Hoe hebben jullie dit gevierd of gaan jullie dit vieren? Waar, hoeveel mensen, hoe lang, etc. Ja, ik ben er nu al mee bezig Mijn zoontje wordt in januari 1. In de winter dus. We wonen in een appartement met een woonkamer van 40m2. Dat is ruim en iedereen zou er in kunnen, maar dan wordt het wel een gekkenhuis. Vooral omdat niemand een tuin (of in ons geval, een balkon) in kan. Qua broers/zussen en ouders hebben we al 12 mensen die dus sowieso zullen komen. Dan hebben we nog 3 bevriende stellen met een kind van mijn zoontjes leeftijd en nog 4 goede vrienden (met aanhang) die we ook graag willen uitnodigen. Ik denk niet dat alle aanhang meekomt, maar laten er zo'n 25 mensen komen. Veel... En dan zijn er nog een heleboel mensen niet uitgenodigd die ongetwijfeld ook graag hadden willen komen (mijn opa's en oma's en nog een aantal studievriendinnen die wel eens op mijn zoontje passen en dus erg betrokken zijn). Ik ben dus benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan. En daarbij hoor ik graag leuke tips voor een eerste verjaardag Ik heb er echt zoooo ontzettend veel zin in
Hoi, hier viel de eerste verjaardag in februari... dus ook een binnen-feestje. We hebben mensen uitgenodigd tussen 13:00 en 19:00 uur. Zo kon iedereen een beetje timen hoe het hen het beste uitkwam. We hebben veel vrienden met kleine kindjes, en die zijn dus afhankelijk van de slaapjes van hun kids. Verder hebben we de boel natuurlijk leuk versierd met slingers en ballonnen. We hadden een grote taart laten maken in de vorm van een 1 met haar naam er op. Voor de kinderen had ik nog nijntje koekjes en rozijntjes op tafel staan. En verder natuurlijk gewoon wat chippies en toastjes etc. Wanneer de kindjes naar huis gingen kregen ze een uitdeelzakje mee met een kleinigheidje; bellenblaas, koekje, rozijntjes (geloof ik). Verder hadden we een grote pan soep gemaakt voor de mensen die er rond etenstijd nog waren met wat broodjes ham en kaas erbij. Was echt een enorm geslaagde dag... super als je kind 1 jaar wordt!! Heel veel plezier alvast!!
Onze dochter kan niet tegen veel drukte, dus hier hebben we het bewust klein gehouden. Er zijn 12 mensen gekomen en dat vond ze al heel indrukwekkend! We hadden uitnodigingen gestuurd met een foto van haar erop en een wensenlijstje erop, echt heel leuk. De tijd was van 13.30 tot 17.00. Daarna wilden we rust voor ons, rustig koken, eten en naar bed. Onze dochter was ook doodop toen iedereen de deur uit ging (en tussendoor had ze nog geslapen!). Het had allemaal erg veel indruk gemaakt! We hadden de kamer versierd met slingers en balonnen. Ik dacht echt dat haar dat niets kon schelen maar ze vond het prachtig! De hele dag liep ze naar boven te wijzen! Omdat onze dochter geen taart mag (koemelk/kippeei-allergie) had ik een muffin gemaakt met een kaarsje (iets zondigen mag, eczeem). Maar ze vond het doodeng haha. Maar het was een superdag vooral voor onze dochter en dat vond ik nog het fijnste van alles!
toen Esmee 1 werd , kwam ze smorgens uit bed en hebben we eerst de ballonnen en slingers bekeken en haar kado gegeven. ze heeft toen een poos in haar pyjama gespeeld en tegen half 10 hebben we haar op een zijl op de grond gezet,nog steeds in de pyjama en toen de taart voor haar neer gezet. eenmaal klaar met de taart zat ze er helemaal onder en kon ze gelijk in bad. na haar middag slaapje kwamen rond 14.00 de eerste visite binnen en om 17.00 was iedereen weg. alles opgeruimd zodat Esmee nog heerlijk kon spelen met haar speelgoed. wij waren erg moe van het feest maar Esmee had energie voor 10. maar al met al een zeer geslaagde dag toen. inmiddels is ze alweer bijna 2
Poeh hoeveel mensen waren er? ff denken hoor... denk toch al snel een man of 35 eigenlijk... maar niet allemaal tegelijk hoor, beetje verspreid over de dag, maar op top waren er wel 25 tegelijk denk ik... was gezellig! En trouwens we hadden voor Fenne ook een taart hoor waar ze lekker mee mocht kliederen, maar dat deed ze niet, ze at er een chocolaatje van en verder wilde ze pas eten toen er een vorkje bij kwam... net meisje he?! haha
gewoon directe fam zoals oom en tantes opa en oma en overoma en vrienden van ons en bij mijn ouders thuis kwamen ook de broers en zussen van me vader daar was het wel drukker dan thuis heb het in 2 keer gevierd omdat ook wij op een flat wonen en als ik alles in 1 keer zou vieren dan zou noa geen ruimte meer hebben om te kunnen lopen en kruipen
ben ik blij dat ik niet de enige ben die er mee bezig is ik was ook al aan het denken ik kwam op een man of 40 dus moet gaan strepen.30 man is echt de top. ik zat trouwens te denken. kan het om op de uitnodiging een kado tip te zetten in de vorm van een envelop we willen namelijk een speel toren in de tuin laten plaatsen en dan is het wel leuk als daar het kado geld heen gaat. hij heeft namelijk al zooo veel speelgoed en kleren dat ik daar niet echt op zit te wachtenpuur omdat het toch ongebruikt weer weg gaat. tijdens de kraamtijd ook veel spullen gekregen waarvan ik dus bijna niets het gebruikt. zo zonde
wij hebben over 2 weken onze verjaardag (is op mijn verjaardag geboren) en we komen op zo`n 20/25 man en dat zijn er genoeg!!! vindt het wel superleuk en het is maar 1x per jaar he!
