ik zeg niet dat ik jou vreselijk vind, maar voor mij is de verjaardag van mn dochter iets heel bijzonders. Op het kdv feesten is leuk, maar dat is ook maar een paar minuten, dat vind ik niet leuk op dr echte verjaardag. Ieder zn eigen mening natuurlijk, maar ik werk zelf op een kdv en moet eerlijk toegeven dat ik altijd een kriebel krijgt als de kindjes er op de dag zelf zijn.
J's eerste verjaardag hebben we een maand later pas gevierd. Hij was tijdens onze vakantie jarig en hebben later thuis pas een feestje gevierd. Dit jaar is hij op maandag jarig en we vieren het die zaterdag erna.
Hier de eerste verjaardag van mijn oudste ook op zaterdag gevierd en op de dag zelf kwamen opa en oma een gebakje eten (ik weet niet meer op welke dag ze toen echt jarig was) ik wilde de dag niet zomaar voorbij laten gaan. Volgende maand wordt ze 10 op een maandag en ook dan vieren we het weer op zaterdag. Wel neem ik altijd vrij van mijn werk als haar verjaardag op mijn werkdag valt (zo ook dit jaar). Op haar vierde verjaardag was ze op haar verjaardag zelf bij mijn ouders omdat ik net de sleutel van mijn huisje had gekregen en dat voelde de hele dag zo raar dat ze niet bij mij was. Mijn jongste haar eerste verjaardag valt gelukkig op een zaterdag dus dat is helemaal mooi. Ze is 3 weken later jarig dan de oudste. dit jaar vieren we dat nog apart omdat ze beiden een speciale verjaardag hebben, 10 en 1 maar volgend jaar vieren we het op 1 dag. Overigens heb ik zelf de eerste 2 verjaardagen van mijn oudste heel rustig gehouden omdat ik op mijn werk vaak hoorde dat de kleintjes toch flink van slag raken van zo'n dag vol aandacht.
Wij vieren de verjaardag met visite ook meestal in de het weekend. Is handiger. Als het een crechedag is gaan ze ook gewoon naar de creche, daar trakteren enz. Meestal moeten wij dan zelf ook werken en wij kunnen daar geen vrije dag voor nemen omdat we in het voortgezet onderwijs werken. Dus iets leuks doen op de dag zelf gaat hier vaak niet op . Zelf voelt dat wel een beetje raar, maar ze weten toch tot een jaar of 4 niet wat hun echte verjaardag is
Mijn dochter was op haar eerste verjaardag op een vrijdag jarig, ik heb het toen ook op een zaterdag gevierd. Haar tweede verjaardag viel op een zaterdag en dat vierde wij dus ook op zaterdag. Persoonlijk vind het ook leuker om het op de dag zelf te doen. Dit jaar is ze op een zondag jarig, maar de jaren die erna komen dus doordeweeks en dat vier ik dan weer in het weekend. Vooral die ukkies merken er niets van!
Hier vieren we de eerste verjaardag van onze jongste ook op zaterdag ipv donderdag. Donderdag moet mijn man gewoon werken. DE oudste moet naar school en gaat altijd naar de overblijf en heeft dan net patat eten op school tussen de middag en de middelste gaat op donderdag middag altijd naar de peuterspeelzaal. Zelf ben ik zo dom geweest om een avonddienst in te plannen (gelukkig wel van 18.00-22.00 uur) dus ik ben overdag gewoon thuis en moet dus werken. Maar zaterdagmiddag hebben we groot feest en geven dan ook de cadeau's omdat de andere kinderen het anders ook helemaal niet meer snappen.
Op de eerste verjaardag van onze jongste moesten mijn man en ik allebei werken, het was op een donderdag. De verjaardag van onze zoon hebben we toen op zaterdag gevierd. Volgens mij geen enkel probleem. Ik heb mijn zoontje in ieder geval niet horen klagen!
Je kind gaat als het naar school gaat op een verjaardag toch ook gewoon naar school? Mijn kids gaan gewoon naar het kdv als ze die dag jarig zijn. Mijn dochter vond het juist super, lekker trakteren en er werd gezongen voor dr De verjaardagen vieren we nooit doordeweeks, verschuiven het altijd naar het weekend. Op de dag zelf wel 's middags met zijn alles gezellig een taartje eten, kadootje uitpakken etc. Ik 'vier' mijn verjaardag altijd tegelijk met m'n dochter. Ze krijgt er niks van mee (nu nog niet, denk niet dat ik dat nog lang kan doen) en ik ben er vanaf Vind het voor de kids leuk hoor, een verjaardag. Maar zo vreselijk bijzonder nou ook weer niet en die van mezelf wil ik het liefste overslaan.
wij hebben sophie en thijs hun verjaardag ook doordeweeks lekker met zn 4tjes (of toen met sophie, met zn 3 tjes) gevierd en het weekend kwam de familie. geen probleem
Ik heb de verjaardag van mijn dochter ook op een andere dag gevierd, er was wel bezoek op die dag, maar heb t toch in t weekend voor iedereen gehouden, dus vind t niet raar als t op een andere dag gevierd wordt waar iedereen Dan tijd heeft..
