hallo moeders..en mischien ook vaders al is het nog wat maandjes wachten tot maddi 1 wordt, hou ik me er nu al een beetje mee bezig. Zn eerste verjaardag moet natuurlijk wel leuk worden. ik wilde het sowieso niet thuis vieren anders heb ik straks geen huis meer over maar een klein zaaltje huren kost al gauw minimaal 200 euro. en dan komt er nog eten en drinken enz bijkijken. hij is heerlijk in de zomer jarig maar wij hebben geen tuin anders had ik het wel in de tuin gedaan. ben er iig overuit dat het een sesamstraat tintje krijgt. hoe hebben jullie de eerste verjaardag van de kleine gevierd?
wij hebben alle verjaardagen gewoon thuis gedaan de eerste 2 verjaardagen van youame op een flatje ging goed ik deed de familie en vrienden apart van elkaar
ik lees mee. ik ben ook benieuwd. Denk er stiekem ook wel over na en weet al dat het iets met Winnie of Nijntje word. wik hebben het geluk wel een tuin te hebben en hopen dan ook op lekker weer. Emma is op 25 juni geboren dus ook net in de zomer. Met veel ballonnen en lampionnen zie ik het voor me.
Hoi, wij hebben het niet echt uitgebreid gevierd, wel over meerdere dagen verspreid omdat het anders wel erg druk zou worden voor hem. Timo krijgt ook nog niet zoveel suiker van me en wilde dus geen slagroomtaart geven. Bij mijn moeder had hij een keer een stukje cake geproefd en dat vond hij lekker, dus ik heb cake gebakken, en dat was een succes. De ballonnen en slingers vond hij erg leuk. Verder snapte hij er niet veel van, maar de aandacht en de andere kindjes waren erg interessant Veel plezier met plannen, liefs Miek
Ik begin er nu ook steeds meer over na te denken. Wij vieren het sowieso wel gewoon thuis en niet al te groot. Denk dat er ongeveer 20 á 22 personen inclusief onszelf. Weten ook nog niet de tijd, beetje afhankelijk van zijn slaaptijden dan, maar denk van 14.00 uur tot 17.00 uur. Verder gaan we het natuurlijk versieren. Weet nog niet of het een bepaald thema krijgt misschien wel gewoon normaal. Ook voor het raam hang ik zo een opblaas gebeuren met tekst "hoera 1 jaar" Zijn trip trap stoel gaan we extra versieren met slingers en ballonen. We gaan uitnodigen maken met een foto van hem erop en dan een leuke tekst hoera 1 jaar en wanneer en tijden dat we het gaan vieren. We gaan een speciale taart bestellen. Denk 1 taart met een foto van hem erop. En 1tje waar hij zelf in mag graaien dat zou ik wel in Teletubbies willen als dat bestaat en anders Sesamstraat. Ook zitten we er over na te denken om via simply colours een shirt te bestellen met leuke tekst erop. Hoera 1 jaar! Iemand leuke ideeën voor tekst.
ons ventje is bijna jarig, en wij vieren het gewoon thuis, met niet te veel mensen, alleen opa's en oma's en ooms en tantes want ik weet gewoon dat het anders echt te druk is voor mijn vent, en dan slaapt hij heel erg slecht, word mopperig en hangerig en huilerig we vieren het ook in de ochtend tot een uur of 1 smiddags, dan heeft hij de hele dag om het te "verwerken"
Hoi, Lisanne wordt donderdag 1!! (wat gaat het vlug allemaal he, een jaar geleden zat ze nog warm in mijn buik en nu wordt ze al weer 1) 's Middags komen mijn zus (heeft speciaal vrij genomen), mijn oma en moeder en mijn schoonouders en schoonzus. Verder eigenlijk niemand. Zondag erna komen 's ochtends een aantal vrienden van ons en 's middags mijn zus nog weer en ook nog een stel vrienden met hun 6 maanden oude dochtertje. En wat ze allemaal krijgt: van ons zo'n fietsje met zo'n duwstang, die er later weer af kan zodat het een 3-wielertje is. Van opa en oma het kiekeboe-speeldorp van fisher price, was laatst in de aanbieding voor bijna de helft als dat ie anders is. Verder weet ik niet wat ze krijgt.
