Hoi, onze dochter is nu 18 dagen oud en in de kraamweek gaf onze kraamhulp aan dat we 's nachts 5 uur tussen een voeding konden laten. Tot een paar dagen geleden kwam ze zelf om de 3 uur, maar heb haar de afgelopen nachten na 5 uur zelf wakker moeten maken voor een voeding. Vanaf wanneer mag je een baby 's nachts door laten slapen?
Als ze goed groeien, plassen en alert zijn op de wakkere momenten, mag je ze gewoon laten gaan. Er op aansturen mag met deze basisregel in het achterhoofd: een uur slapen per pond lichaamsgewicht, (dus vanaf 4 kilo=8pond=8 uur slapen, vanaf 6 kilo=12 pond=12 uur slapen). Maar zolang ze het zelf doen en er wel bij varen, mag het dus sowieso. Voor nu zou ik wel zeker nog een avondvoeding rond 23 geven, maar je mag haar rustig zelf laten komen dan verder.
Ik heb alle drie de kids nooit wakker gemaakt s nachts, ze kwamen zelf wel. Ik denk dat ze het zelf wel aangeven.
Mijn kleine vent sliep met ongeveer 3 weken door.... dwz dat ik om 5:30 wakker schrok en naar de kinderkamer ben gehold..... Hij lag heerlijk te slapen, zijn laatste voeding was toen om 23u. Het advies wat ik aldoor heb gekregen en nog krijg.... kijk naar je kindje, die geeft heel goed aan waar hij/zij behoefte aan heeft. En daar houd ik mij (ondanks onzeker zijn) maar heel erg aan vast.
Hier werd voor eerste 2 weken 6 uur tussen laatse en eerste voeding aangegeven mits ze goed drinken en goed plassen. Daarna gewoon bekijken maar eerst opbouwen
ik heb eens een collega gehad wiens baby vanaf de geboorte snachts niet wakker werd voor een voeding. dl heb ik nooit wakker gemaakt voor een voeding alleen als we savonds naar bed gingen even een fles tussendoor. lijkt me nie dat er een leeftijd voor staat vanaf wanneer een baby mag door slapen. zolang de baby het goed doet op wat ze krijgen...
Dank voor jullie reacties! Ik dacht dat er hoeveelheid uren voor stond ivm dalende bloedsuikerspiegel, maar als ik het zo lees zit dat wel goed. Gisteravond heeft ze om 22.30 een fles van 90+3 gehad, om 0.30 nog 30+1. Vanmorgen kwam ze zelf om 5.15 dus gast goed (denk ik!)
Die basisregel is er alleen om te voorkomen dat een kind dat het NIET zelf doet, daar naar gestuurd wordt. Kinderen die wel zelf nog wakker worden, hebben dat ook nodig en moet je die voeding geven. Maar een kind dat goed groeit en plast en alert is bij wakker zijn, mag je gewoon lekker zelf aan laten geven wat ze willen. Als dat doorslapen is: lekker van genieten!
Hier sliep de oudste dochter vanaf dag 1 door van 00.00 tot 07.00 na een week of 6 sliep ze van 20.00 tot 07.00.. ze kwam aan haar voedingen en deed en doet het goed. de jongste dochter sliep zo na 8 weken en groeit goed en voelt zich goed... als ze honger hebben merk je het wel