Eerste verjaardag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anique, Mar 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Hoe hebben jullie de eerste verjaardag van je kindje gevierd?
    De eerste verjaardag van Can komt langzaam maar zeker dichterbij, en het begint nu toch te knagen hoe we het aan zullen pakken.
    Er zijn namelijk zo ontzettend veel mensen die willen komen, maar ik wil het wel leuk houden ook voor Can.
    Ik had al wel bedacht om in elk geval zelfbediening te doen zodat je zelf niet de hele tijd loopt te rennen,en zelf ook iets aan je dag hebt. Maar ik weet ook nog niet goed hoe we de dag zullen indelen.
    Zijn familie hele familie wil komen, mijn hele familie wil komen, er zijn vrienden (met kinderen) die willen komen. Maar ik heb het idee dat het allemaal nooit gaat passen. Hoe hebben jullie dat opgelost? :(

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Gewoon verdelen, het liefst over twee dagen en anders iniedergeval over dag delen. Niet vergeten dat het voor je kleintje ook super vermoeiend zal zijn dus die zal zoiezo zijn middag slaapje hard nodig hebben.

Ik zou het zo verdelen bijv Zaterdag; van 10 tot 12 en van 14:30 tot 17:00 (dan hebben jullie savonds tijd om op te ruimen en een beetje uit te rusten) en dan Zondag het zelfde zo verdeel je de drukte in 4 x is denk ik voor je kleintje een stuk fijner.

Wij vieren het gewoon van 14:00 tot 17:00 op 1 dag maar hebben dan ook niet zoveel familie/bezoek dus dat scheelt ;)

3. Anique

Anique Niet meer actief

Ja maar ja.. iedereen wil natuurlijk graag op de dag zelf (zondag) komen.. best lastig nog zeg!

4. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hebben het gevierd in het weekend nadat Alyna een jaar is geworden.Heel simpel, alleen grootouders en meters erbij.
    Vind het (nog) niks , zo'n drukke bedoening.Ze was aan het einde van de dag zo al moe genoeg. ;)
    Heb gewoon aan de rest verteld dat we het heel klein hielden om financiële moeilijkheden, en omdat het ons nog niet zo fijn voor haar leek dat het zo druk zou zijn.Ze snapten het wel hoor!

Op het feestje van haar nichtje waren een hele hoop mensen en kinderen, pony's en schminken voor de kids.Heel leuk...maar ik vraag me af hoeveel zo'n kleintje er aan heeft.(ze leek het me persoonlijk een beetje intimiderend te vinden.Maar das natuurlijk een extreem voorbeeld)

Wil je echt iedereen uitnodigen (dus jullie zelf, en niet alleen omdat de mensen dat willen ;) ) dan zou ik het inderdaad verdelen.

5. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Wij deden s'middags familie en s avonds een feestje voor vrienden. We hebben zo rond de 40 man over de vloer gehad denk ik.
    Ik vond het super gezellig. En voor Jayden ook leuk hij is super verwend.Vind het gewoon een leeftijd die geod gevierd moet worden. Hij word maar 1 keer echt 1 haha.

6. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    Ik heb geen groot huis dus het moet in delen, ik zou het zo doen, smiddags voor de mensen met kinderen ( kleine kinderen) en dan einde van de middag/avond voor de rest..

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,815
    4,194
    113
    Bij ons gaat de tent in de tuin, zo kunnen we zomaar 30 man extra kwijt!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn over ongeveer 5 maanden aan de beurt en gelukkig midden in de zomervakantie maar dan nog. Op de verjaardag zelf: alleen directe familie en dat zijn dus:
    opa & oma
    oma
    tante & oom
    tante & oom + neefje (dan bijna 8)
    papa & mama

Op andere dagen mogen andere familieleden en vrienden verspreid komen maar anders wordt het naar mijn idee echt te druk.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Op Jelle's eerste verjaardag (2 Juni) was het schitterend weer dus iedereen kon lekker buiten zitten. Als ik al die mensen binnen hadden moeten zitten had het ook niet in 1 keer gekund... :) (Van te voren totaal niet aan gedacht natuurlijk... :D )

Wij hadden denk ik ook zo'n 30 mensen, inclusief een heel stel kinderen, dus dan is buiten kunnen zitten wel fijn. Ik heb het op zondagmiddag gedaan van 14.00 tot 17.00. NIet te lang, en dan kon Jelle ook nog even bijkomen van alle drukte voordat hij weer naar bed moest. Hij is nog steeds niet van de drukte, dus ik denk dat ik het dit jaar weer zo doe, zooral omdat we er nu ook een baby van krap een paar weken bij hebben tegen die tijd.

