eerste wee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door k84, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

moest dienstdoende vk bellen.... moet nu eerst urine brengen om blaasontsteking uit te sluiten en dan kan ze het pas verder beoordelen...spannend

2. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roeska, wat vervelend weer zo'n nacht. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen in het ziekenhuis. Zal duimen voor je op goed nieuws. Misschien eens navragen of je niet al wat ontsluiting hebt ook?

Juffie2, klinkt niet veel beter die nacht. Goed om te controleren op blaasontsteking. Ik heb zelf al meerdere blaasontstekingen achter de rug en die kunne soms ook echt veel rugklachten, harde buiken en zelfs weeen opwekken. Ik moet zelf toevallig ook dadelijk naar de huisarts. Moet mijn urine twee keer in de week langsbrengen voor controle gezien de eerste blaasontstekingen. Ik denk echter niet dat er sprake is van een blaasontsteking, maar de urine is wel weer rood. Vraag is altijd of dat bloed hoort bij plassen of vaginaal. Had ook wat teveel eiwitten in de urine, dus ok dat wordt goed opgevolgd. Ben benieuwd straks wat er uitkomt bij jou! Als het een blaasontsteking is zou ik zo snel mogelijk starten met antibiotica, maakt een enorm verschil als het begint aan te slaan!

Hier is het momenteel redelijk rustig. Wel nog steeds aandrang tot plassen en ontzettende pijn bij bewegen, maar geen krampen meer... Nu is het s' morgens meestal wel wat rustiger bij mij. Straks ergens wat lunchen na huisartsenbezoekje in hoop op wat afleiding!

Ben benieuwd naar jullie nieuws strakjes! Succes beiden.

Hoe is het met jou birshit? Hoop dat het heeft doorgezet!

3. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

oe balen dat je zo vaak blaasontsteking hebt gehad! ik nog nooit en ben er 2 weken geleden ook al op getest, dus verwacht er weinig van. Maar ze moet het doen voor ze verder klachten gaat beoordelen... zij vond het wat vroeg voor weeën... ik niet echt, in mijn familie bevalt iedereen zo'n 4 weken te vroeg ;) m'n vader rijdt zo mee naar huisarts, want ik zie dat lopen er naar toe echt niet zitten nu. gelukkig gelijk uitslag (alleen kweek natuurlijk nog niet) Mijn urine ziet er gewoon uit, geen bloed ofzo. Ben benieuwd wat bij jou de uitslag is!

4. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hey ik ben nog niet zover als jullie maar mijn zoontje is met 30,6 weken geboren en ben nu onder controlle van de gynocoloog nu hadden ze me baarmoeder mond op gemeten die was 2,6 cm dus verkort moet het rustig aan doen maar heb in de nachten ook veel pijn weet dan niet hoe ik moet liggen en naar school fietsen krijg ik al pijnelijke harde buiken van dus ben best bang dat het eerder gaat beginnen weer als ik meer pijn krijg moet ik ook meteen bellen

5. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    oja ik moet ook in het ziekenhuis bevallen vanwege de streptocco b

6. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ja juffie2 mijn vader brengt mij ook. Lopen is niet meer echt een optie... Nu is dat sowieso wel wat ver voor mij, maar ach voelen onze papa's zich ook nog nuttig heh! Ben benieuwd naar de uitslag dan ook voor je. Zo niet, dan zal dit toch echt het goede voorwerk zijn. Mijn verloskundige zei toevallig maandag dat het tijdstip van bevallen van familieleden soms wel wat voorspelt. Dus wie weet inderdaad! De grootte van de ' kleine' van mij voorspelde helaas niets. Mijn moeder en zus zijn precies op de uitgerekende datum bevallen. In ieder geval niet overtijd! Maarja dat is nog dik twee weken! Achja, voelt ook dubbel. Ene moment denk ik dat gaat wel lukken, andere moment heb ik er helemaal genoeg van. Maar de kleine komt voorop, dan maar even balen!

Hoi nedjla, ook welkom! Spannend al voor je als je al ontsluiting hebt. Doe het maar goed rustig aan dan! Strept. B ben ik wel op getest, maar had ik gelukkig niet.

7. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    @juffie, ik hoop dat het geen blaasontsteking is. Kan inderdaad nare klachten geven. Gelukkig zelf geen blaasontsteking gehad tijdens de zwangerschap, maar wel vaak op getest ivm harde buiken.

@k84, fijn dat het weer wat rustiger is bij je. Hopen dt het even zo blijft, kun je een beetje opladen.

Hoi nedjla, welkom hier. Ik kan me voorstellen dat je bang bent eerder te bevallen zeg. Gelukkig ben je onder controle. Rustig aan doen hoor!

Vanmorgen dus in het ziekenhuis geweest. De buikpijn en de harde buiken hebben al wel iets gedaan. Ik heb 1 cm ontsluiting en de bmm Ishtar verweekt. Het is nog te vroeg in in te leiden, omdat ik daar nog niet genoeg ontsluiting voor heb. Dan moeten ze een ballon inbrengen en daar krijg je ook weer harde buiken van. En op dat moment kan je nog geen ruggenprik krijgen. Dus dan gaat het dubbel op.
    De kleine meid doet het iig prima.
    Dinsdag weer terug op controle en bij twijfel mocht ik altijd bellen.

Ze snapte wel dat het heel zwaar was zo en dat het energie vreet.

8. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

urine staat op kweek, ze zag wel wat ontstekingswaarden, maar kan ook komen van bacterie die je normaal ook gewoon in urine hebt. morgenochtend uitslag, om 15 uur vk weer bellen en erna controle bij vk. Als het echte weeën zouden zijn, zou het sterker moeten worden, maar blijft steeds hetzelfde...moet wel rust houden nu.

9. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames,

@juffie2: spannend, ben ik benieuwd naar de uitslag morgenvroeg! Hou je maar lekker rustig dan!

@roeska, iedere cm helpt al toch? bij mij is er nog nooit gekeken naar ontsluiting, volgende week maar eens vragen denk ik als er dan nog niets heeft doorgezet. Fijn dat je zo'n begripvolle VK had!

Hier gaat het nu wel. Geen blaasonsteking, maar wel weer bloed en eiwitten in urine en dus vrijdag weer plasje langsbrengen. Zo houden we ons bezig heh! Net ook wat vaginaal bloedverlies weer. Wel echt minimaal. Ben net gaan lunchen met oudjes en zus met kleintje dus even wat afleiding gehad. Was wel welkom en gezellig. Nog steeds veel last met lopen en opstaan e.d. maar krampen zijn verdwenen. Ga nu proberen nog wat te slapen voordat vriendlief weer thuiskomt. Ben benieuwd of de krampen straks weer komen opzetten. Meestal zo rond het avondeten begint het...

Tot laterz!

10. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

o wat is het toch spannend bij ons allemaal! ik moet om 16.15 op extra controle omdat vk mijn klachten niet kan duiden. heb wel even geslapen vanmiddag, zalig! zodra ik eenmaal goed lig, worden harde buiken wel minder en zijn ze niet meer pijnlijk. Als ik weer ga bewegen doet alles weer zeurderig pijn! zou ik gewoon extreme spierpijn hebben in buik ofzo? en harde buiken door elke beweging die ik maak? Ik hoop zo wat duidelijkheid te krijgen!

11. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes dadelijk! Hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt!

12. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Juffie, ik heb dat ook, als ik me omdraai in bed, krijg ik ook ergere buikpijn. Ben benieuwd hoe het met je controle ging!

K84, fijn dt het geen blaasontsteking is.

Ik heb vanmiddag bloedverlies. Ik heb het ziekenhuis gebeld en het kan komen doordat ze gevoeld heeft of ik ontsluiting heb.
    Wel gek, want eerder ben ik ook getoucheerd, en toen had ik nergens last van. Het voelen deed trouwens wel behoorlijk zeer.
    Ook weer behoorlijk buikpijn gehad, erg scherp voelt het.
    Ik hoop stiekem dat het voelen het misschien een beetje op gang brengt.

Ik ben ook even lekker naar bed gegaan, even bijtanken. Ik ben ook zo vertrokken steeds.

13. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloedverlies kan misschien ook zijn omdat het op gang aan het komen is? Nog iets te merken nu? Misschien ga ik dan toch maar niet laten kijken volgende keer of ik ontsluiting heb als dat niet nodig is, klinkt niet prettig. Beetje kunnen slapen?

14. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

controle gehad, voor zekerheid al aan de antibiotica maar kunnen ook zomaar al weeën zijn! als kweek morgen goed is, word ik doorgestuurd naar m'n gyn in WKZ. Echo was goed, al verbaasde ze zich (weer) hoe actief het kindje is. Kan zijn dat ik daardoor ook harde buiken krijg. Maar verklaart weer niet waarom lopen zo pijnlijk en lastig is. Morgen weer verder kijken. Lees straks jullie verhalen bij, nu dus ego-berichtje ;)

15. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Juffie, weet je misschien of je kindje al ingedaald is? dat kan namelijk ook wel zorgen voor pijn bij het lopen, omdat hij of zij in je bekken ligt.
    Ik heb daar behoorlijk last van met lopen, schaambot en liezen vooral.

ja ik heb nog een beetje geslapen gelukkig.
    het is nu aardig rustig, vanmiddag nog wel behoorlijk buikpijn gehad. vanavond even in bad geweest en nu gaat het wel redelijk.
    bloedverlies is weer over gelukkig.

sterkte dames, voor de nacht!

16. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    wat spannend allemaal bij jullie !!!! lees elke keer even mee ik heb vanacht weer veel krampen de pijn gehad is nu weer weg gelukkig

17. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Kindje was 2 weken geleden al ingedaald...
    hmm urinekweek was negatief, moet nu bellen naar WKZ. Heb wel goed geslapen, maar zodra ik ga lopen/bewegen neemt zeurderige pijn gelijk weer toe. de harde buiken lijken minder dan gister.

18. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

moet om 12.15 naar WKZ. Heb geen smartphone ofzo dus pas weer online als ik thuis ben ;) (en ik weet uit ervaring dat je daar vooral veel moet wachten, dus kan wel ff duren ;))

19. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal! Ik heb echt heerlijk geslapen vannacht en bijna geen pijn meer met lopen sinds gisteravond... Misschien dat ie, ondanks dat ie al was ingedaald, toch nog wat verder in het bekken is gedaald afgelopen dagen en nu stil ligt hehe. Daar hoop ik dan maar op. Het voelt nog steeds wel wat broos allemaal, maar veel minder ernstig. Ik heb ook echt heel goed geslapen, maar wel heel erg gedroomd vannacht :-o... Mijn hormomen liggen lekker overhoop merk ik. Twee dagen terug alleen maar zin om te huilen zonder redden en vannacht dus veel dromen gehad (heb ik normal ook rondom menstruatie en eisprong). Stiekem hoop ik dat de hormoonveranderingen een aankondiging zijn van de bevalling. Heb gisteravond nog wel kramp gehad, maar niet heel erg. Voel me nu bijna te goed om zwanger te zijn, het is dat de kleine voel bewegen.. Ben benieuwd hoe lang dit duurt en of het de opleving voor de storm is ;)...

@ Juffie2 wat spannend allemaal. Hoop voor je dat ze kunnen aangeven waar de klachten vandaag komen. Fijn in ieder geval dat het geen blaasonsteking was! Misschien toch ook de druk van de kleine op het schaambot? We wachten in spanning af!

@ birshit, ook spannend! Vervelend dat het nog niet echt doorzet heh! Wie weet, vandaag weer een nieuwe dag! Is het gelukt om wat op te vangen?

@ roeska, hoe gaat het met jou? Goede nacht gehad?

@ nedjla, fijn dat je krampen weer weg zijn! Hou het maar goed in de gaten gezien je termijn!

20. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Wat is het WKZ precies? En wat gaan ze doen?Heel veel succes daar iig!
    Fijn dat je goed geslapen hebt.

Hier heb ik ook redelijk geslapen. Gelukkig een nacht zonder buikpijn en ook nu is het vrij rustig.
    Wel veel last van mijn bekken, vooral met draaien in bed. Dat is echt waardeloos. Nu en dan knakt het ook flink bij mijn schaambot.
    Lang leve de verweking van alles! Hahaha!

Deel Deze Pagina