Knuffels wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe vaak wassen jullie de knuffels van jullie kindjes? En doen jullie ander speelgoed ook wel af? En waarmee dan?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Euhm...als ze vies zijn.:D:)
    Of als ze net ziek is (geweest).;)

Ander speelgoed neem ik af met een vochtig doekje, als het nodig is.
    Blokken kun je schijnbaar in een kussensloop ofzo in de wasmachine doen, maar dat heb ik nog niet aangedurfd.:D

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    tutlappen eigenlijk als ik beddengoed was, gaat t er gewoon mee in.
    Rest van de knuffels als ze vies zijn verder niet.

Duplo kan idd in de wasmachine, alleen niet zo hard centrifugeren en ik was t met wat andere handdoeken zodat t niet zo tegen de trommel slaat

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Knuffels idd als ze vies zijn, tutlappen gaan wekelijks de was in. Mijn dochter zit nog in de "alles in mijn mond fase" dus al t andere speelgoed (plastic boekjes, blokken, etc) was ik 1x in de week af in een sopje.

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    normaal was ik alle knuffels en stoffen speelgoedjes elke 2 weken. of er moet heeeeel veel over gekwijld zijn gespuugd zijn of andersinds vies geworden zijn. daarna gaan ze in de droger en zijn ze weer mooi.

ander speelgoed doe ik 1 tot 2 maal in de week met een natte doek met afwasmiddel en dingen die in de afwas kunnen in de afwastijl.

het speelkleed is bij ons een dubbel tweepersoonsdekbed en die hoes gaat elke zondag in de was of wanneer hij vies is geworden uiteraard.

de knuffels die gewoon staan voor de sier elke 2 maanden ofzo.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    woooh, zo vaak was ik het echt niet hoor... ben ik dan zo'n viezerik
    ;)
    er gaan nu pas sommige knuffels voor het eerst in de wasmachine...

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    knuffels heb ik nog nooit gewassen, wie weet als ze eens vies zijn.. ze liggen er alleen mee in bed dus echt vies wordt het niet...
    het speelgoed laat ik weleens in een emmer warm water weken... en ander speelgoed gewoon even met een natte lap als ik toch al bezig ben met het huis.... meestal als ze met een koekje heeft lopen smeren dan zit het speelgoed er ook onder dus dan is het wel nodig...

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat is voor iedereen anders hé poema.

heb je ze ook niet voor het eerste bebruik gewassen dan? vind je dat niet vies als ze het zo uit de winkel in het mondje stoppen. vooral als ze nog zo heel erg klein zijn?

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    nee, ik heb knuffels ook niet voor gebruik gewassen. tja, ze stopt ze wel in haar mond, maar ach. Goed voor de weerstand denk ik dan maar. Op het kdv zal ze ook wel knuffels en speelgoed in haar mond stoppen wat net een ander kindje ook in zijn mond gehad heeft...

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens. Ik kwam met mn dochter bij de allergoloog en die gaf me een compliment omdat ik mn dochter gewoon op de "vieze" ziekenhuisvloer zette en daar een rijstewafel gaf. Ook vroeg ze of ze naar het kdv ging, wat ze gaat en de allergoloog vond dat ook alleen maar goed. Kinderen worden tegenwoordig veel te hygienisch opgevoed waardoor ze geen weerstand meer opbouwen. Flessen e.d. hebben hier ook nooit in een afgesloten bak in de koelkast gestaan. Ze hebben zelfs helemaal niet in de koelkast gestaan, maar gewoon op een plankje waar er stof bij kon komen :$ ;)
    Hier gaan de slaaptutjes dus 1x per maand hooguit in de was en de rest van het speelgoed spoel ik alleen even af als er koekkruimels oid op zit.

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Flessen heb ik inderdaad ook nooit in de koelkast gehad. In het begin steriliseerde ik ze wel, maar al gauw spoelde ik ze even onder de quooker. Moet eerlijk zeggen dat mijn dochter nooit echt ziek is, dus zoveel zal ze er wel niet van krijgen; van dat niet wassen van mij ;)
    Nu staat er toevallig een popje bij de wasmachine omdat mijn dochter dat popje echt helemaal afgelebberd heeft dit weekend. Maar knuffels die voor de sier staan was ik nooit.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Flessen in de koelkast? Daar had ik nog nooit van gehoord, maar het verklaart wel waarom er allemaal flessen in de koelkast van het KDV staan als ik 's ochtends vroeg Ilias z'n melk er in zet...
    Ik snap dat trouwens nog niet, want ik neem iedere dag zijn flesje weer mee terug naar huis en was het af. Hij krijgt de volgende ochtend een schone fles mee. Wel gesteriliseerd, maar niet meer steriel, want zodra je iets er weer uit haalt, is het niet meer steriel. :D

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    voor de groei van de bacterien tegen te gaan staan de flessen op een kdv in de koelkast. In zorg staan alle dingen die met sondevoeding of voeding te maken hebben in de koelkast.

