Hallo Mama's mijn zoon van 7,5 maanden en een beetje heeft sinds een week of 3 erg moeite met poepen, zijn ontlasting is erg hard en hij perst vreselijk en dan komt er een klein keuteltje.... echt heel erg zielig. Ik heb geprobeerd hem meer vocht te geven, druppeltje olijfolie door zijn eten, warm bad en zijn buikje masseren maar niks helpt. Heeft iemand nog tips want het is zo zielig om hem zo te zien. Liefs♥
Drinkt hij al limonade? Zoja de laxo van rovice kan je proberen. En als het zo blijft even langs de dokter. Hij kan dan een klisma krijgen om ze darmen leeg te maken en hij kan eventueel wat voorschrijven om de stoelgang op gang te houden. Oja appelsap kan ook goed werken maar weet niet of hij dat al mag.
Ik geef hem wel babythee en water op zich mogen ze vanaf 6 maanden diksap probleem is dat hij maar 1 of 2slokjes drinkt en dan weigert. Hoop niet dat hij te weinig vocht binnenkrijgt. Hij krijgt nu 3 flessen van 230 en fruit s morgens en warm eten savonds daar doe ik ook drinken bij maat dat beperkt zich tot een paar slokjes. ... Bedankt voor je tips!
Pruimen stomen en dat geven Sinasappelsapje of sinasappelsap met combi banaan Florax baby van ha vragen
Welke melk geef je? Hier ook obstipatie klachten na 6 mnd en gebruik opvolgmelk. Als je nog drie flinke flessen geeft mag je nog nr 1 gebruiken dacht ik. Idd roosvicee laxo is een optie. Soms wil de thermometer met een flinke dot vaseline een stimulans geven tot poepen. En anders lactulose (bij drogist) of forlax via de huisarts.
Bedankt voor jullie reacties ik ga een aantal tips proberen. Ik gebruik Friso allergy care via de ka omdat hij koemelkallergie heeft.