Eerste voeding wordt steeds vroeger: help!

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje komt de laatste tijd steeds vroeger voor zn eerste voeding. Eerst was het zo rond half 8/ 8 uur, toen neigde het steeds meer richting 7 uur maar tegenwoordig is hij al vanaf 6 uur aan het mummelen, of mopperen en is het om half 7/ kwart voor 7 echt krijsen van de honger!!
    Wat kan ik doen? Hij krijgt op de dag wel ruim binnen lijkt mij, alleen de flessen zijn bij mij niet zo groot:

ca 7 uur: 180+6+ bambix
    10 2x fruit + sap
    12:30: 1,5 boterham
    15: 90cc FV+ thee evt met tussendoortje
    18: warm eten met yoghurt
    19:30: 165cc FV

Als ik m na de warme maaltijd meer FV geef spuugt ie echt de helft weer terug uit. Moet ik soms bambix gaan geven voor de nacht? Of rijstebloem? De fles later aanbieden lukt haast niet omdat ie dan echt heel erg moe is.
    Moet ik op de dag meer gaan geven zodat hij beter verzadigd is? Volgens mij geef ik wel genoeg, toch?
    Als hij om kwart voor 7 wakker wordt is het ook echt van de honger, hij valt na de papfles meteen weer in slaap terwijl als hij om 7:30 uur wakker wordt is hij ook goed wakker.

2. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou inderdaad de laatste fles met pap gaan geven....je schema is volgens mij gewoon goed hoor...

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zal ook de leeftijd wel weer zijn.
    Is niets mis met je schema.
    Zal trouwens wat worden aan het eind van de maand als de tijd verzet gaat worden :-s

Misschien een papje in de avond zoals de voorganger al zei.
    Ik vind half 7 ook al mooi. Hier valt ze ook als ze eerder heeft gedronken al snel weer in slaap. So be it denk ik dan. Slaap ik ook extra mee ;)

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou ja, daar probeer ik inderdaad ook mn voordeel mee te halen, ietsje langer slapen!!
    En met het oog op de klok verzetten open ik dus ook dit topic. Dan wordt t dus zo kwart voor 6 en vanaf 5 uur gemopper... :( oei....
    Maar kan ik gewoon Bambix geven voor de nacht? Of rijstebloem? weet niet wat beter is?
    Pyjama papjes geef ik liever niet, ik heb gehoord dat daar heel veel suiker in zit?

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou gewoon de bambix vanaf 6 maanden gebruiken...rijstebloem zou ook wel kunnen eventueel en de pyamapapjes heb ik ook weleens gegeven vinden ze wel erg lekker..

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb weleens een pyjama papje in een cadeau doos gehad en ook gebruikt. Hij vindt t inderdaad erg lekker, maar niet zo vreemd ook als er biscuitsmaak/ vanille smaak in zit?! Dat geef ik dus liever niet. Toen merkte ik ook niet veel verschil in doorslapen/ verzadiging omdat hij met gewone opvolgmelk ook al prima doorsliep.
    Dan gebruik ik liever bambix of rijstebloem. Ik dacht alleen dat rijstebloem veel calorieen bevat? Is dit waar? En kan ik dan beter bambix gebruiken?

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik merk geen verschil met pap vooraf op de avond.. Jamie die kreeg altijd rond 7 uur de fles in de ochtend maar nu soms al om 6 uur.. Dan weer terug naar bed en krijgt hij rond 8 uur wat sap

8. Alita

Alita Niet meer actief

tja de bambix is met vezels dat verzadigd toch meer lijkt mij, rijstebloem is zo licht....

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Jij gebruikt al bambix door de avondfles? En dan ipv de ochtendfles of gewoon in beide? Maar je merkt weinig verschil? :(
    Mn zoontje heeft wel een redelijk nauwkeurig biologisch klokje moet ik zeggen. Want als hij om 21 uur naar bed gaat en zn fles krijgt ipv om 20 uur dan is hij gewoon dezelfde tijd wakker... alleen nu dus eerder ivm honger...

10. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik heb alle soorten pap geprobeerd maar ik merk geen verschil..

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier nog een keertje geprobeerd zonder pap erin, wil er namelijk liever geen gewoonte van maken als het niet hoeft... heb er wel 180+6 (dus 200) in gedaan ipv 150+5 (165cc). Ietsje terug gegeven, maar het bleef er acceptabel in zitten. Voeidng om 19:30 gegeven en 20 uur naar bed zoals altijd. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Als hij dan nog al om 6 uur wakker is en we het niet kunnen rekken dan ga ik morgen toch pap geven...

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    En hoe laat was je zoontje wakker vanochtend?

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Om 7:45!!! Hij heeft die voeding schijnbaar echt nodig om door te slapen?! Dus vanavond ga ik gewoon weer 180+6 geven. Helaas wil hij soms nog weleens veel terug geven als ik die hoeveelheid geef, misschien ligt dat dan aan zn avondeten of hij veel of zwaar gegeten heeft?? Maar ja: gewoon blijven proberen dus...

14. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Timo krijgt Nutrilon Goede Nacht (blauwe pak), schijnt iets meer te verzadigen... hij krijgt de laatste fles om 19.00 h en dan pas weer rond 7.00 h (meestal :)). Maar hij krijgt overdag ook nog een extra flesje bij zijn boterham om 12.00 h.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier krijgt mn zoontje ook nog een klein flesje bij de broodmaaltijd. In totaal 3 flessen over de dag.
    Heb nu weer 2 avonden 180+6 gegeven voor de nacht en wonderwel blijft alles erin tegenwoordig! En slaapt hij weer door tot ca half 8! (12 uur dus)... probleem lijkt dus opgelost! Hij had gewoon trek schijnbaar.
    Geen idee hoe ik ooit de avondfles zou moeten afbouwen, maar da's een zorg voor later!

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ha Druif! Hier hetzelfde. Die laatste fles is echt nodig voor een lekkere langer nacht slaap. Ik geef nog 3 x 180/6. Na de lunch en voor het slapen. Jij rond 15:00 zo te zien.

Deel Deze Pagina