Hongerige baby of onzekere moeder?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamavanKayleigh, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanKayleigh

14 sep 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag (of mijn onzekerheid?)

Ik ben 27 juli moeder geworden van een prachtig meisje! 4405 gram dus een flinke tante. Omdat ze zo groot was zat ze redelijk snel al op een tamelijke hoeveelheid voeding. Ik geef flesvoeding overigens.

Inmiddels is ze 7 weken oud en ik geef nog 6x 150cc (dus 150
    ml+5 en afgieten naar 150cc). Deze flessen zijn binnen 10 mn op en ik gebruik een Dr Brown fles met level 1 speen. Overdag krijg ik er soms nauwelijks 3 uur tussen en meld ze zich soms na 2 uur al. Ik wil er echt maar 3u tussen hebben anders ben ik bang dat ze teveel krampjes krijgt en daarnaast krijgt ze dan ook teveel binnen. Nu heb ik al het idee dat ze teveel binnen krijgt omdat ik al bijna aan de liter grens zit. Af en toe zit er een dag tussen dat er tussen een aantal voedingen wel 4 uur zit maar dat gebeurd steeds minder vaak. Helemaal als ik de deur uit ga is het raak na 2 uur. Ze slaapt dan ook minder als normaal, het zijn hazeslaapjes van 15 mn, 30 mn en soms helemaal niet. De nachten gaan wel goed! Althans, de afgelopen 3 nachten heeft ze de laatste fles rond 23/24u gehad en slaapt ze door tot 6/7 uur smorgens. Dan krijgt ze 165cc (ik giet dan niet meer af). Gisteren heb ik geprobeerd om overdag ook 165cc te geven, kijken of ze het daar langer op doet maar helaas.. Ook weer na 2 uur zelfs! Een speen wil ze niet dus het is geen zuigbehoefte. Af en toe een pink maar die is ze snel zat omdat ze (naar mijn idee) echt wel honger heeft).

Dus mijn vraag..

- moet ik kijken naar een andere speen, omdat ze 10 mn over de fles doet terwijl 15/20 mn normaal is? Zo ja, welke??? Ik zoek me rot maar ik kom nergens uit. Ik heb 1x geprobeerd een difrax fles te gebruiken maar dat maakte niets uit en ze krijste de boel bij elkaar van de pijn (krampjes dacht ik dus).

- ik geef Hero Standaard 1, ik heb geprobeerd Hero Extra 1 erbij te te voegen (3 scheppen Extra en 2 scheppen Standaard) maar ik merkte weinig verschil en ik ben er een beetje huiverig in omdat ik vernam dat Extra 2 uit de verkoop wordt gehaald. Weet iemand hoe dit zit met Extra 1?? En zijn er mensen met ervaringen met volledig geven van Extra 1?

- Standaard 1 valt haar goed, ze poept iedere dag en haar ontlasting is zacht. Ik ben er bang dat dit veranderd als ik Johannesbroodpitmeel ga toevoegen.. Ervaringen hiermee voor hongerige baby?

Of....

Ben ik gewoon aan het zeuren en is het normaal dat een baby van 7 weken deze hoeveelheden drinkt per dag? :D

Een heel verhaal maar ik hoop dat iemand me kan informeren/helpen/geruststellen..

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou de prematuurspeen van dr. Brown progeren, deze is via internet te bestellen. Denk dat het belangrijk is om eerst de voedingstijd te verlengen.
    Als dit nog niet voldoende werkt, dan kan je overwegen om over te stappen op andere voeding, maar als ze het goed doet op de standaard voeding zou ik daarin ook een beetje terug houdend zijn.

Heb je al geprobeerd om kleinere flesjes te geven, zodat je eventueel wat meer voedingen kan geven?
    Wat doet ze bv. als je haar 90/3 of 120/4 geeft? Dan heb je namelijk wel de ruimte om bv. na 2-3 uur alweer te voeden.
    Daarbij vind ik dat ze wel erg veel voeding krijgt, ondanks dat ze vrij groot is, zit ze eigenlijk al aan de maximale hoeveelheid voeding van 1 liter, je hebt zo geen reserve meer voor als ze straks rond de 3 maanden een groeispurtje krijgt en meer honger zal hebben.

