Eerste vroege echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Babyluvv, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Afgelopen maandag heb ik mijn eerste echo gehad. Deze was erg vroeg en ongepland. Maar met wat roze vegen op het toiletpapiertje en buikpijn had ik mijn vk gebeld. En mocht ik langskomen voor een echo. Volgens mijn eigen berekening zou ik afgelopen maandag op 6+2 zitten. (Laatste menstruatie begon op 25sept) daarvoor had ik een cyclus van 27dagen. Ik had geen regelmatig cyclus omdat ik nog maar net gestopt was met de pil. Maar maandag had ik mijn eerste echo, waarvoor ik heen ging, was niks aan de hand. Nergens was bloed te zien. Alleen zag het vruchtje er niet uit als een vruchtje van 6weken en was er geen hartactiviteit ik zou ongeveer een week of iets meer als een week achteruit gezet zijn in het positieve uitkomst..
    Een ander scenario zou zijn, dat het vruchtje rond ongeveer 4 1/2 of 5wkn gestopt zou zijn met groeien mocht ik al wel 6wkn zijn. 18 november hebben we weer een echo, om te kijken of het vruchtje dan gegroeid is en of er hartactiviteit is. Ook was er een kleine verdikking te zien aan mijn baarmoederwand.. Misschien een onschuldige vleesboompje zei de vk. Dat ging ze nog met haar collega's bekijken..

Mijn schoonmoeder zei dat mijn berekening van 6weken niet klopte en ik vanaf mijn laatste menstruatie 10dagen moest optellen en vanaf daar moest beginnen met weken tellen?? 🤔 Deze regel kende ik echter niet.. Ook weet ik niet of m'n ei een week later kan zijn geweest. Wat heel goed zou kunnen rond 14/15 oktober. Want 8 of 9 dagen later op 22 oktober merkte ik wat roze verlies wat kan duiden op innesteling bloed..

Ik zal eens de foto van de echo van afgelopen maandag erbij zetten. Misschien kunnen jullie meekijken?

Bijgevoegde bestanden:

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Crl van 0,32 is inderdaad klein voor 6 weken + 2
    Ik zag net dat de crl van mijn kleintje 0,81 was met 6 weken + 5

De telling die jij hebt is inderdaad goed. De eerste dag van je laatste menstruatie wordt ook als dag 1 van je zwangerschap gerekend.

Als je niet heel zeker bent van je eisprong zou het best weleens kunnen dat je gewoon minder ver bent dan gedacht.

3. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dankjewel Adrianna. Volgens mij berekening zou ik 6wkn + 3 zoiets nu zijn. Laatste menstruatie was 25sept begonnen.. maar ik ben inderdaad niet zeker van mijn ei, ik had geen ovu testen gebruikt. Maar als ik op 14 / 15 oktober m'n ei heb gehad en 22 oktober innesteling bloed. Zou het wel kunnen dat ik een week terug ben gezet? Ondanks de laatste dag van mijn menstruatie? Ben zo bang, dat het andere scenario sprake van is? Dat het kindje gestopt kan zijn met groeien

4. Logan

Logan Niet meer actief

Jouw berekening klopt hoor. Die 10 dagen heb ik nog nooit van gehoord. Wat zou kunnen, ik zie dat je cb 1-2 aangaf op 27 oktober? Stel dat je dan net op je nod zou zitten, was je 27 oktober ongeveer 4 weken. Dat zou betekenen dat je morgen ongeveer 6 weken bent. Afgelopen maandag dan 5+4 ongeveer.
    Ik heb even gegoogled op het aantal cm bij welke week:

Dan zou het gewoon goed zijn. Als je dan volgende week een echo hebt, zou je een hartje moeten zien.

5. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dankjewel Logan. En met 5.4 is er nog geen hartje? In ieder geval geruststellend. Nee ik had ook nooit gehoord over die 10dagen. Op naar de echo op 18 oktober en een hartje horen.. 😍

6. Logan

Logan Niet meer actief

In die week gaat het kloppen. Met 5+4 zit je op zo'n grens, dat het soms wel en soms niet te zien is. Succes volgende week :)

7. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dankjewel Logan! En ik zie net dat jij vandaag op 40weken zit.. Spannendd! Hopelijk laat de kleine niet al te lang op zich wachten..

8. Logan

Logan Niet meer actief

Dankje! :)

9. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    hier op 5+5 echo gehad en geen hartje, week later wel een mooi hartje gehoord dus dat kan hoor. hopelijk een mooi hartje bij de volgende echo!

10. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dankjewel Emetje! :)

Deel Deze Pagina