jarig zou zijn, zouden we het alsnog in het weekend vieren voor familie en vrienden.

11. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Mason wordt 25 september 1 jaar! We houden het op zondag, dat is precies de 25e..In het weekend is toch het handigst denk ik..meeste mensen zijn dan vrij!

12. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Onze kerel wordt 18juli ook alweer 1 jaar.
    Dit is op een maandag en dan vieren we het ook.
    Ik vind het zo speciaal, zijn eerste verjaardag.
    Daarom wil ik er dan ook op 'zijn' dag een feestje van maken.
    Volgend jaar misschien wel in het weekend op verzoek van mijn vriend.
    Bij ons thuis werden de verjaardagen altijd op de dag zelf gevierd wat ik toch wel erg leuk vond.

13. MissT

MissT Niet meer actief

Veel verschillende reacties dus.... mmmm vind het nog steeds erg moeilijk.
    Gelukkig heb ik nog wel ff om over te denken.

Ik heb namelijk veel vriendinnetjes met kindjes, en vind het ook wel leuk dat zij komen.
    Maar ja, op een dinsdag, doordeweeks... én ik zit ook nog eens dat het vlakbij Sinterklaas is...
    SNIK!

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Onze Lars is op een donderdag jarig en word dan 1. Maar dan is het ook mijn moeders verjaardag. Mijn moeder viert het altijd op de zondag ervoor of erna.
    Hier dus waarschijnlijk opa's, oma's en ooms en tante's op de dag zelf en zaterdags erna voor iedreen die wil komen.

Over een paar jaar vind ik het juist ook wel leuk om het op de dag zelf te vieren. Kindjes leven dan immers tóch naar die dag toe.
    Ik weet dat ik het vroeger nooit zo leuk vond als er op de dag zelf weinig byzonders te doen was.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij vieren het ook in het weekend. Ons zoontje verjaart op dinsdag. Ik moet dan in ieder geval werken. Het rooster van mijn man is nog niet bekend, maar waarschijnlijk werkt hij ook. Ik wil hem echt niet van de gastouder ophalen (toch altijd vermoeiend, zo'n dag) en hem dan nog confronteren met een huis vol visite. Die dan ook weer op tijd weg moet, omdat zoonlief gaat slapen.

16. carmen78

carmen78 Actief lid

22 aug 2010
    122
    0
    0
    Wij hebben het in het weekend groot gevierd met familie en vrienden. Op haar verjaardag zelf zijn we met het gezin naar de dierentuin gegaan. Dit doen we nu als traditie ieder jaar (zolang ze niet naar school hoeven). Dat is dan ook een moment dat je even alleen tijd voor elkaar hebt. Het was onwijs gezellig ondanks we het gevoel hadden dat het soms niet helemaal doordrong.

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée word 1 op 11-11-11.. ;) dat is op een vrijdag en wij houden het ook die dag! we vinden de datum erg leuk vooral omdat ze dan ook 1 word..

Als mensen niet kunnen is het jammer, maar ga niet haar verjaardag verzetten omdat de buurvrouw niet kan.. je kan niet iedereen tevreden houden!

x

18. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Wat een leuke datum zeg 11-11-11. Dat is wel heel erg bijzonder om dan 1 jaar te worden:D

19. yara1986

yara1986 Actief lid

24 feb 2010
    118
    0
    0
    Ik wist het nog niet, maar ik heb wat ideetjes opgedaan en ik denk dat we idd op vrijdag leuk wat met zijn 3en gaan doen. Naar de dierentuin ofzo en dan zaterdag haar verjaardag vieren. Dat voelt ook wat relaxter dan wanneer iedereen vrijdag snel snel naar ons moet en ze na 2 uur echt wel wil slapen en alles dus in die 2 uurtjes moet worden gepropt. De mensen hebben immers ook honger.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    De buurvrouw oke, maar de opa's en oma's?

Deel Deze Pagina