Charlotte wordt woensdag 1 en we vieren het morgen. Ik loop al de hele week met een dikke brok in mijn keel en gisteravond hebben mijn man en ik van het afgelopen jaar alle videofilmpjes van haar bekeken, nou dat was echt janken! Maar daar gaat het hier niet over, is misschien wel een leuke tip om vooraf te doen, je ziet weer dingen die je al een beetje vergeten was enz dus is echt heel erg leuk. Verder heb ik net een mooie papieren verjaardagskroon gemaakt, vanavond hangen we slingers en ballonnen op, ik heb alles van Jip en Janneke. Charlotte heeft niet echt een favoriete knuffel of speeltje zoals Poeh of Sesamstraat dus ik heb zelf iets uitgezocht. We vieren het morgen van 15-18u en er komen ongeveer 15 volwassen en 10 kinderen. Best druk maar ik heb geen zin om 2x alles te vieren, gebak halen, eten maken, huis aan kant en achteraf een hoop rommel. Aan het begin is er taart/vlaai met koffie, voor de kids heb ik zelf cakejes gebakken en deze roze versierd, daarna voor iedereen fris/biertje etc en als afsluiter heb ik nog soep en broodjes. Dan is het mooi geweest en hebben we de avond nog samen om na te genieten en ook op te ruimen natuurlijk. Voor de kids heb ik trouwens ook kleurplaten en plak- en knipspullen maar ze kunnen ook buiten sleeën nu dus dat komt wel goed. Voor iedereen die de verjaardag nog moet vieren: heel veel plezier!!
Wij hadden in totaal 30 mensen op visite, erg druk dus. En die bleven allemaal eten Het koken hebben we van te voren gedaan, en iedereen heeft iets gemaakt. Ik hoefde zelf dus maar 1 ding te koken. Op de dag zelf heeft hij overdag twee keer lekker geslapen, tussen de visite door, en om 17.15 hebben we hem maar eens uit bed gehaald omdat de kamer vol zat met mensen die op hem zaten te wachten. Toen we beneden kwamen ging iedereen voor hem zingen, en gingen we alle cadeaus uitpakken. Daarna kwam het fotomoment met de taart met 1 kaarsje erop. Overal veel foto's van gemaakt en gefilmd. En hij vond het allemaal prima...zat heel relaxed in het midden van de kring in zijn kinderstoel een gebakje te eten. Om 20.30 was hij moe, en hebben we hem naar bed gebracht. Het huis zat toen nog vol met visite, maar we hebben hem niet meer gehoord tot 8.15 de volgende dag. Supergeslaagd dus. Maar mijn zoontje kan ook goed tegen drukte, en vindt het ook leuk, die reuring om zich heen. Ik kan me voorstellen dat dit voor andere kinderen too much kan zijn.
Hoezo heb je geen huis meer over als je t thuis viert? Ik vond thuis perfect; Iris kon lekker slapen wanneer ze dat wilde. Wij hebben t over 2 dgn verdeeld en kleine groepjes mensen; ging perfect!
hier morgen het feestje. van 2 tot 5 koffie met slagroomtaart en zelfgemaakte en versierde kwarktaart. daarna gewoon fris/ biertje/ wijntje met een chippie, stukje kaas/worst etc gewoon leuke slingers hier van de hema en v&d en het ziet er hier super gezellig uit. nu alleen hopen dat plurk morgen beter is want is al vanaf donderdag ziek
Hier volgende week! We vieren het gewoon thuis van 3 tot 6. Misschien 3 drukke uurtjes maar wilde het liever in 1 keer gehad hebben dan meerdere dagen druk. We laten haar ook gewoon haar slaapjes doen die dag. 's Morgens komen wel de opa's en de oma's voor het taartmoment dat wil ik namelijk liever als het rustig is zodat we er zelf ook echt van kunnen genieten!