13 maanden en nog geen tanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pienvd90, 13 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Hallo mama’s,

mijn zoontje is nu bijna 13 maanden en heeft nog steeds geen tanden. Zijn er meerdere die hier ervaring mee hebben en wanneer kwamen ze? Kregen ze alles tegelijk?

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier bij 12 maanden 1 tand, bij 13 maanden 2. De eerste tanden duurden allemaal vrij lang daarna kwam er meer snelheid in. Nu nog aan het wachten op de laatste kiezen en ze is bijna 3 al.

3. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Hier ook 3 kinderen die laat tanden kregen.
    Oudste was 15 maanden toen haar eerste tand doorkwam, 6 weken later had ze 4 boventanden en 4 ondertanden, kiezen volgden ook al snel. Ik was zelf 'bang' dat ze er veel last van zou hebben omdat het tandvlees wat steviger/taaier is, waardoor het pijnlijker kan zijn als de tanden doorkomen. Maar ze had echt nergens last van.
    --> Ik had net voor alles doorkwam aan de tandarts gevraagd (tijdens mijn eigen controle) wat als maximum wordt gezien. Hij zei, als er met 2 jaar nog geen tanden zijn, maken we een röntgenfoto om te kijken of de tandaanleg er is. Wat dat betreft hebben ze dus even de tijd.

Onze tweede was 14,5 maand, en kreeg alles 1 voor 1. Bij haar merkte ik het aan de dunne, stinkende ontlasting dat er weer een tand of kies aankwam, verder ook geen last.

En nummer 3 was ook ruim 14 maanden, bijna 15. Dat is de meest rare, hij kreeg eerst een boventand (tand naast de voortanden), vervolgens 2 ondertanden, toen een hele tijd niets (dachten wij), maar hij bleek opeens 4 kiezen achterin te hebben. Heeft hij dus geen last van gehad:roflmao:. Ik voelde steeds of ik al zijn boventanden (de voortanden) voelde doorkomen, en nooit gedacht dat hij eerst kiezen zou krijgen.
    Vervolgens heeft hij maanden met 1 boventand, 2 ondertanden en 4 kiezen gelopen. En opeens braken in 1 week zijn andere 3 boventanden door (nu eindelijk die voortanden). Dat was maart, en sindsdien is er nog niets bijgekomen, nog steeds 2 ondertanden dus.

Dus het kan alle kanten op, alles komt tegelijk door (zoals bij onze #1), netjes één voor één (#2) of in een hele rare volgorde, soms tegelijk, soms 1 en soms een tijdje niets (#3).

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze oudste was ook 15 maanden voor de 1e tand. Nu gewoon volledig gebit

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier was de jongste 9 maanden dus ook niet erg vlot, maar er kwamen er ook direct een paar tegelijk.

6. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik heb 1 kind die haar eerste tand kreeg met 12 maanden. En ik heb er 1 die had met 13 maanden haar hele gebit. Mijn oudste die dus laat tanden kreeg heeft er wel veel last van gehad maar al vrij snel kwamen ze gestaag door. Niet eens allemaal tegelijk. De jongste kreeg ze wel met velen tegelijk, je moet dan ook wel opschieten als je met 13 maanden alles compleet wil hebben:roflmao:

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn oudste 2 hadden op die leeftijd 2 tanden.
    Met 14 maanden kwam alles achter elkaar.

8. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dochter van n vriendin is 15 mnd en net pas 1 tandje door.

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hier de middelste ook met 13 mnd nog niks, terwijl oudste met 8 mnd de eerste had. Kreeg vragenlijst van CB, hoe vaak poetst u de tanden van uw kind? Uh niet, ze heeft er geen :o:
    Maand later kwam de eerste.

10. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook week na 1e verjaardag pas tandje nr. 1. Gemiddeld gewoon alles een half jaar later qua tanden.

Deel Deze Pagina