Hier hadden we trouwens ook een hongerig mannetje hoor! Maar als ik geen verschil merkte met het ophogen van een fles, dat hij langer tevreden was of er meer tijd tussen liet, dan ging ik altijd weer terug naar de kleinere hoeveelheid, want voor mijn gevoel kon ons zoontje altijd wel drinken. :p
    Hij dronk ook tot de 4 maanden werkelijk waar alles op wat wij hem aanboden.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Inderdaad de prematuren speen proberen, hier dronk hij ook zo snel zijn fles
    Het is echt belangrijk minimaal 20 minuten de drinken om goed verzadigd te raken

4. MamavanKayleigh

14 sep 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Olifantje1991
    Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ja, ik heb geprobeerd een kleinere fles te geven maar daar was mevrouw absoluut niet van gediend! Binnen 5 minuten begon ze te huilen dus daar kon ik het helaas echt niet bij laten. Ik vind zelf ook dat ik al aan veel voeding zit, ik had gehoopt dat het ophogen namelijk ook minder tijd er tussen zou geven en dat dit misschien even zou duren maar niets is minder waar.. Nu neemt ze echt geen genoegen met minder!
    Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost? Ben je ook overgestapt op een andere voeding en zo ja, welke hielp goed? Ik ben zo bang voor verstoppingen als ik over ga op Hongerige baby voeding.. Het wordt allemaal ingedikt met zetmeel of JBPM..

en ook @Biny:
    Die prematuurspeen heb ik inderdaad gezien maar die past volgens mij niet op de brede fles van Dr Brown? De grote fles past niet in mijn magnetron namelijk..... Heel irritant. Anders bestel ik die maar en warm ik het water wel op in de brede fles en giet ik het over in de smalle fles.

Bedankt iig!

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij mijn oudste 2 kids hebben we de voeding ingedikt omdat ze zo snel dronken en dat werkte goed. Nu met onze jongste zijn we weer gaan indikken, maar dan vanwege reflux. Ook hij heeft hier veel baat bij. Hij drinkt rustiger (doet 20min over zn fles) en is langer tevreden. Wbt krampjes viel het mee, de eerste paar dagen had hij er iets meer last van maar dat was goed op te lossen met cinababy van vsm. Ook had hij geen last van zn ontlasting, hij poept nu iedere dag terwijl hij eerder veel minder poepte.
    Ook volgen wij de leefregels bij reflux zoveel mogelijk op (met name het rechtop houden tijdens en na het voeden en de tijd nemen). We kunnen het direct aan hem merken als degene die hem de fles heeft gegeven hier geen rekening mee houd. Dan is hij onrustig tot de volgende voeding en lijkt het ook of hij nog steeds/alweer honger heeft.
    Probeer iig de drink tijd te verlengen, dan is je kindje al meer verzadigd.

6. MamavanKayleigh

14 sep 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dorisn
    Ja, dat is wel mijn laatste redmiddel maar ik stel dat liever even uit omdat ik zoveel verschillende berichten las over moeilijke ontlasting met indikken van voeding. Fijn dat het bij jou wel goed heeft geholpen! Ik heb zojuist de prematuurspeen besteld van Dr Brown dus dat ga ik eerst even proberen en mocht dat nog niet het gewenste effect hebben, dan ga ik het ook proberen in te dikken.

Ik neem ook altijd de tijd voor het flesje en zo rustig mogelijk zodat ze niet een opgejaagd gevoel krijgt.. 's avonds gaat het meestal wel goed en doet ze er ook langer over (12 minuten ipv 10 haha) maar lijkt ze wel verzadigd en gaat de nacht ook wel goed! Het gaat echt om overdag, dan lijkt ze wel oneindig te kunnen drinken.

7. MamavanKayleigh

14 sep 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand ook ervaring met Hero Extra 1? Ik lees alleen verhalen over Nutrilon maar geen andere merken..

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier zijn we overgestapt op Hero Comfort. Hier zit Jbpm aan toegevoegd inderdaad dikkere voeding, maar voor t spugen hielp t wel. Voor de ontlasting gaf het wel problemen en daarom hebben we tot de 6 maanden regelmatig lactulose gebruikt.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Voeding
    Als je die verandert moet je 2wk het aanhouden want gelijk zal je geen verschil merken!

Mijn oudste was ook hongerige. Voeding deed niets.
    Bleef zoeken toen ook met speen ( hier was dat 1-2-3 van difrax maar blijkbaar past dat niet bij elk kindje hangt af van de drinktrchniek). Ik hoorde ook iets over prematuur dr brown speen goed is
    We hebben dochter dus comfort hero gegeven ivm reflux en hongerigheid. Ze had echter wel achter dus buikkrampen (1.5 jaar lang) tot we probiotica gingen gebruiken en eczeem.
    Verder ze kreeg vaste eten was ney zo hongerig altijd en dat had afname pas met 1.5 jaar!

beste wat hielp was osteopaat!
    Gezien jou dochter vrij groot was bij geboorte misschien had ze niet zo fijne bevalling ervaren daar kan hongerigheid en huilerigheid aanliggen ook.