Ik heb dat hier ook nog nooit gedaan

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ikzelf heb het niet zo op dat "overdreven" hygiene gedoe hoor...
    hier staan de flessen niet in de koelkast en worden ze na gebruik met heet water afgespoeld en soms met een druppeltje dreft....
    de knuffels heb ik nog nooit gewassen ook niet toen ze net gekocht waren... zo ook met speelgoed...
    ik denk dat als je te hygienisch bent je kinderen dan juist sneller ziek worden als ze naar de psz of naar school gaan.. want daar wassen ze ook niet elke keer alles af als een ander kindje iets in de mond heeft gehad.... ik zou er ook helemaal gek van worden denk ik als ik zo zou zijn haha.... wat dat betreft ben ik erg makkelijk....
    maar wel gaan mijn kinderen elke dag in bad, hebben ze elke dag schone kleding en een pyama aan... een maal per week schoon beddegoed en word er elke 2 weken hun kamer gesopt en gezogen.... en de rest wat je normaal gesproken hoort te doen wat bij de totale hygiene hoort....

15. adi

adi Niet meer actief

Mbt de flessen: ik vond het een vies idee om de flessen in de koelkast te stoppen tussen de eieren, worsten en alle andere geurende en vlees-etenswaren. Ik vond mijn keukkastje meer bacterie-vrij om een of andere manier.
    Hier werden de flessen tot 6 maanden elke dag uitgekookt. Nu worden de fles-spenen, fopspenen en lepeltjes elke dag uitgekookt. Flessen was ik af met afwasmiddel en ze hangen op een flessenrekje.

Knuffes was ik ook alleen als ze net gekocht zijn (of doe ze af met een nat doekje met afwasmiddel), en als ze echt vies zijn. Tutlappen gaan wel regelmatig in de was.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

nu vooral plastic speelgoed daar kwijlt ze op en steekt ze in de mond, knuffels niet echt. die maak ik goed schoon met heet water.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb alle knuffels gewassen voor gebruik. Heeft niks met hygiëne te maken maar met eventuele schadelijke stoffen van de fabriek. Om de zelfde reden was ik alle kleertjes voor gebruik.

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb hier de knuffels ook nog nooit gewassen, maar die staan hier ook alleen maar voor de sier op de plank.
    Plastic speelgoed neem ik wanneer het vies is af met een doekje of ik doe het in een waszak in de wasmachine of tussen de vaat in de vaatwasser. Het is net hoe het uit komt.
    Flessen hebben hier wel altijd in de koelkast gestaan, maar dat komt eigenlijk meer omdat ik daar een vak in heb waar ze me niet in de weg staan.;)
    Het steriliseren van de flessen heb ik ook alleen de eerste 3 maanden gedaan geloof ik en daarna zo nu en dan even meedraaien in de vaatwasser. Daarnaast schoonmaken met een drup afwasmiddel. Hier dus ook zeker niet alles steriel en superschoon, maar ook een kindje dat nog nooit echt ziek is geweest.
    Ben inderdaad ook van mening dat je niet alles te schoon moet maken en hebben, want als ze van het zomer buiten speelt wil je echt niet weten wat er allemaal het mondje in gaat. (regenwormen, zand, gras enz........) Dan kan ze er nu maar beter alvast een beetje aan gewend zijn toch?:)

19. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Ik heb voor eerste gebruik wel de knuffels gewassen. Verder maak ik het schoon als het nodig is. Knuffels staan hier alleen voor de sier dus daar doe ik niks mee. Hou haar kamer goed schoon en was de flessen goed. Aangezien ik voor mijn zwangerschap lichte vorm van smetvrees had, had ik mij nooit kunnen bedenken dat ik nu zo "makkelijk" ben. Ik dweil om de dag, stofzuig elke dag en laat haar gewoon op de grond spelen. Op de creche krijgt ze ook genoeg in haar mond wat niet hygienisch is.
    **gaat nu de blokkendoos toch maar eens soppen**

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    knuffels ed als ze vies zijn of na ziekte.
    Justin slaapt met een hydrofiele luier, deze krijgt hij elke ongeveer elke 2 nachten een schone.

Deel Deze Pagina