hier had vk proef verpakkingen, die we konden gebruiken. dus toen in het begin de bv nog niet op gang kwam en hij teveel afviel kreeg hij bijvoeding via die probeer verpakkingen van de vk! erg makkelijk!
Ik had ook van die kleine zakjes nutrilon in huis. Kleine kreeg s avonds een suikerdip en bleek niet genoeg aan de BV te hebben. Ik was blij dat ik wat in huis had. Vlos had ook nog noodpakketje kunnen halen.
Als je kleine s avonds een suikerdip krijgt en half weg is dan heb je weinig aan een LD of een borstkolf. ALS je die s avonds al kan krijgen. Op zo n moment gaat gezondheid van je kindje voor en zorg je voor aktie en ga je niet lopen trutten met LD en borstkolven. Dan ben je allang blij dat kleine voeding binnen krjgt en op knapt. Ik was blij dat ik die zakjes in huis had.
Daar sluit ik me bij aan... Om t geld hoef je t niet te laten, een kant en klaar pakje is een keet 2euro. Heb je altijd wat achter de hand, just in case
Ik zou het wel van te voren in huis halen. Met drie dagen kwamen we erachter dat ik nog geen melk had, kind ondervoed en dan is het wel zo fijn om iets in huis te hebben en niet eerst nog naar de winkel moet. Bovendien kun je borstontstekingen krijgen en minder melk produceren. Ook fijn om je baby dan meteen bijvoeding te geven.
Wij hebben Nutrilon Hypoallergeen gehaald in de kraamweek omdat mijn melkproductie nog niet goed op gang was gekomen en mijn baby teveel af viel, naast de flesvoeding ben ik gaan kolven zodat ik na 2 dagen volledige borstvoeding kon geven.
Ik breek even in met een vraag, als jullie kv geven als bijvoeding, geef je dat dan met een fles of een cupje of iets dergelijks om toch borstvoeding te kunnen blijven geven?
Als het goed is zie je problemen wel aankomen, en kan je overlggen met verloskundige. Mijn bv ging beide keren zeer moeizaam (borstverkleining gehad) en we hielden alles continue in de gaten. De overstap naar FVwas hier dus ook geen acute situatie. Het nadeel van FV in huis hebben is dat je er in je vermoeidheid te snel naar kan grijpen "hij komt alweeeer en drinkt niet goed, ooh geef dan maar een fles" zeg maar. Dat bedoel ik dus eigenlijk met dat goede hulp meer waard is als een pak KV in de kast.
dat gaat niet altijd op... hier wist de lactatiekundige het zelfs ook niet meer hoe ze het alsnog op gang kon krijgen... kolven deed ik meer dan genoeg, voelde me net een melkkoe
Jammer dat je zo overtuigd bent.... geen vrouw is hetzelfde en er komt idd wel voor dat er problematiek is waar zelfs een LD of kolf geen uitkomst kunnen bieden. Dan kan (al dan niet met fingerfeeden) KV wel degelijk een goede uitkomst bieden.
Weetje, ik ben zo'n moeder die oa om bovenstaande redenen de fles ben gaan geven. En ik ben echt SUPERBLIJ dat ik die stap heb gedaan. Een goede moeder kijkt namelijk ook naar haar kindje. Dat houd dus ook in dat je niet koste wat het kost door gaat met BV omdat mama dat wil of omdat het "het beste van het beste" zou zijn. BV is niet het beste, waar je kindje het goed op doet, DAT is het beste. In mijn geval was dat FV. Mijn kindje zou volgens het ZH en de kraam goed drinken. Bleek dus niet zo te zijn. Ze kwam elke uur, viel af,ik was kapot. Toen suikerdip. Noodvoeding gebruikt en kraam stelde voor om naast de BV bij te gaan voeden met KV of met afgekolfde voeding. Zou dus 2 uur bezig zijn met voeden, uur niks en dan begon het weer van voren af aan. BV was zowiezo niet mijn ding, voelde me er totaaaaaaal niet prettig bij en lag gewoon gestrest te wachten tot ze " weer kwam". Ik wil genieten van mn kindje en niet stressen. Toen ik de fles gaf ging er gewoon een golf van rust door me heen. Zo wilde ik het. Kind was meteen rustig en bleef rustig en was weer op haar gemak. Mama ook en dat ging over op kind. Beter een rustige mama met fles dan een gestreste mama die BV geeft. Bij de volgende begin ik meteen met fles. .
Heb nou niet het idee dat er zo snel wordt overgestapt op kv als de keuze voor bv is gemaakt, hoor juist eerder verhalen van moeders die het so lang mogelijk willen volhouden. Ik ben meteen begonnen met flesvoeding maar ik denk eerlijk gezegd dat ik geen kv in huis zou hebben gehad als ik met bv zou zijn beginnen. Nou woon ik in de stad, met genoeg winkels die veel open zijn dus dat is ook niet zo kritisch, zelfs niet met kerst. Oja, ik had dus een pak Nutrilon in huis, de normale.
Ik had niks in huis, geen voeding, flessen etc. Het is allemaal best een aankoop en ook niet goedkoop. Zou er niet van uitgaan dat de BV niet gaat lukken, het is geen hogere natuurkunde.
BV gaat niet altijd heel gemakkelijk, maar de meeste drama is met een week wel bekeken. Als je dan moe en gefrustreerd bent pak je sneller naar kunstvoeding als je toch alles al in huis hebt. Dus denk dat iedereen die afweging voor zichzelf moet maken.
Waarom deze dicussie? Als iemand het toch prettig vind om KV in huis te hebben dan mag dat toch? En als je dan zo vermoeid bent of om welke andere reden dan ook besluit te stoppen met bv dan wel te gaan voor KV dan is er toch geen kind overboord? Soms kan een fles ook al genoeg zijn om te besluiten dat je toch wil blijven voeden zelf. Kan veel overtuigender zijn dan continu aan kolfapparaten hangen en een megahongerig kindje te hebben, dat lijkt mij ook verschrikkelijk.
Mij is door mijn huisarts en de kinderarts verteld dat je niet met H.A. hoeft te beginnen. Pas als er eventueel een allergische reactie ontstaat is het wijsheid om op H.A. over te stappen. (volgens mijn kinderarts gold dat ook als je wel eerst BV hebt gegeven) Verder: ik zou gewoon met Kruidvat / Jumbo eigen merk (zijn exact hetzelfde) beginnen. Door strenge Europese eisen op het gebied van zuigelingenvoeding is er geen "verkeerde" flesvoeding. Maar ja, zoveel vrouwen, zoveel meningen. Ik ben van mening dat goede voeding niet duur hoeft te zijn. Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs