Baby heel snel overprikkeld

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annabel26, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn kleine meisje van 4 maanden is super snel overprikkeld. Gisteren een dagje gaan winkelen en sinds gisteravond is het weer feest. Ze wil niet slapen, continue huilen.

Ik ken dit niet van mijn oudste dochter die had dit helemaal niet. Ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee moet. Ik kan niet mijn oudste dochter de hele tijd thuis houden omdat haar zus telkens helemaal over stuur gaat.

Nu moet ik misschien wel melden dat ik zelf een postnatale depressie heb. Krijg hier snel hulp voor maarja tot die tijd zit ik er maar mooi mee. Het is voor mij heel erg zwaar en ik doe het voornamelijk alleen. Mijn vriend werkt meestal en ik ben bij de meiden thuis. Maar dit maakt het gewoon heel erg zwaar als je eigenlijk alleen maar tussen de vier muren van je huis kan blijven.
    Sorry voor mijn klaagberichtje, misschien dat iemand tips heeft over hoe ik dit het beste kan aanpakken.

2. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    onze meid was ook heel snel overprikkeld en sliep overdag ook niet. Nu gaat het stukken beter. Rust en regelmaat inbouwen, daar had ik hier echt baat bij. We gingen veel naar buiten, maar moest me echt aan haar tijden houden, anders hadden we er echt zelf last van. In het begin was dat dan dus niet langer dan anderhalf uur van huis af. Nu kan ik een hele middag weg als ik zou willen.
    Ze gaat ook altijd naar boven om te slapen op vaste tijden, ook al slaapt ze niet.... donkere kamer zonder speelgoed... om gewoon even tot rust te komen.
    Thuis altijd maar 1 stoorzender tegelijk. dus nooit tv aan als ze flesje dronk (of als ze nu aan tafel zit). naar buiten liet ik haar zo donker mogelijk liggen in de kinderwagen/wandelwagen. Dat helpt nu trouwens ook nog steeds als ze erg huilerig is, dan draai ik de kinderwagen naar me toe (ze zit normaal vooruit), doe de kap helemaal dicht zodat ze niet om zich heen kan kijken. Ik sluit haar dan dus even af van de omgeving en ze word daar weer rustig van.
    Wij hebben er geen tweede bij, dus dan is het even wat lastiger natuurlijk. Maar op de momenten dat jullie thuis zijn dan zou je natuurlijk wel zoveel mogelijk rust kunnen bieden, zodat ze in de momenten buitenshuis weer wat meer kan hebben

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Dat is hier ook zo. Inderdaad erg vervelend als je zelf ook wat minder kunt hebben. Als wij weggaan, heb ik een Douky doek voor de kinderwagen hangen, dan is ze wat meer afgeschermd van alle prikkels. Ze gaat op dinsdag en donderdag naar de opvang en de dagen erna plan ik zo min mogelijk. Ze heeft dan echt ritme en structuur nodig. Ik zou toch veel thuis plannen met je dochter, dit weekend zwembadje in de tuin en spelen maar :) en evt een vriendinnetje bij haar laten spelen voor haar vermaak? Sterkte met je depressie, lijkt me niet makkelijk.

4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier ook herkenning. Er worden al nuttige tips gegeven.
    Wij hebben veel baat gehad bij de draagdoek/ergonomische drager.
    Heel dicht bij papa/mama is rustgevend, zeker in een andere omgeving.

5. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ja de draagdoek wordt hier ook veel gebruikt. Ze heeft gisteren ook de hele tijd bij mij in de doek gezeten. Bedankt voor al jullie verhalen en tips.

Deel Deze Pagina