Eerste verjaardag.. hoe en wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissT, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, inderdaad. Bij ons is de buurvrouw niet eens uitgenodigd ;) Maar er zijn ook nog opa's en oma's en ooms en tantes. Ik zou het toch erg jammer vinden als zij er niet bij zouden kunnen zijn! En je kunt moeilijk een dag vrij nemen voor de verjaardag van een neefje of nichtje. Dus vandaar dat wij voor het weekend kiezen.

2. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Mijn dochter is a.s. Zaterdag jarig,ze wordt dan 1 jaar :D:D:D:D.
    Als ze niet op een Zaterdag jarig zou zijn had ik het denk ik wel op de echte datum gevierd.Vooral omdat het de 1e verjaardag is.
    Nou is het hier wel zo dat ik d'r 1e verjaardag rustig wil houden aangezien ze helemaal niet van drukte houd,en ook heel erg eenkennig is.

Helaas is mijn dochter sinds vandaag flink verkouden dus ben bang dat d'r eerste verjaardag helaas wat snotterig zal verlopen :(

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Tsja, toen de oudste zoon van mijn schoonzus en zwager 1 werd, kregen we te horen: "XXX viert zijn verjaardag gewoon op donderdag" (of wat voor dag het dan ook was). Overdag wel te verstaan! Maar sorry, wij met 25 vakantiedagen per jaar gingen daar echt geen vrij voor nemen (stel dat je meer neefjes/nichtjes hebt), dus we hebben het gemist.

's Avonds vieren vind ik geen optie. Dan slaapt de jarige.

Dus wij zouden het gewoon met ons gezinnetje (eventueel opa en oma's die toch met pensioen zijn) vieren op de dag zelf. Evt. dan nog in het weekend een feestje voor broers/zussen/vrienden die gewoon moeten werken door de week.

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    J. werd op een donderdag 1 jaar. Ik wilde het ook per se op de dag zelf vieren. Ik had het 's ochtends/'s middag van 11 tot 13 uur en daarna vanaf 15 uur geloof ik, zodat J. 's middags even rust had en naar bed kon.
    Einde van de ochtend was het rustig, paar tantes die die dag vrij waren.
    's Avonds kwamen de meetsen rond 18.30uur. Best laat misschien voor een kinderverjaardag. Maar J. mocht wat langer opblijven en nadat hij op bed lag hebben wij nog even doorgefeest.

Misschien is het een idee voor de mensen die werken om die mee te laten eten? Zodat ze er toch allemaal om 17 of 18 uur al zijn? Weet niet hoeveel mensen je denkt uit te nodigen?

De tweede verjaardag hebben de zaterdag erna gevierd. En zijn derde verjaardag viel op zaterdag dus dat was makkelijk.
    Maar mijn gevoel zegt ook heel erg eerste verjaardag op de dag zelf vieren.

Deel Deze Pagina