Eerste verjaardag, oma op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luppy, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ook al krijgt je kind er weinig van mee jullie krijgen er wel alles van mee. Een eerste verjaardag is gewoon heel speciaal. Ik denk dat veel ouders tijden van te voren bedenken wat ze willen doen en hoe het te vieren (ik in iedergeval wel). ik zou dus ook boos zijn op mijn moeder en er wel wat van zeggen. als je niks zegt dan blijft het toch een beetje tussen jullie in zitten denk ik.

2. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik zou echt pissig zijn!

mijn moeder woont in oostenrijk, en is dus erg druk met haar werk en kan geen vrij krijgen met wintersportperiode. dus ziet mijn jongste pas eind maart voor het eerst.. was hier op voorbereid tijdens mijn zwangerschap, tot ik vorige week besefte dat we dat probleem dus met haar eerste verjaardag ook hebben. voel me daar echt rot over, en dat duurt nog bijna een jaar!

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat ik deze keer geen grote verjaardag houd met al dat volk... voor een kind die 2 wordt en een meisje die 1 word is dat echt niks aan... mama is de hele dag druk het bezoek te voorzien van hapjes en drankjes en de jarige job red zichzelf maar... neee ik doe dat niet weer hoor.. als ze ouder worden mogen ze dat zelf bepalen maar nu gaan we lekker met ons gezin een dagje zwemmen of naar iets anders toe waar de jarige alle aandacht krijgt!!

ik ben na de eerste verjaardag van mijn dochter daar heeeel anders over gaan denken... de verjaardagen zijn dan altijd superdruk en er lopen wel 12 kleine kinderen rond...en mijn dochter werd helemaal gek van die drukte met als gevolg huilen huilen en naar bed willen in de rust....

4. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik kan me voorstellen dat anderen er anders over denken, maar ik kan er zelf niet zo'n punt van maken als iemand eens een verjaardag overslaat, omdat het zo uitkomt. Ik hecht absoluut geen waarde aan dit soort dingen.

Ik ben blijkbaar één van de weinigen, maar ik heb eigenlijk een gruwelijke hekel aan verjaardagen vieren. Ik word er eigenlijk gewoon doodmoe van (ben altijd al moe doordat ik reuma heb en ben hooggevoelig, waardoor ik grote groepen mensen om me heen nog eens extra vermoeiend vind) en ben altijd blij als het hele gebeuren weer voorbij is. Je hebt er zelf ook gewoon helemaal niets aan, want je bent constant in touw en voert eigenlijk nauwelijks met iemand een gesprek.

Maar ja, het wordt je niet in dank afgenomen als je iets waar de hele meute aan mee doet afschaft (we hebben al genoeg gedoe gehad met mijn schoonouders, toen we aankondigden dat we de verjaardagen van mijn man en mij, waar 12 dagen tussen zitten, in één keer gingen vieren), dus het moet elk jaar maar gewoon doorgaan (en vooral voor kinderen kun je het natuurlijk niet afschaffen), maar ik vier het echt niet met veel plezier. Eerder met tegenzin.

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Nou, hiermee verwoord je eigenlijk precies, waarom ik zo'n hekel heb aan verjaardagen vieren. Wij waren dus tegelijkertijd een berichtje aan het typen. Soms, denk ik wel eens dat ik de enige ben die er zo over denkt, maar gelukkig zijn er dus nog meer die er niet om staan te springen om een huis vol volk te hebben.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Frieda, op zich ben ik het wel met je eens hoor. Over verjaardagen van volwassenen moet je niet al te moeilijk doen. Ik vier mijn eigen verjaardag vaak niet of op een andere dag, omdat ik de laatste jaren steeds in de week van Hemelvaart of Pinsteren jarig was en dat was niet handig om te vieren. Daar doe ik ook echt niet moeilijk over. Maar dit gaat mij dus om een verjaardag die ik wel belangrijk vind, namelijk de allereerste verjaardag van mijn kind. Wij vieren dat ook helemaal niet groots, eigenlijk alleen maar met de opa's en oma's en een heel goed bevriend stel, met kinderen in dezelfde leeftijd. Om dezelfde redenen als eerder genoemd, want al die drukte is juist helemaal niet leuk voor een klein kind. Op de tweede verjaardag van onze oudste kwamen ongevraagd veel meer mensen dan verwacht en ik vond m'n peuter op het laatst terug onder de tafel, met een doosje smarties, weggekropen van alle herrie en rennende gillende kinderen. Vandaar dat wij het dus bewust erg klein vieren, met alleen mensen die onze kinderen echt goed kennen en die ze graag zien. Maar als dan van die weinige gasten er ook nog een paar verstek laten gaan, dan vind ik dat niet leuk.