Naast flesvoeding raad ik je aan probiotica te doen. Is goede aanvulling tot fv en ook zeker als je gaat dikkete voeding geven en buikkrampen krijgt.
    dermocare infantis bijvoorbeeld goede

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Eerst zorgen dat de voedingsduur langer wordt.
    Idd smalle dr brown fles met prematuur speen.
    Als dat geen oplossing geeft kan je voeding voor hongerige babys proberen. Vervang dan eerst 1 schepje, zodag je ruimte hebt om nog meer te vervangen indien nodig.

Ga niet dingen tegelijkertijd veranderen, dat kan onrust veroorzaken.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook de prematurenspeen gebruikt, totdat Dafne zo'n 4 maanden was zelfs. Zij krijgt Hero standaard 1. Nooit problemen mee gehad.

12. MamavanKayleigh

14 sep 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen! Ik hoop inderdaad dat het opgelost is met de prematuurspeen, want ze doet het verder op deze voeding heel goed. Plast en poept heel goed dus liever wil ik ook niets eraan veranderen.. Morgen is alles binnen dus we gaan het zien. Dit is echt niks, dochterlief is alweer een kwartier aan het huilen van de honger en een speentje pakt ze niet, mn pink ook niet dus ik ga haar nu gewoon iets minder voeding geven, hopelijk is ze dan even verzadigt.. Hartverscheurend dit :(

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    De smalle fles past ook niet in de magnetron hoor.. idd heel vervelend, wij maken het nu aan met een deel gekookt water en de rest koud.
    en voor snaakst en klein thermosflesje naast t bed :)

en de pramaturenspeen past geloof ik inderdaad alleen op de smalle fles

14. MamavanKayleigh

14 sep 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, sorry ik bedoelde inderdaad ook de smalle fles. Daarom was ik overgegaan op de brede fles want die past nog wel in de magnetron. Maar zo kan het ook indd gedeeltelijk gekookt en de rest koud. Thnx!

15. MamavanKayleigh

14 sep 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, vandaag de speen binnen en direct gebruikt.. Het werkt wel! Ze doet nu 25 mn over de fles. Ze is na de fles wel rustig en voldaan, maar slaapt nog steeds slecht. Ze is 1 keer in slaap gevallen (half) tijdens de fles, maar ze drinkt hem nog wel helemaal op. Vervolgens slaapt ze door maar wordt wakker van een boertje wat dwars zit. Daarna slaapt ze niet, hooguit valt ze tussendoor 5 a 10 minuten even weg maar daar blijft het bij. Ze blijft op zich nog wel rustig tot 2,5 uur na de voeding. Dan wordt ze jengelig, zwaait druk om zich heen etc etc.

Dit is even een overzicht van hoe het vandaag is gegaan vanaf de voding van gisteravond.

07.30 uur - geslapen van 23.30-07.15u
    11.30 uur - geslapen maar tussendoor wel een aantal keer wakker geweest, over het algemeen rustig gebleven
    15.00 uur - na de fles van 11.30 uur even 15 mn geslapen maar daar bleef het bij, blijft rustig tot ongeveer 14.00 uur daarna lijkt ze alles maar even interessant te vinden tot een moment dat echt niet meer geëntertaind kan worden! (in de box met speeltje, kroelen, rondlopen, wipstoel etc)
    19.00 uur - wederom maar 5 a 10 mn geslapen, mn vriend heeft het kunnen rekken met een speentje en pink. Speen moet hij constant in haar mond houden anders floept ze hem a la Maggie Simpson eruit.

En straks zal ik rond (hopelijk) 23.00 uur haar laatste fles geven..
    Ik kom vandaag dus wel op 5 voedingen uit, (als ze de nacht niet komt dan!!) dat maakt het wel beter maar vanaf 11.30 uur kost het me echt veel moeite om er zoveel tijd tussen te laten. Inbakeren helpt niet (al geprobeerd) overdag, dit doe ik alleen 's avonds en snachts nog.

Het is een alerte dame, ze wil alles zien en meemaken dat is op zich ook echt niet erg, maar ze wordt op een gegeven moment echt onrustig en naar mijn idee gewoon te snel weer hongerig..:(

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje zit nu op 180×6 en dat hos hij het al een maand mee vol. Hij had het echt nodig. Misschien is het gewoon echt te weinig voor haar gewicht van nu?
    Wij hebben jbpm geprobeert maar dat ging hij alleen met baan spugen een werden de krampjes erger, dus hier geen voorstander van jbpm.. maar ieder kind reageert er natuurlijk anders op.

Overdag slaapt hij weinig omdat hij s nachts erg goed slaapt. Sinds hij 15 uur per 24 uur moet slapen hoeft hij overdag nog maat en paar uurtjes. Misschien is dat bij je dochter ook zo,?

Deel Deze Pagina