damer opgelet!!! melding rivm

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessi, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    RIVM verwacht hoge zonkracht

[​IMG]»Drukte op het strand ANP
    Toegevoegd: woensdag 25 jul 2012, 07:03

De zonkracht bereikt vandaag en in de komende dagen de maximale waarden van zes en zeven, waardoor mensen snel kunnen verbranden. Het RIVM meet de zonkracht in Bilthoven.
    Een zonkracht van boven de zeven komt hooguit vier keer per jaar voor. Een waarde van boven de acht is nog veel zeldzamer. Die is in de afgelopen 15 jaar maar twee keer geregistreerd.
    Hoe hoger de zonkracht, hoe korter een ongewende huid zich aan de zon moet blootstellen. Bij zonkracht zeven kan die huid al na een kwartier verbranden. Verbranding vergroot de kans op huidkanker

dit geld dus zeker voor kleine kinderen deze werden op het nieuws extra vermeld dat ze absoluut niet in de zon mogen tussen 11 en 3

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik denk toch dat iedereen met gezond verstand dit weet. Wel vind ik het niet nodig om binnen te blijven je smeert toch? Oke je gaat niet in de volle zon zitten maar gewoon buiten in de schaduw kan mijn inziens best

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.841
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Met een hele kleine baby vind ik dat toch anders....
    dit is wel interessant

Waarom verbrand je in de schaduw - LeerWiki.nl - Schat aan informatie

en hier kort en duidelijk:
    In de schaduw kun je niet verbranden
    NIET WAAR: Schaduw beschermt tegen de zon, maar niet voor 100 %. Ruim 20 tot 30 % van de straling weerkaatst via muren, water en zand. Ook een parasol beschermt, maar houdt niet alle straling tegen. Dus ook in de schaduw is het belangrijk om je te beschermen tegen de zon door zonnebrandcrème te gebruiken.

---> en natuurlijk, je smeert wel maar de tere huid van een kleine baby...

4. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik zou met (hele) kleine kinderen toch echt wel die tijd binnen uitzitten zo warm het ook is.

Heb gisteren aan mijn eigen lijf gemerkt dat in de schaduw zitten toch ook een effect heeft.
    Met zo´n bolle buik in de zon zitten vind ik sowieso niks dus heb ik het lekker knus gemaakt in een leuk hoekie van de tuin.
    Iedereen regelmatig ingecremed (ook mezelf) en s´avonds dacht ik echt ik zie niet goed .... ik heb toch echt een zonnenbrand op mijn schouders terwijl ik niet eens langer dan 3 minuten in de zon was ;)

Terwijl de jongens wel vaker in de zon waren (voor 12 uur en na 15 uur) en die hebben alleen een lekker kleurtje gekregen ...

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    We moeten vanmiddag toch even naar buiten. Maar goed insmeren en parasol op de kinderwagen zetten.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Wij zijn vanmorgen om 10 uur een blokje om geweest maar dat was al geen succes... dus werd een kort blokje.
    Het is nu buiten 29 graden (thermometer hangt in de schaduw!). Vind het geen doen om met een baby nu buiten te gaan zitten. Binnen is het hier al 24/25 graden... warm zat dacht ik zo..

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik let daar ook goed op sommigen verklaren me voor gek maar een huidje van een kind tot 4 jaar is ook nog niet 'volgroeid' en is extra kwetsbaar. Vanmorgen al buiten geweest en ingesmeerd met factor 50 en parasolletje en vanmiddag slaapt ze toch tot na 15u.

8. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Wij zijn vanmorgen naar het strand geweest...Het was heerlijk!! We waren er al om half 9 en om 12 uur hebben we onze spullen gepakt. Het zag zwart van de mensen en het is inderdaad beter om tussen 12 en 3 niet buiten te zijn. We hadden een lekker ochtendje erop zitten. Vind ik met zo'n kleine man ook lang genoeg. Thuis heb ik hem al dik ingesmeerd met factor 50. Hoedje op...Uit de zon houden door parasol en hydrofiele luiers. Kwam helemaal goed...

Maar ben het met je eens. Er word soms te makkelijk gedacht over de zon. Je ziet mensen echt bakken...en kleine kinderen pal in de zon op het strand spelen. Wat dat betreft ben ik ook wel voorzichtiger....

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    niet iedereen weet dat blijkbaar, ik zag vandaag op het station een moeder die gruwelijk verbrand was en haar kind van een jaar of 3 was vuurrood. Dan vraag ik me toch af wat er fout gaat .... Ja, wij zijn vandaag ook in de volle zon geweest maar dat betekent t-shirt die de schouders bedekt, factor 50 en een uv-hoedje. En dan ben ik een chaoot tot en met, maar smeren vergeet ik bij mijn kind NOOIT

10. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Arm kind..... :(

Hier hebben we vanmorgen gewandeld en om 12 uur lag uk al weer in bed. Sliep uit tot 15.30 en heeft daarna binnen en buiten onder de parasol gespeeld. Ik smeer mezelf en hem met factor 50 in én hij houd zijn pet heel goed op.

Ik snap dat niet zo goed.... zonverbrande kindjes... Vanmiddag was de zandbak van de speeltuin hier ook al drukbezet. En daar is geen schaduw...
    En niet alleen verbranden is niet goed, maar wat denken je van een zonnesteek?

Deel Deze Pagina