Sorry, ik breek ff in... Serieus, is last van je darmen en harde buiken mogelijk een aankondiging? Heb ik ook sinds twee dagen, maar ik moet nog twee weken?! Angarcia, nog 2 dagen toch? Zag je net in het oktoberlijstje staan... Je hebt gezien dat we in een vervolgtopic zijn doorgegaan? Oude was vol.
Ik was net 37 weken en 3 dagen, toen ik naar bed ging om 24:00 uur weet ik nog dat ik een hele vreemde harde buik kreeg bijna vacuüm, zo leek het echt, daarna krampen ik dacht shit buikgriep dus maar ff naar de wc, krampen bleven en kwamen sets vaker. Half uurtje later vriendlief wakker gemaakt, ik dacht ik wordt ziek of zo....hij belde de vk, ze kwam en keek voor de zekerheid even, al 5 cm ontsluiting! Vanaf toen ging het super snel en kwamen de weeen echt goed op gang omdat de vk mijn vliezen heeft gebroken toen. Meteen naar zkh wilde we graag zelf, eenmaal daar mocht ik persen en is ze geboren. Alles in 2,5uur tijd wist niet wat me overkwam......ga naar bed en en 2,5uur later ben je papa en mama, om 5:30uur lagen we thuis weer in bed met z'n 3e helemaal beduusd maar super blij. Ik had nooit verwacht dat ze zo ineens zou komen met 37 weken.....hele dag was ik nog druk kerst boodschappen, mijn verjaardag ect, en ineens was ze daar 2,5uur later totaal helemaal niks in de gaten gehad. Wat ik dus maar wil zeggen, het kan heel snel gaan, zonder dat je in de gaten hebt dat je al op de helft bent. Succes dames, leuk is anders maar jullie kunnen het echt! Op dat moment kun je dat! Ik was ook bang voor pijn. Maar het is iets wat ik never nooit had willen missen!!
@juffie2 Ik heb vandaag om 15.00 uur een afspraak, dus ik ben benieuwd. Ik hoop dat ik met goed nieuws thuiskom en ze gewoon even zegt dat het binnen nu en paar dagen gaat gebeuren. Nooit gedacht dat je er zo klaar mee kon zijn.. pffff! @thauma Ja ik had zoiets gemerkt, maar reageer eigenlijk niet zo vaak... Lees af en toe wel mee, maar niet altijd zin om te typen.. Maar harde buiken, last van je darmen, overgeven, etc. kunnen allemaal tekenen zijn... Maar die tekenen kunnen helaas ook weken duren... Ik weet wel dat ze bij mij bij zwangerschapsgym hadden verteld dat als je bijna bent uitgerekend en je begint vanuit het niks ineens over te geven of als je diarree krijgt, en dan zo erg dat je echt leeg bent.... Dat het een teken zou kunnen zijn. Je zal dan waarschijnlijk wel op dat moment denken, neeee niet nu ziek worden! Maar het schijnt dat je lichaam ervoor dan voor zorgt dat het "leeg" is en ruimte genoeg heeft om een bevalling aan te gaan.
De kleine ligt goed ingedaald en weegt ongeveer tussen de 3700 - 3800 gram. Als hij volgende week vrijdag nog niet geboren is, dan komen ze me thuis strippen. Mocht dat niet helpen dan zullen ze dat die maandag nog een keer proberen. En als hij er dan nog niet is, dan gaan we afspraak maken voor inleiden... Maar het is nu natuurlijk hopen dat hij voor volgende week vrijdag zelf geboren is....
Controle was goed, bloeddruk stijgt nu wel iets, schijnt erbij te horen op het einde. Normaal heb altijd netjes 100/60 of nog lager, maar nu 120/78, dus ik schrok even. Maar schijnt echt normaal te zijn. Verder kon ze nog niet strippen, maar baarmoedermond is al wel helemaal verweekt en heb maar liefst 0,5 cm ontsluiting Kortom, kan elk moment doorzetten, maar kan ook nog week duren. Woensdag kijken ze weer of ze kunnen strippen en anders word ik 14/10 ingeleid. Pfieuw.....einde is in zicht. Ben zo bang dat er nog iets misgaat, vandaar dat ze me niet langer dan 41 weken willen laten doorlopen. Harde buiken nemen sinds inwendig onderzoek toe en wilde per se naar de AH wandelen en zelf boodschappen doen (mijn vader nam de boodschappen mee in auto terug, hoor en hij reed het karretje voor me). Laatste tijd was me het niet gelukt zo ver te lopen, dus waar deze energie ineens vandaan kwam?! Maar lekker suddervlees gehaald, kan ik dat morgen gaan maken: zin in!
