Hallo, Soms kan ik gewoon even niets nieuws meer verzinnen om met onze kleine vent te gaan doen. Er zijn toch zat leuke "spelletjes" om met een baby van 8 maanden te doen? Hier doen we meestal: Boekje lezen Hop paardje hop Lekker spelen op het kleed Rijden op het autootje Kiekeboe en zo nog aardig wat leuke dingen om te doen. Ik vroeg me af wat jullie zoal doen met de kleine dreumes? Misschien komen er nog leuke "spelletjes" voorbij... Ben benieuwd!
Ik vind dat je al aardig actief bent met de kleine!! Hier vaak weinig tijd ook om echt te gaan zitten spelen met de baby. Ik heb ook ene oudste die rondloopt en zn aandacht opeist, meer nog als de kleine Maar ze vermaakt zich momenteel echt heel erg goed door het huis te verkennen, al tijgerend. Ik zorg geregeld voor wat nieuw speelgoed/ wissel het af. Zodat ze wat nieuwe uitdagingen heeft. Verder vindt ze het geweldig om met hulp te gaan staan aan de tafel, daar leg ik dan wat dingetjes op die ze interessant vindt: een dop, een afstandsbediening, een rammelaar en daarmee mept ze dan op de tafel. Verder met de buggy even langs de buurtsuper. Haar broer is ook leuk vermaak Rollen met de bal vindt ze ook leuk. Ik rol de bal naar haar toe, zij pakt hem. Zingen op schoot doe ik ook weleens, zeker van die liedjes met gebaren erbij ( in de manenschijn of er komt een muisje aangelopen.)
'verstopertje'! Samen onder een deken en dan aftellen van 3 naar 1 en dan de deken van jullie af trekken! De eerste paar keer keek ze verbaasd maar zodra ze het door begon te krijgen vond ze het hartstikke leuk. Toen ze gewend was deed ik haar ook alleen onder de deken 'verstoppen' en als de deken er dan afkwam dan zag ze mama
Onze zoon kan ik wel neerleggen, maar die kan nog niet tijgeren of kruipen.. Rollen doet hij wel erg veel en staan vind hij ook geweldig maar dit lukt nog niet alleen. Ik moet hem dus wel bezighouden Liedjes zingen vind hij ook helemaal geweldig, ik ook hihi. Rollen met de bal ga ik eens proberen, nog niet gedaan..
'Kiekeboe' spelen was hier rond die tijd echt een feest! Dus zelf verstoppen en dan om een hoekje kijken (deur, kast, dekens, achter een boek/krant) of hem om een hoekje laten kijken. Liedjes zingen met gebaren? (Klap eens in je handjes... , Schuitje varen, theetje drinken, Hop paardje hop) Geluiden die hij maakt nadoen? Hier volgde dan een heel spel van steeds andere geluidjes maken en nadoen. Ik stond dan gewoon in de keuken de afwas te doen of zo en ondertussen wat gekke geluiden maken, Dennis zat in de box en kreeg gewoon de slappe lach als we zo bezig waren.
ik ben rond die tijd begonnen met muziek op schoot bij de muziekschool in ons dorp. vond het superleuk en je krijgt allemaal spelletjes/liedjes aangereikt door de docente. maar idd op een kleed spelen met de buggy rondrijden speeltuintje samen op de schommel. een bal naar hem rollen, tis maar net waar hij de aandacht voor heeft.
Die schommel kan ik inderdaad ook wel eens proberen, vind hij vast leuk. Valt me verder op dat er dus helemaal niet zoveel "spelletjes" zijn om te doen hihi.. Allemaal een beetje hetzelfde idee. Is ook moeilijk he om met een kindje van 8 maanden iets te verzinnen. Kolonisten is hij jammer genoeg nog wat te klein voor haha..