Opeens veel spugen en laat eten staan.. (6,5 maanden oud)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kimm29, Nov 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

Aug 19, 2007
    1,357
    0
    0
    Onze zoon is vanaf afgelopen donderdag flink aan het spugen.. We geven hem al vanaf dat hij flesvoeding heeft Nutriton op advies van HA.. Dit gaat tot nu toe redelijk, af en toe nog een mondje. Maar vanaf donderdag is het dus weer steeds meer dat hij aan het overgeven is. Ook eet en drinkt hij sinds vandaag slechter. Z'n flessen gaan niet meer op en z'n fruithap (normaal zo op) wilde hij niet.. Missschien is hij een beetje ziek, ben namelijk zelf ook paar dagen ziek geweest (overgeven en diaree)

Hebben jullie tips wat ik nu kan doen, of gewoon maar paar dagen afwachten? Hij wil ook niets anders drinken (thee of beetje roosvice)Ben gewoon zo ongerust nu.. Hij is wel gewoon vrolijk en je merkt weinig aan hem.. Soms zou ik willen dat er een gebruiksaanwijzing bij zou zitten :)

En o ja, volgens m'n schoonouders kan het ook zijn dat er tandjes door komen, maar heb zelf nog nooit gelezen dat ze dan ook gaan spugen..

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    houd zijn plasluiers in de gaten, je kunt voor alle zekerheid ors in huis halen. ze kunnen wel gaan spugen van tandjes. ze slikken dan zoveel kwijl in.
    drinken is nu eigenlijk het belangrijkste en bied maar gewoon zijn eten aan.
    als je het niet vertrouwd, gewoon even langs de HA.

sterkte met je mannetje.

groetjes, Miranda

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

als ze ziek zijn eten ze vaak niet, dat is niet erg, als het na een dag of 5 niet beter gaat even langs de HA. Wel zorgen dat ze genoeg drinken. Heel vaak aanbieden als dit lastig gaat. Zolang hij goed plast is het goed!

4. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

Aug 24, 2008
    553
    1
    18
    Mijn zoontje is met 6,5 maand ook ziek geweest. Hij eet normaal best veel (vergeleken met kinderen van vriendinnen), maar hij had toen echt een periode dat hij alles uitspuugde, het ging wel goed toen hij een paar dagen alleen melk kreeg in kleine hoeveelheden tegelijk. Daarna ben ik langzaam weer begonnen met bijvoeden. Na ong 1,5 week was het over en at hij weer als eerst.
    Sterkte ermee, want het is een naar gezicht als je kindje zo veel moet spugen!

5. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

Aug 19, 2007
    1,357
    0
    0
    Thanx voor jullie berichtjes.. Heb er zelf ook meer last van dan m'n lieve mannetje.. Hij spuugt en nog geen seconde later lacht hij vrolijk verder..

Hij heeft nog steeds genoeg plasluiers en drinkt z'n flessen melk redelijk..

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    De buikgriep heerst op dit moment.

Gewoon even wat extra flesvoeding geven en na 2 a 3 dagen weer wat fruit of warme hap proberen.

Share This Page