In September gaan wij voor het eerst vliegen. Mijn dochter is dan 15 maanden. Heeft er iemand tips om alles zo goed mogelijk te laten verlopen? Waar moet ik aan denken? Mag de buggy mee tot aan de gate of moet je die vantevoren inchecken? Het is geen lange vlucht, 3 uurtjes maar, maar toch... ik vind het wel spannend allemaal. Zelf heb ik vaak gevlogen maar met een kindje word het toch net iets anders denk ik.
Wij hebben veel gevlogen met onze dochter. Als baby vond ik dit zeker makkelijker dan als dreumes. Ik denk dat het wel mee zal vallen, accpteren dat je niet rustig kan gaan zitten veel rondjes door het vliegtuig lopen, voldoende (nieuw) speelgoed en dingetje te eten meenemen. Aan het gangpad gaan zitten zodat je anderen niet steeds lastig hoeft te vallen als je eruit moet. Oh en 'if all else fails' een Ipad doet wonderen Buggy kan zover ik weet altijd mee, kinderwagen (2 delig) doen ze wel eens moeilijk over.
Heb vorig jaar gevlogen met deumes 1jr en dit jaar met meosje van net 2 en zoon van 8 mnd.. Gaat prima gewoon rustig blijven is t belangrijkst buggy gaat mee tot aan de gate.. Verder wat speeltjes tablet en dvd speler doen t hier super even als een magnetisvh tekenbord. Flesje ofspeen tijdens landen en dalen is aan te bevelen genoef lkkrs komt t goed..
Vorig jaar was zoontje 7 maanden, bij het opstijgen flesje melk (was ok precies zijn tijd om te drinken toen) en heeft toen een klein uurtje geslapen. Zowel heen als terug. Nu gaan we als zoontje 22 maanden is naar Mallorca. Twee uurtjes vliegen. Hij wil niet stilzitten, dus dat zal wel ff wat zijn.. Ik hoop dat hij wil drinken als we gaan stijgen, want dat is wel fijn voor ze! Denk dat ik een pakje drinken meeneem wat hij heel leuk vindt! Ook het gangpad zullen we vaak te zien krijgen... We zien wel hoe het gaat! Maak je iig niet druk om de andere passagiers, want als zij niet tegen kinden/baby's kunnen dan moeten ze niet met een vliegtuig op vakantie gaan!
Wij gaan ook van de zomer voor het eerst vliegen. Heb gekozen voor Mallorca, als het echt drama wordt zijn de twee uurtjes hopelijk snel voorbij. Ik wilde eerste de bugaboo meenemen, maar wil niet t risico lopen dat ze daar mee gaan smijten of dat die niet mee mag omdat het 2 delen zijn. Nu op zoek naar een buggy. Hij is dan 10 maanden, dus dat kan dan vast wel.
Respect hoor! Kzou er echt niet aan beginnen haja Onze dame heeft nogal wat bewegingsruimte nodig maar ook slaap.ik zie dan allemaal beren op de weg (in de lucht) vertraging, voordat je in t vliegtuig ben zijn we al 2u bezig vanaf thuis, zere oren etc Nee kga wel naar Noordwijk haha
Laten drinken (of speen) tijdens opstijgen en landen. Je kunt bij de drogist flesjes krijgen voor 100 ml. Deze vullen met diksap en een leeg flesje spa mee nemen. Direct aan boord het flesje water laten vullen en met een rietjesbeker (of fles) een lekker bekertje diksap maken (gewoon water werkt ook als je kind dat wil drinken). Laten drinken tijdens opstijgen en landen. Dit scheelt een heleboel (ook voor je medepassagiers ) Boekjes mee, neem reserve kleding mee (verschoon ALTIJD op de wc en niet op je stoel!) een tablet/telefoon met apps, favoriete knuffel, dvd's. Maar vooral.. ontspan. Wij hebben al heel veel gevlogen met onze kinderen en dat gaat altijd erg goed. En maling hebben aan je omgeving helpt ook Paraplu buggies mogen in ieder geval mee tot aan de gate.
Spannend he! wij gaan eind augustus ook voor het eerst vliegen met onze dan 13 maanden oude dochter! Ik vind het ook erg spannend.. toen we ging boeken twijfelde ik echt enorm want je weet niet hoe ze dan is.. maar ja we gaan er gewoon voor. ik ben zelf ook erg snel gestrest maar mijn vriend gelukkig niet.. dus ik hoop dat het gewoon goed ga. Ik hoor inderdaad vaak dat je ze moet laten drinken bij het opstijgen en dalen.. maar wat als ze op dat moment niet wilt drinken? kan ik me dan alweer druk over maken!
Wij vliegen met Ryanair en ik las dat ze daar geen flesjes opwarmen. Dus we moeten ook even kijken hoe we het met voeding gaan doen
Ik heb eigenlijk vooralsnog nooit gelezen op forums: eens en nooooooit meer. Iedere keer lees ik: nou het ging eigenlijk wel goed! Of: heeft de hele vlucht geslapen. Echt wonderbaarlijk.