Wij wonen in Portugal en mijn (nederlandse) schoonouders ook. Mijn ouders wonen in Nederland en kunnen door gezondheidsredenen niet hier komen. Mijn zus heeft ontzettende vliegangst. Dus was het toch wel even goed bedenken waar we Ilana´s eerste verjaardag gaan vieren. We willen niemand teleurstellen. Mijn man heeft precies rond haar verjaardag zijn vakantie gekregen, dus hebben we besloten naar Nederland te gaan. Het wordt een beetje een verrassing, want mijn zus regelt het, geloof ik. Het wordt bij mijn zus gevierd, want het huis van mijn ouders is klein. Alleen mijn ouders, zus, zwager en neefje van 2,5, dus een klein feestje. Zal wel leuk worden, want mijn zusje kan wel goed dingen regelen. Als we een week later dan weer naar Portugal gaan, vieren we haar eerste verjaardag ook nog eens met de ouders van mijn man, dus dubbel feest.
@ blusvrouw: ik zou het bespreekbaar maken met de ouders/broers en zussen en tegen de rest zeggen dat als ze niets weten, ze eventueel ook een bijdrage kunnen geven voor het speeltoestel. Zoiets? @ yenolah: oh wat leuk zeg! Dat moet vast onwijs gaaf zijn voor je ouders!
hai merijn ik heb ook al zitten brainstormen en verheug me ook enorm op rayn zijn eerste verjaardag ( net als eerste sinterklaas trouwens) . Ik denk dat wij de ochtend lekker voor ons zelf houden , en dan van 13:00 uur tot 19:00 uur de mensen laten komen wanneer ze zelf willen ook omdat wij nogal aardig wat mensen hebben die we willen uitnodigen , kan goed uitpakken dat ze verdeelt komen maar kan ook tegelijkertijd ach dat zien we dan allemaal wel Denk dat het allemaal wel vanzelf loopt . Ga je ook kaartje versturen ? ik ben van plan zelf iets leuks te maken denk ik en dan een week of 4 voor die tijd te versturen ofzo . liefs ons
Wij deden van 12 - 17 voor famillie en van 19- ... voor vrienden. Over de hele dag zijn er toch wel zo'n 60 personen geweest. Joey genoot van de aandacht, en van de mensen om hem heen. Waarom wij dit zo hebben gedaan? Om toch nog een beetje "rust" te kunnen creeren voor Joey en bovendien wil je als ouders van je jarige kindje ook gezellig kunnen kletsen met de visite. Wij vierden het op zaterdag, dan kan je kindje zondag nog lekker bijkomen van alle indrukken en de volgende dag pas weer naar de GO of KDV.
Wij hadden zo'n 35 man uitgenodigd ( alleen fam. en naaste vrienden). Tess is in aug. jarig en we konden het heerlijk buiten vieren. 's ochtends heeft ze eerst lekker bij papa en mama op bed haar kado van ons uitgepakt en rond 1 uur is ze naar bed gegaan. Om half 3 hebben we haar eruit gehaald en toen kwam de eerste visite ook binnen gedruppeld. ( het leek mij geen goed idee om haar naar beneden te halen als iedereen er al zat ) Ik had een koemelkvrije taart voor haar gemaakt maar daar moest ze niets van weten, ze heeft 1 aardbeitje gehad en verder niets. De kado's vond ze helemaal geweldig en ze is meteen lekker gaan spelen. Tegen 18.00 was alle visite weer vertrokken en is Tess meteen naar bed gegaan, ze was doodmoe. Wij hebben het ook op zaterdag gehouden, ze was ook op zaterdag jarig maar ik zou het so wie so op zaterdag doen zodat ze de zondag nog lekker kon bijkomen.
Wij gaan volgende week zondag Robyn d'r verjaardag vieren. Er komen zo'n 15-20 mensen geloof ik (incl kinderen). Alleen de mensen die heel dicht bij ons staan en die Robyn ook regelmatig ziet (op de buren na, maar daar had ik niet zo'n zin in want dan wordt het hier een zuipfestijn en dat vind ik niet zo gepast). Hier is de tijd tussen 14 en 18. Dan is ze meestal gewoon wakker en gezellig, daarna is ze helemaal op. Ik heb bij de hema een grote taart met foto besteld, en haal voor haar nog een slagroomschnitje.
Ben er hier ook al wel over aan het nadenken, maar weet het allemaal nog niet. Thirza kan/kon erg overprikkeld raken van allerlei drukte, maar nu ze behoorlijk aan het opknappen is door ons KMA-dieet, wacht ik het nog even af. Als ze zo snel overprikkeld blijft, dan houden we het lekker rustig Opa's en oma's, beetje familie (de broers en zussen met hun aanhang) en een stel goede vrienden: max dan een man of 20 in huis, waarbij we de kids allemaal lekker op de kamers van m'n stiefkids laten spelen (die zijn er dan ook). Ik vind zelf de drukte nooit heel erg fijn. BIj een ander thuis prima, maar als ik zelf de boel moet regelen, vind ik het al snel wel prima, dus het zal hier een beetje tussen half 3 en 5 zijn, denk ik, op zondagmiddag. Ik neem de week van Thirza's verjaardag lekker vrij, dus ontstressen kunnen we dan op ons gemak doen Ik ben me hier verder vooral het hoofd aan het breken hoe ik een koemelk-(en evt kippe-ei)vrije taart kan maken voor haar eerste verjaardag