Mijn dochter (16) heeft veel vrienden en is het liefst iedere dag weg met vrienden. Mijn zoon (14) is heeft een paar vrienden en heeft niet echt behoefte aan afspreken als in weggaan. Af en toe komt een vriend van hem langs en dan gaan ze chillen en gamen en hij gamet ook vaak met andere vrienden dus hij heeft wel contact, maar echt fysiek weggaan doet hij niet/wil hij niet/heeft hij geen behoefte aan. Zeker na school, dan is hij gewoon moe en dan wil hij gewoon lekker thuis zijn, weer opladen. Dacht eerst dat hij niet wilde afspreken omdat zijn zus anorexia heeft en af en toe zorgt haar eetstoornis ervoor dat ze heel fel reageert en dat hij bang is dat dan gebeurt als zijn vrienden er zijn, maar toen zij in het ziekenhuis lag of toen ze in de vakantie een paar dagen weg was en ik hem voorstelde om wat af te spreken wilde hij dat ook niet. Ik was zelf heel verlegen en had niet veel vrienden op de middelbare school en sprak ook nauwelijks af maar sprak wel met ze op school en ik was best wel tevreden met mijn leven. Vond het wel lekker om gewoon alleen thuis te zijn. Mijn ouders (extravert en vaak mensen over de vloer) begrepen niet dat ik het gewoon prima naar mijn zin had ook al kwamen er nauwelijks kinderen bij ons over de vloer en maakten zich zorgen over mij en doordat zij zich zorgen maakten, kreeg ik het gevoel dat er iets mis was met mij/dat ik niet goed genoeg was en dat vind/vond ik vervelender dan dat ik niet 1000 vrienden had.
Op VO wordt dat eigenlijk niet meer gedaan nee. Ik wist t dus hebben we groep 8 verjaardag lekker uitgepakt. Komend jaar voor de jongste ook nog 1x en dan is het klaar. Ze mogen van mij wel hoor maar ze willen het zelf niet meer. En anders gaan ze zelf wel biosje oid pakken met vrienden
Hier wilde dochter toch wel klein feestje nog zei ze vandaag (was vorige week maandag jarig, dinsdag gestart op vo). Maar haar 2 vriendinnen +1 meisje (maar dat gaat matig momenteel) uit het dorp en in dezelfde klas weer , zijn alle 4 van aug en sept dus heb voorgesteld of het niet een leuk idee is om het met zn 3e/4e te doen en dan alle meiden van de klas te vragen. Zijn totaal 15 meiden dan volgens mij. Eigenlijk was feestje niet de bedoeling want ze heeft in mei (dacht ik) een slaapfeest gehouden nog, dat zou voor 11 en 12 jaar tegelijk zijn
Hier een dochter maar die viert echt haar verjaardag nog wel hoor, sinds ze op het VO zit. We hebben al een heel diner in thema gehad met 14 meiden en twee keer een soort high tea met net zoveel meiden. Is toch nog hartstikke leuk om te vieren? Volgend jaar wordt ze 15 en dan wil ze weer zo'n taart-moment zei ze al. En als ze 16 wordt pakken we echt uit. Maar goed ligt natuurlijk wel aan je kind of die het wil vieren of niet...