Nee hoor is helemaal niet raar. Mijn zus heeft dit ook gedaan want als het niet anders kan, dan kan het ook niet
wij vieren de verjaardagen van de kids altijd op een weekend dag, als ze zelf door de weeks jarig zijn. Op de dag zelf krijgen ze wel ons kado en doen we t lekker met zn 4tjes vieren, maar voor de visite dus in t weekend. je zit toch met werkende opas en omas etc. Daar kun je niet van verlangen dat ze allemaal vrij vragen en savonds liggen de kids op bed. Toen mijn zoontje 1 werd, had ik 4 kleine gebakjes gekocht en op zijn gebakje een kaarsje gedaan. En op de dag dat we t vierde een mooie taart. Niks vreemds aan om het te verzetten en mijn dochter van 5 vind t al die jaren al hartstikke geweldig dat ze 2x mag feesten haha
Helemaal niet raar hoor, als een van mijn kinderen door de week jarig is dan vieren wij dit gewoon in het weekend met de familie. En op de dag zelf geven we ze cadeautjes en gaan we uit eten of maak ik iets lekkers, in dit geval wordt jou kindje 1 dus dan kan je je kindje een cadeautje geven en een feestmutsje op doen;..ze beseft nog neit dat ze jarig is zeg maar.... duss geen probleem lijkt mij...leuk hoor altijd zo een 1e verjaardag
Mijn zoontje is straks voor de allereerste keer jarig op maandag maar vieren het de zondag ervoor!Op de echte dag vind ik wel het leukste maar dit komt gewoon veel beter uit! Die dag (dan een jaar geleden) was ik vanaf sochtends vroeg op de uitgerekende datum aan het puffen maar meneer besloot toch maar om 2 uur na de uitgerekende datum te komen hihi! Bijna iedereen kan dan en we vieren het lekker in de middag. De maandag erna (dus als hij echt jarig is) eten we lekker sochtends (weer) taart en gaan daarna naar de dierentuin!
Milan's verjaardag wordt altijd op zondag gevierd, zijn eerste verjaardag was op een maandag. Hij merkt er zelf echt niks van hoor . We zeggen gewoon op zondag dat hij jarig is, dan hebben we taart en cadeautjes en dan komt er visite. Op de dag zelf gaan we wel altijd wat leuks doen. Met Isabelle doen we dit ook, haar eerste verjaardag is op een dinsdag.
Wij vieren de kinderen hun verjaardag altijd op de dag dat ze ook werkelijk jarig zijn (anders heeft het eigenlijk geen betekenis) je bent jarig of niet jarig, je kan wel zeggen dat je op een andere dag een feestje geeft maar wij kiezen ervoor om dit niet te doen en de mensen die het echt belangrijk genoeg vinden (en dus tellen) nemen gewoon (deels) vrij, wij gaan vaak wat leuks doen en smiddags komen opa, oma, tante en wie wil komen, willen of kunnen ze niet komen dan is het pech maar een kind is maar op 1 dag jarig vinden wij.... er word al zoveel verschoven uit gemak voor andere een kind hoeft dit voor ons niet te doen..
Je kinderen zijn toch hun eigen persoontjes en mogen dit toch op hun eigen manier vieren (zoontje van 5 wil zijn eigen versiering bv Cars ofzo) en dochter wil een prinsessen iets, het is toch geen fabriek maar zijn persoontjes met eigen smaken en meningen, vier je dan op de dag zelf helemaal niets?? of dat toch wel (dan hebben ze toch een beetje hun eigen speciale dag)
In ons geval vieren wij het eerder omdat anders mijn man er niet bij kan zijn. Verder vieren we Isabella haar verjaardag wel altijd op de dag. 30 april. Maar goed dan is iedereen vrij. Ik vind het belangrijkste als vader, moeder, broers en zussen en opa/oma's erbij kunnen zijn.
Wij vieren esmée haar eerste verjaardag gewoon op de dag zelf. (vrijdags) zoiezo omdat het op 11-11-11 is en haar eerste verjaardag dat is zoals meerdere zeggen toch iets bijzonders? Je hebt altijd mensen die niet kunnen, dan kan je blijven verzetten! Je kan niet met iedereen rekening houden hoor!