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

wij hadden het hier ook
    dochter is van 25 augustus midden in de zomer
    schoonouders die wouden dus rond die periode weggaan
    toen ik dat hoorde liet ik merken dat ik het echt niet leuk vond want ik had voor dat wij hun hoorde over een vakantie gezegd wanneer wij het voor haar vierde
    en later kwamen ze dus met de datum
    toen was ik ook link ze wisten gewoon al wanneer we het vierde
    en toch dan rond die datum een vakantie boeken
    in zijn dus de dag dat wij het vierde dus terug gekomen omdat we lieten blijken dat we het niet leuk vonden
    ze zijn toen maandag weer vertrokken voor een midweekje weg
    vond dat wel prima ookal was ze in die week jarig ik had het toch al gevierd
    maar nu gaan ze in juni op vakantie dus als ze 2 wordt zijn ze thuis

alleen nu hoorde ik van schoonmoeder lief dat ze rond de uitgerekende datum van de volgende uk een paar dagen weg wou
    terwijl ze had toegezegd om op noa te passen als ik dus aan het bevallen ben
    dus ben nog benieuwd wat ze gaan doen
    gaan ze wel hebben hun pech dat ze niet er meteen bij zijn
    en voor noa kan ik wel ander oppas regelen

8. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    hier was de oma lekker ff op vakantie gegaan toen ik moest gaan bevallen.. kreeg een geplande keizersnede dus ze wist wanneer ik zou bevallen.. en ze kon zonder 1 probleem eerder gaan of later.. maar daar had ze schijt aan

en die oma was meer als een moeder en oja was ook nog eens haar 1e klein klein dochter

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld/boos bent. Ik zou het ook echt niet leuk vinden als mijn ouders (bewust) niet bij zo'n speciale dag zijn. Ook al zal jullie kleine het misschien zelf niet doorhebben, maar voor jullie is het natuurlijk een speciale gelegenheid.

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou mijn oma is ook meer als een moeder voor me, heb jaren bij haar gewoont maar als zij op vakantie zou zijn tijdens mijn geplande keizersnee dan zou ik me daar niet zo druk om maken, een week later je achterkleinkind zien is toch nog steeds even fantastisch?

over de 1e verjaardag, ik begrijp je teleurstelling maar laat je geluk en die mooie 1e mijlpaal niet afhangen van anderen, maak er een mooie dag van. persoonlijk zou ik er geen punt van maken maar ik begrijp het wel als anderen dat wel hebben.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik begrijp ook heel goed dat je het jammer/niet leuk vindt. Toch eerlijk zeggen tegen haar. Niet dat het iets zal veranderen, maar heb je het in ieder geval gezegd.

12. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik kan ook begrijpen dat je het jammer vindt dat je moeder er niet bij is. Ik zelf zou er alleen niet zoveel problemen mee hebben als mij dit zou overkomen. Ik hecht er niet zoveel aan dat iedereen erbij is. Dan komen ze toch een andere keer? Maar mijn ouder zijn ook hetzelfde. Er is niets verplicht ofzo. Hardstikke leuk als je komt, maar als het niet lukt, ook prima.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oo zeker dat ik het deels ook met je eens ben. Ik vond mijn eigen verjaardag heel leuk om te vieren, maar vorig jaar heb ik hem ook niet genierd (hoogzwanger) en nu vind ik het ook minder belangrijk. Ook mijn man vind zijn verjaardag niet zo'n big deal. Ik vind het snel ook druk en ben druk in de weer omdat ik alles goed wil doen en wil dat iedereen het leuk heeft. Maar voor mijn dochters verjaardag vind ik het wel heel belangrijk dat de opas en oma's er zijn. als een vriendin op vakantie gaat vind ik dat ook niet dramatisch. maar de opa's en oma's zijn wel heel belangrijk. dus vandaar dat ik ook gezegd had dat als mijn moeder op vakantie zou gaan ik het wel erg zou vinden en boos zou zijn.

14. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi, het is een heel dubbel gevoel he? Mijn zoontje is van 24-7 en dat valt midden in de vakantie! Mijn moeder liet al ontvallen dat ze niet zeker weet of ze er zijn en mijn zus vertelde van de week dat ook zij er niet bij is! Ik maakte me er wel druk maar toen dacht ik...what the hell, dan gaan we zelf ook maar op vakantie :) Dus nu komen we pas 26-7 terug en Sem zijn verjaardag vieren we een paar dagen later...hij heeft er toch nog geen weet van ;)

15. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mijn moeder en schoonmoeder zullen echt niet met vakantie gaan als één van de kleinkinderen jarig is, dat vinden ze veel te belangrijk.
    Een eerste verjaardag is toch heel speciaal (vind ik) en ik zou het ook niet leuk vinden als de oma's er dan niet zijn.
    Zus en schoonzus zullen er ook rekening mee houden.. misschien dat het een keer voorkomt dat ze er niet zijn (kan me niet voorstellen), maar ik weet zeker dat als onze dochter één jaar wordt, dat ze er absoluut bij willen zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt, ik zou ook boos/teleurgesteld zijn hoor en ik zou het zeggen tegen m'n moeder.