10. Anique

Anique Niet meer actief

Ja, ik heb ook inderdaad aan een partytent gedacht... lijkt me ook wel een oplossing :)

11. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    We hebben 2 x eerder een 1e verjaardag gevierd (ukkie is onze 3e) en 2 x was het een drama.
    Het feestvarken was zo onder de indruk van alles, had veel te weinig rust.
    Drama's met huilen en niet willen slapen en zelfs spugen.
    Het was bij ons in ieder geval veel te druk.

Dus deze keer houden we het klein. Wat familie en hele goede vrienden en pas na haar slaapje.

12. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Toevallig heb ik over dit onderwerp niet zo lang geleden een topic geopend. Mijn vriend en ik hebben veel familie en vrienden en ik heb me suf zitten piekeren hoe ik én iedereen uit kon nodigen én mijn kleine een leuke dag kan bezorgen én het zelf ook naar mijn zin te hebben en wij hebben besloten om alles over 3 dagen te verdelen.
    Twee dagen familie tussen 14.00u en 17.00u en het weekend later op één dag vrienden (zelfde tijd).

Ik heb mijn kind als uitgangspunt genomen en voor haar is er geen fluit aan als het een enorme drukte is in huis dus vandaar deze oplossing. Veel kindjes hebben last van de drukte (zoals je kan lezen in het berichtje hierboven) en ja, het is toch zijn/haar feestje?!
    Nadeel is natuurlijk wel dat je 3 dagen visite hebt maar ja, het zijn wel leuke, relaxte en gezellige dagen en iedereen kan rustig met de kleine spelen

13. witte reus

witte reus Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    1,789
    0
    0
    haha ook hier hebben we het er uitegbreid over gehad zaterdag! onze zoon is op een woensdag jarig en dan hebben mijn vriend en ik allebei vrij, en dan gaan we naar de dierentuin of zo echt iets met zijn 3e en dan vieren we de zondag daarna de verjaardag voor de mensen die het dichts bij ons staan! van 14.00 tot 18.00 en dan als onze zoon moe is gaat het slapen ! :D:D ...

14. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    We hebben haar verjaardag op zondag gevierd (was jarig op woensdag).
    Buiten hadden we een parrty tent opgezet met daaronder de taart cakjes etc.
    Om buiten te zitten was het te koud dus zaten we binnen met zo'n 20 pers. waaronder 5 kids incl. Dewi.
    Ze heeft zich kostelijk vermaakt.

We hadden wel Dewi's ritme aangehouden.Hebben dus wel gekeken dat de gasten kwamen tegen de tijd dat Dewi wakker zou worden van haar middag slaapje +/- 15.00uur, dit kwam gelukkig perfect uit.

Het was een super geslaagde dag.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa is over 3weekjes jarig en ik vier het op de dag zelf voor degene die kunnen en willen komen.
    (veel van onze vrienden werken overdag)
    het weekend houd ik vrij voor de mensen die eventueel nog willen komen.
    we houden het wel normaal.
    ik ga een leuke taart maken voor alyssa en leuke cadeautjes erbij.
    de mensen die eventueel savonds willen komen moeten voor 8uur er zijn want daarna gaat alyssa naar bed (als ze het al red), ook smiddags gaat ze gewoon naar bed net als altijd.

liefs doris

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja hier ook al een dilemma... Sasha is op maandag jarig en eigenlijk zowat iedereen werkt.

We vieren het sowieso zondag, zaterdag gaat al niet lukken, want dan werkt papa. (is ook zo raar om haar verjaardag te vieren terwijl papa er niet is)

Denk dat ik het ook door 2e ga delen. Alleen ben ik bang dat sasha helemaal niet slaapt smiddags.

Of hopen dat het 17 mei (zondag) mooi weer is, dan kan iedereen de tuin in. Dat zou wel relaxed zijn.

17. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Wij hebben haar verjaardag gisteren gevierd maar niet thuis we hebben een speeltuin met zaaltje afgehuurd er waren 52 man en we wouden het in 1 keer vieren.

Share This Page