Spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juul75, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn dochtertje van 15 maanden heeft spruw, zo zielig! Ze heeft allemaal blassjes en een witte tong, en ze heeft echt pijn. Ik heb aktarin gekregen van de huisarts en dat moeten we 4x per dag aanbrengen, en dan zal het wel overgaan. Maar ik heb een paar vraagjes, misschien kunnen jullie me helpen?

- Hoe doe ik dat met het tanden poetsen? We doen namelijk ook de gel op voor het slapengaan. Eerst tanden poetsen en dan de gel of andersom?
    - Kan ik haar tandenborstel wel blijven gebruiken of moet ik een nieuwe kopen?
    - Heeft iemand tips hoe je die gel in de mond, op het gehemelte en de tong aan kunt brengen zonder dat ze mijn vingers eraf bijt?
    - Hoe lang duurt spruw ongeveer?

2. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    vervelend dat e spuw heeft, hopelijk is ze er snel vanaf!

Ik zou eerst tandenpoetsen en dan de gel, anders poets je de gel weer weg en heeft het dus geen zin.
    de tandenborstel moet je goed hygienisch houden en als de spruw helemaal over is zou ik meteen een nieuwe kopen.
    heeft ze een speentje? ik deed namelijk de gel op de speen en die gaf ik dan aan mn zoontje. hij sabbelde er dan op en zo ging het dan ook op de tong en het gehemelte.
    tja hoe lang het duurt wisseld heel erg daar durf ik geen uitspraak over te doen. Weet wel dat als je denkt dat het over is je nog ongeveer 7dagen langen moet smeren anders is het zo weer terug!

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn zoontje en ik hebben het ook gehad... Hier verdween het wat moeilijker omdat ik BV geef en we zo een beetje in een cirkel zaten. ;)

Ik zou de gel nà het tandenpoetsen doen. Hoe vaak moet je hem gebruiken van de HA? Want ik deed het na élke voeding terwijl ik het eigenlijk maar 2x/dag moest doen van de HA. Maar dat schoot niet op dus deed ik gewoon elke keer wat minder maar wel veel vaker.

Ik zou een paar hele goedkope tandenborsteltjes kopen en om de paar dagen toch even vervangen... Spruw kan echt vreselijk hardnekkig zijn... :x

De gel in het mondje brengen met een speentje als dat mogelijk is. Ik kon het bij mijn zoontje ook niet met m'n vinger doen omdat dat mondje toen gewoon nog te klein was voor mijn vingers..zo leek het toch. Speentje 2x/dag uitkoken!

Is je dochtertje wat ziek of slaapt ze wat slechter? Spruw is namelijk een schimmel die begint te woekeren (je draagt hem altijd bij je), vaak door verminderde weerstand, slaaptekort,...
    Ook komt het in de stoelgang terecht dus goed letten op handhygiëne bij het verschonen!! Heeft ze luieruitslag? Mijn zoontje had dit ook een tijdje en ik smeerde de gel ook daaraan.

Succes!

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dank voor de info!

Ze heeft geen speentje want ze kan door haar schisis niet zuigen, maar ik denk dat ik vanavond gewoon eens ga proberen wat gel aan haar fles te doen. Daar sabbelt ze ook aan, ik ben alleen een beetje bang dat ze de fles gaat associeren met een vies medicijn en die dan ook niet meer wil, hebben jullie kindjes dit niet gehad met de speen?

De tip van een aantal goedkope tandeborsteltjes is wel een goede, en we koken haar flesje ook 2x per dag uit, ik had al zo'n idee dat het hardnekig zou zijn.

Anira, in de bijsluiter staat dat het tot 2 dagen na het verdwijnen van de klachten gebruikt moet worden maar jij zegt 7 dagen? Lijkt me eigenlijk wel zo logisch, ik denkj dat ik het dan ook maar wat langer gebruik, ik vond 2 dagen al zo kort.

Elke, ze is idd een beetje ziek, en moe, en had in korte tijd een tand en een kies erbij gekregen dus haar weerstand is wat minder....gelukkig nog geen kapotte billen!

Oh het is zo zielig, ze heeft echt pijn en zit de hele dag met haar hand in haar mondje te jammeren.....ik hoop dat het snel overgaat. :(

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Je zou het ook gewoon met een speentje of speen van een fles in haar mond kunnen brengen zonder dat ze eraan zuigt. Zelfde als dat je het met je vinger zou doen maar dan zonder risico op bijten. ;)
    Ik heb het idd ook tot een week na het verdwijnen van de symptomen gebruikt.

Wat zielig voor haar seg dat ze er zoveel last van heeft... Hier had ik er gelukkig alleen last van (pijn/steken in m'n borsten).

Oh, ik weet niet of ze zo'n favo knuffeltje heeft ofzo maar als ze die (en andere dingen) in haar mond steekt, kan het natuurlijk ook allemaal wat langer duren.

Ik had op de duur het gevoel dat die spruw heel m'n doen en laten bepaalde! Wij hebben er lang (een 5-tal weken! weet natuurlijk niet of dit normaal is of echt lang of misschien wel kort?) mee gezeten, heb op de duur m'n matras gestreken, verschoonde dagelijks de lakens en kledij etc... Pff...

Arme pruts! :(

Edit: mijn zoontje vond het niet vies. Hij sabbelde naar hartelust op zijn speentje met de gel eraan. :)

6. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook net spruw gehad, hij had er gelukkig niet echt last van. Zijn virus tegelijkertijd deed hem meer zeer.
    Het middeltje vond ie heerlijk, werd helemaal blij als wij er mee aankwamen. Wij kregen er trouwens een spuitje bij, daarmee kan je overal komen zonder bijtgevaar.
    En idd na het tandenpoetsen geven.

Bij mijn zoontje was het binnen enkele dagen al een stuk minder, het duurde een klein week voordat het helemaal weg was, hebben een kuurtje van 10 dagen gegeven. Daarna heb ik al zijn knuffels en speelgoed gewassen, maar ben vergeten zijn tandenborstel te vervangen, stom!
    Hij is nu 2 weken spruw-vrij, lijkt dus wel echt weg te zijn.

We steriliseren zijn fop- en flesspenen nu wel wat vaker. Eerst 2 keer per week, nu wel bijna elke dag.

Deel Deze Pagina