Dat is goed nieuws!! Wat fijn zo een vooruitzicht! En ook fijn dat ze bij jou zo ver hebben gekeken. Zoveel info heb ik helaas niet.. Bij mij is me bloeddruk ook altijd erg laag, twee weken terug was hij ook zoiets als wat jij nu hebt, maar gister was hij toch weer 110/60. Maar goed, beter dan te hoog! Misschien dat je ook meer energie heb gekregen doordat je bloeddruk nu wat hoger is. Van een lage bloeddruk kan je ook vermoeid raken. Hier gaat het vandaag totaal niet! Rond half 12 werd ik mega duizelig en misselijk en heb ook overgegeven. Omdat me duizeligheid anderhalf uur aanhield heb ik toch de vk maar even gebeld. Die zei dat het een griepje kan zijn, want er heerst wel zoiets maar het zou ook goed komen dat me lichaam aan het voorbereiden is op het echte werk. Ik voel me verder niet grieperig en ben nu alleen nog misselijk en suf. Moest vandaag rustig aan doen en veel rusten. Dus heb bijna de hele dag geslapen en tussendoor nog een filmpje kijken. En het vreemde is dat ik zo weer kan slapen..... Misschien dat mijn lichaam wat heeft in te halen of dat ik nu moet slapen omdat vannacht het echte werk er aan komt? Ik hoop het!
o dat klinkt ook spannend! kan idd zomaar het echte voorwerk zijn of helaas toch een terugslag van afgelopen tijd Door mijn voorgesch. zijn ze zo behulpzaam en denken ze al stappen voor uit, anders zijn ze ook afwachtender, hoor! Maar ze willen spanning bij mij niet te hoog laten oplopen, vandaar. Erg lief van ze.
Dat is wel erg fijn dat ze daar rekening mee houden. Hoop dat het je inderdaad meer rust zal geven. Wel spannend nu zeg! Jeetje.... Voor je het weet heb je je kindje in je armen! Maar kan dat nog zo lang duren dan als je toch al een beetje ontsluiting hebt? Dat had ik niet verwacht..
Dat valt me nou weer tegen... hihi Ik hoop dat het strippen woensdag bij je werkt, of dat de kleine voor die tijd er al is... Ben benieuwd.. !!!
hier nog steeds niet bevallen blijkbaar ben ik van het soort met heftige voorweeën die paar weken duren. Hoop zo dat ik morgen al wat meer ontsluiting heb!! Hoe is het met jou Angarcia?
Dan hebben wij allebei hetzelfde.. Hier ook nog steeds niks, maar wel die voorweeën die steeds vaker komen. Morgen is de dag dat je gestript wordt toch? Ik ben benieuwd of het bij je zal werken... Ik hoop het voor je!!!
hey, wat laat maar ik wilde jullie nog laten weten dat ik 3 oktober ben bevallen van onze zoon. Hij woog 4450 gram en was 55 cm lang. De bevalling was dan ook erg zwaar en helaas met meerdere complicaties. Het hele verhaal ga ik jullie besparen! Inmiddels ben ik wel weer thuis samen met ons menneke en maken we het goed! Het is waar dat je alles zo bent vergeten als je hem eenmaal in je armen hebt! Veel succes nog dames en geniet ook van jullie kleintjes!
Een wee voelt als een opkomende golf aan pijn die erger wordt en dan weer afneemt. Dat is ook het fijne: je weet dat er dus weer een eind aan gaat komen zodat je bij kan komen! Een wee rolt als het ware dus over je heen. Zodra het begint, herken je het. Zet 'm op meid!!
Ook ik ben inmiddels bevallen na zware tijd en diverse complicaties, maar dat vergeten we snel! Onze zoon is 11 oktober geboren.