Liefs Huismus

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    tja lastige situatie, kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt dat ze niet bij de verjaardag zijn, zou het zelf ook niet leuk vinden.

mijn ouders en schoonouders doen er alles aan om bij de verjaardagen te zijn.
    afgelopen jaar hebben mijn schoonouders zelfs hun vakantie verzet omdat ik toen uitgerekend was, zegt genoeg.
    kortom dit jaar hebben ze de vakantie zo gepland dat ze op tijd terug zouden zijn voor de verjaardag van onze oudste, maar waren ze per ongeluk de 1e verjaardag van ons neefje, hun 3e kleinzoon vergeten.
    die wordt dus precies in hun vakantie 1:).

vond het superlief dat ze rekening hielden met onze oudste maar ook wel weer lullig dat ze het andere ventje echt vergeten waren:).

gelukkig zijn zijn ouders er niet boos om, maar ik zou het ook niet leuk vinden.

joyce

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    mijn schoonouders waren in de week voor mn uitgerekende datum op vakantie en bij de eerste was ik met 39,3wk bevallen en nu dus met 39,2 wk, mn schoonouders hebben m'n jongste dus pas na dagen gezien, dat was echt niet leuk vooral niet voor mn man.

Nu gaven ze hun vakantie door: precies in de week van de eerste verjaardag van onze jongste! Vond het wel heel erg lomp, maar ik laat het maar zo.

Uiteindelijk gaan we nu zelf ook in die week op vakantie en zijn dus zelf niet thuis op zijn verjaardag. We vieren het samen met de oudste die 10 dagen later jarig is.

18. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Mijn ouders gaan altijd (al jaaaaren) de hele maand juli op vakantie. Vorig jaar was ik op de 30e juli uitgerekend, en ik heb zelf tegen mijn ouders gezegd dat ze gewoon weg moesten gaan. Mocht ik eerder bevallen - wat ook gebeurde, de 15e- zouden ze zo in de auto kunnen springen, 12 uurtjes rijden, en zouden ze er zo zijn. Moet er wel bij zeggen dat mijn ouders een eigen huis hebben in het buitenland, dus je zit niet vast aan reservering, boekingen en kosten oid.
    Het grappige was dat mijn ouders er zelfs nog eerder waren dan mijn schoonouders; die waren aan het werk en mijn vriend kreeg ze telefonisch niet te pakken :D;)....Die wisten nog niet eens dat hun kleinzoon was geboren toen mijn ouders allang in de auto terug naar NL tuften...

Maar de eerste verjaardag:15 juli dus. Ik vind niet dat ik aan mijn ouders kan vragen, om hun vakantie meteen 2 weken te verzetten, maar zou het ook niet zo leuk vinden als ze er niet zouden zijn. En voor een verjaardag springen ze denk ik niet even 12 uur in de auto, om daarna weer 12 uur terug te rijden...;) Ik heb nog even, maar ik hoop dat ze zelf even met de perfecte oplossing komen!:p

19. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Mijn ouders waren ook op vakantie toen Noof 1 werd.. Maar om eerlijk te zijn vond ik dat niet erg. Zei besefte het toch niet, en we gingen zelf een paar dagen na haar verjaardag op vakantie (Naar mn ouders, die hebben een eigen huis) En toen heeft mn moeder taart gemaakt, en de kado-tjes enzo gegeven. Was ook wel heel gezellig en leuk ;)

Ik zou er niet echt een probleem van maken, of mee hebben dus ;)

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Het gaat niet om het feit of de kleine het nu wel of niet meekrijgt, het gaat om het principe! Ik vind het niet netjes om een vakantie te boeken op een verjaardag van een dierbaar iemand, laat staan je zoontjes 1e verjaardag!
    Ze zou bij zijn 1e verjaardag moeten en wíllen zijn!
    Kijk, het kan natuurlijk altijd dat je niet kan die dag omdat je mischien meerdere dingen hebt die dag, daar kun je vaak niks aan doen. Maar bewust een vakantie boeken terwijl je kleinzoon jarig is...nee dat gaat er bij mij niet in.

Deel Deze Pagina