Wij hebben hier een heel bijzonder mannetje. Hij wordt bijna 1 en is motorisch vrij snel. Op de dag dat hij precies 11 maanden was (op een zondag dus) deed hij zijn eerste stapjes, het record voor die dag was 5 stapjes. Helemaal leuk natuurlijk. De dagen daarna bleef het bij oversteken tussen tafel en bank, een stapje of 2/3. Maar......afgelopen zondag hadden we een verjaardag en toen heeft hij daar heel wat loopkunstjes laten zien! Deed een stap of 6, even stilstaan en rondkijken en weer verder stappen. Wij supertrots natuurlijk (stiekem wel erg leuk dat hij dat aan zoveel mensen laat zien). Maar nu heeft hij deze week weer hooguit 2/3 stapjes laten zien! Ik snap er geen bal van! Hij hoeft van mij echt nog niet te lopen hoor (doorslapen zou leuker zijn), maar het is wel heel raar dat hij alleen op zondag stapjes laat zien. Herkent iemand dat er op een dag wel veel gestapt wordt en daarna weer dagen niet??
Haha, moet zeggen dat ik al wel van zondagrijders had gehoord, maar nog niet van zondaglopers. Maar ons ventje heeft ook wel geruime tijd gehad dat hij opeens een heel aantal stappen los zette en dan weer een paar dagen maar een pas of 2. Dus buiten dat hij bij jou "kiest" voor dit op zondag te doen, lijkt het mij de normale gang van zaken.
Moet er ook wel om lachen hoor! Ben benieuwd wat hij dit weekend weer gaat doen! Hoe lang duurde het bij jouw mannetje voordat hij elke dag liep?
Ik denk dat hij een week of 2-3 af en toe een pas of 5 zette, waarna hij nog een week of wat elke dag een pas of 5 deed, maar verder niet durfde. (en dus halverwege weer omdraaide en terug liep ) En sinds vorige week loopt hij gewoon constant door het huis. Hij heeft dus zo'n 4 weken gedaan over van af en toe grotere stukken los naar helemaal los.
Haha, wat een heerlijk zondagskind Mijn dochter liep vrij laat en deed dat ook in stappen (goh). Zo heeft ze nooit bij tafel langs gelopen of voorzichtig geoefend met los staan. Ze stond ineens uit het niets op, middenin de kamer (duwde zichzelf omhoog tot staan vanaf de grond) en bleef gewoon zo staan, heel maf. Dat heeft ze een paar dagen gedaan en toen ineens 3 weken niks. En zo ineens stond ze weer zo en liep 6 pasjes Binnen een paar dagen liep ze alsof ze nooit anders gedaan had. Het kan best zijn dat zijn focus weer ergens anders ligt. Of misschien heeft hij wel spierpijn hihi.. Zou mij niet verbazen als hij in zijn hoofd wel aan het oefenen is en ineens goed loopt.
Wat zijn kindjes toch bijzonder! Leuk om te lezen dat het bij jullie ook zo in stappen ging. Ben benieuwd of ons mannetje op zn verjaardag al echt loopt of dat het bij deze stapjes blijft.
Wat grappig! Hier deed ze er 2 maand over van de eerste losse stapjes tot volledig loslopen. Met 11,5 maand de eerste stapjes en met 13,5 maand liep ze volledig los met nog maar heel af en toe kruipen als ze was gevallen.
Haha wat grappig hier ging het net zo, en net zoals jullie kindje de eerste stapjes met 11 maanden Ik hoopte dat hij met zijn verjaardag kon stappen maar 5dagen voor zijn verjaardag had ik die hoop opgegeven... maar jaja 3 dagen voor zijn verjaardag had hij dan echt de smaak te pakken en liep ineens van het een naar het ander Dus het is hem toch gelukt, voor zijn verjaardag liep hij
Bij onze puk heeft het hele looptraject wel nogal lang geduurd: met 5,5 maand kon hij zich optrekken in de zetel en langs de leuning lopen. Ook aan de hand kon hij al flink meelopen. Met 7,5 maand kon hij kruipen en kon hij zich overal optrekken, toen is hij dus ook begonnen met langs meubels lopen. De eerste losse stapjes (en dan bedoel ik een stapje of 2 tussen meubels in) deed hij toen hij een maand of 8-8,5 was. En helemaal los dus "pas" met ruim 10,5 maand.
Tis net kortjakje ** altijd is kortjakje ziek, midden in de week maar 's zondags niet ** Komt vanzelf hoor! Stapjes komen steeds vaker en steeds meer achter elkaar en dan ineens denk je: nu loopt hij echt!
Heel herkenbaar. Mijn zoontje deed vorige week zaterdag zijn eerste stapjes los. Ik helemaal blij en hij ook hij kreeg er de slappe lach van. Maar de volgende dag deed hij geen 1 stap. Dinsdag weer de smaak te pakken en telkens een stap op 6. Woensdag weer niets. Donderdag voor de fysio een paar stapjes laten zien. En sinds gisteren loopt hij wat grotere stukjes. Nog enorm onstabiel en hij valt heel veel. Herkennen jullie dat onstabiele ? Of liepen jullie kindjes gelijk stevig ?
@linda84 Herkenbaar hoor, het lijkt af en toe net alsof hij wat veel biertjes gedronken heeft hahaha. Denk dat ieder kindje in het begin heel wankel is.
Mijn dochtertje liep gelijk heel stevig. Soms wel wiebelig. Maar hij gaat alle kanten op en loopt heel wijdbeens. Maar dames wel geweldig om te zien he !