hallo, wij hebben een probleem. de kleine man, 3 weken oud nu, gaat elke nacht na de voeding van 11/12 u (net wanneer die zich meld) gaat hij huilen. het is wel een beetje zoals ze omschrijven dat een -inslaapval-huiltje- is. maar hij doet het gewoon door van voeding tot voeding. het maakt niet uit of je hem oppakt en bij je legt, laat liggen, knuffelt, mee wandelt of wat dan ook. hij blijft huilen. nu hebben we van het consultatiebureau een inbakerpakje gekregen om dit te proberen. dit moeten we ff een weekje proberen om te kijken of het werkt. wordt er gewoon best moedeloos van dat hij zo'n 6 u per dag huilt. iemand een idee wat we nog kunnen doen?
In het begin is het allemaal zo lastig. Nu nog wel eens trouwens. Ik zou hem lekker bij je houden, ondanks dat hij dan nog steeds huilt. En misschien lekker in bad na dat laatste flesje?
vanmorgen begonnen met het inbaker-pakje maar hij heeft alleen nog maar om gehuild, nog geen moment rust genomen. heb 'm al wel een ppaar keer los gehad om te kijken of er iets niet goed zat, luier schoon was en dat soort dingen. maar baby nog steeds ontroostbaar. na mijn idee wordt hij er alleen maar erg boos van.
he wat lastig he, als je kleintje zo huilt en je niet weet wat er is. Is hij op geen enkele manier te troosten? extra flesje/voeding? zuigen op pink, lekker bij je laten liggen?
Heb je al geprobeerd om hem met een pink in zijn mond in slaap te laten vallen? Duurt eventjes, maar werkt hier meestal perfect. Als ik zelf moe ben, trek ik haar een slaapzak aan en leg ik haar op het aankleedkussen op bed en dan pink in der mond. Momenteel is ze verkouden en wil ze het liefst alleen maar bij mij liggen, zielig, ze is nog maar 3 weken...
Ik zou eens naar osteopaat gaan. Verder erg lastig met kleine babys. Als osteopaat niet helpt moet je kijken of hij geen allergie heeft, krampjes, reflux Inbakeren kan erg helpen en je kan nog 5s methode samen toepassen als je weet dat hij gewoon gezond is.
Als 'ie vooral 's nachts huilt zou ik ook eens navragen of dat reflux kan zijn, daar schijnen ze vooral 's nachts last van te hebben. Verder werd er hier wel 's nachts ontroostbaar gehuild als we een drukke dag hadden gehad. Voor zo'n kleintje is de enige uitlaatklep eigenlijk huilen. En troosten was dan eigenlijk ook alweer teveel aandacht. Inbakeren zou ik voorzichtig mee zijn, je moet zeker weten dat er geen lichamelijke oorzaak is (en dat je het op de goede manier doet).
Lastig he? Maar heel herkenbaar! Overstrekt hij ook tijdens het huilen? Je zou eens een bezoekje aan een osteopaat kunnen proberen. Hebbe wij toen ook gedaan, nadat we het medische (reflux) hadden uitgesloten. Osteopaat heeft bij ons super gewerkt, hij was na drie behandelingen ineens zo veel rustiger.
Lastig. Wat naar dat hij zoveel huilt! Zijn er nog andere dingen die jullie opvallen tijdens of net voor het huilen? Overstrekken misschien? Of veel slikken? Ik heb er een hard hoofd in dat inbakeren zal helpen als oppakken niet helpt. Is er niets wat jullie doen wat helpt? Hebben jullie de indruk dat hij pijn heeft? Zo ja: contacteer een arts.
krampjes krijgt hij al infacol voor, dit helpt wel een beetje maar niet genoeg. dus of het is heel erg of hij heeft gewoon last van wat anders. overstrekken doet hij wel veel net zoals met zn nekje draaien. hij kan zichzelf ook helemaal uit zn bedje woelen, ligt ie helemaal bloot zonder dekentje. laatst had die zelfs geen broek meer aan. weet niet hoe die dat gedaan heeft.
heb ff naar mogelijke symptomen gekeken, en alles (wat hij al kan hebben iig, op zijn leeftijd) lijkt te kloppen. verdorie, wou niet opzoek gaan naar ziektebeelden op internet omdat ik dan ongerust zou worden. maar moet nu toch wat.
Oh ja meid, wat herkenbaar! Sam deed dat ook en dan vooral 's nachts uren achter elkaar om dan na een voeding weer in slaap te vallen. En er was NIKS wat hielp. Uiteindelijk vele weken later (en vele tranen van mama later is het voorbij. Bij ons was het verborgen reflux, zware obstipatie een overprikkelde baby die veel moest verwerken. Inbakeren, rust regelmaat de reflux leefregels osteopaat en kinderarts hebben uitkomst geboden. Mijn vraag is dan ook vooral: heb je de indruk dat hij pijn heeft? Of denk je dat het echt verwerken is? Kunnen het darmkrampen zijn?
ah, fijn om te lezen van die tranen, soms denk ik namelijk dat ik echt een tijdbommetje ben. over de krampjes. daar hebben we infacol voor. lijkt wel wat te helpen, maar 't gaat niet weg.
K*t he, dat googlen herken ik wel van die 1e periode. Wauw, jij bent heel vlotjes bevallen zeg! Misschien zou je een osteopaat naar je kindje kunnen laten kijken, heb er best goede dingen over gehoord. Er werd mij tijdens de zwangerschapscursus verteld dat Kiss syndroom vaak over het hoofd wordt gezien en dat kinderen hierdoor urenlang kunnen huilen.
Och, die eerste weken/maanden zijn soms gewoon vaak ruk. Je bent onzeker, vermoeid, alles is nieuw, totaal geen ritme en waar is die gebruiksaanwijzing van die baby??!! Gooi daar nog eens een flinke dosis hormonsters bij en het feest is compleet. Hier heb ik echt geen roze wolk gezien hoor en daar voelde ik me erg slecht over, want iedereen riep dat ik moest genieten. Maar uiteindelijk ging het steeds beter en na 2,5 maand was daar echt een roze wolk te zien.