ik heb ook een wiegje waar mijn broertje en zusje en ik in hebben gelegen gemaakt van mijn moeders trouwjurk. Het is mijn eerste kindje en ik denk dat ik het de eerste paar weken niet los kan laten! Ik hou het bij ons op de kamer. (zal moeten als we voor die tijd geen nieuw huisje hebben gevonden) De eerste 3 maanden ga ik niet werken dus ik haal die slaap ergens op de dag wel weer in als ik daar problemen mee krijg.
Hier slaapt mijn dochter in een (geleend) wiegje bij mij op de kamer. In het begin werd ik wel wat vaker wakker van geluidjes, maar nu eigenlijk niet meer! Ik roep al een week: vannacht gaat ze op haar eigen kamer, maar ik kan daar maar niet aan wennen! hihi! Vanavond maar echt doen denk ik! Overdag slaapt ze sinds 2 weken wel in haar eigen kamer, daarvoor eigenlijk altijd in de box overdag!
Bij ons eerste kindje was ik er ook van overtuigd dat ze een paar maanden bij ons op de kamer zou slapen. Maar ze maakte zoveel geluid in haar slaap dat ze de 2de nacht al naar de gang werd verbannen en de 3de nacht naar haar kamertje. Nu wil ik het toch weer proberen. Wel heel handig met BV. Wel grappig is het verschil hier in China. De kinderen slapen heel lang bij de ouders (en kunnen vaak niet alleen in slaap komen). Onze taxichauffeur zei een keer: "My son very good. Already with 3 years he sleeps in own room" Toen wij: "eehh our daughter after 3 days" even stilte en toen: "Oh, you very bad parents!" Wij hadden trouwens een wiegje op marktplaats gekocht. Echt prima.
hahaha...ik vond het ook leuk dus inderdaad de wieg naast me bed...maar de eerste nacht thuis (week in ziekenhuis verbleven)is ze snel naar haar eigen kamer gegaan...ik sliep niet! Ik lag zo waaks te zijn in me eigen bed...elk zuchtje /kuchje was ik wakker....en daarbij kwam dat ze dus gewoon gilde in haar slaap zat rechtop in bed! ....ze is dus na 1 nacht verhuist naar haar eigen kamer en dat ging/gaat prima.
Wij hebben een extra ledikantje gekocht. Het is de bedoeling dat hij/zij een half jaar bij ons slaapt. Daarna gaat het bedje naar mijn ouders. Ik vind het gewoon zielig om zo'n klein hummeltje zo ver weg te laten slapen. Bij de intake van de kraamzorg zei die vrouw ook dat het heel belangrijk is voor een baby om dicht bij de ouders te zijn. Daarbij ga ik borstvoeding geven, dus dat lijkt mij sowieso wel handig dan.
bij luca geprobeerd, maar na bijna weken al nauwelijk slapen in het ziekenhuis ( ik was opgenomen ivm zwangerschapsvergifteging ) en een een nacht kabaal van meneertje wij gelijk besloten dat hij naar zijn eigen kamer ging. We woonden toen in een flat en hij lag de kamer naast ons. Nu wel proberen ook omdat luca dan hopelijk niet wakker word van het gehuil en anders om want ook al is ie 3 door slapen doet luca vaak nog niet.... en nu zou het kindje 2 kamers verder liggen vind ik niet zo'n prettig idee. Op markplaats wiegje gekocht omdat we er rekening mee houden dat het weer niet lukt, voor de slaapkamer hebben we nl een fam wieg maar die past niet in onze slaapkamer. Ben benieuwd!
Mijn zoontje heeft 6,5 week naast me in de bak van de kinderwagen geslapen. Dat ging prima. Overdag lag hij in de box of in zijn wieg in zijn eigen kamer (die paste niet bij ons in de kamer). Na 6,5 week is meneertje naar zijn eigen kamer gegaan omdat hij lekker doorsliep en ik geen zin meer had om naar het gegrom te luisteren (hemel, wat kan zo'n kleintje een herrie maken in z'n slaap )
mij is verteld dat ze niet in de bak van je wagen mogen slapen ivm ventilatie? deed het wel als we bijv gingen logeren ergensm maar was er niet gerust op....
Hier ook bij ons in de slaapkamer, manlief wil dat niet...Nou das pech voor hem...(trouwens weet ik niet waarom hij zeurt, want hem krijg je niet zomaar wakker). Zo hebben we bij me andere kids ook gedaan...Ik moet niet aan denken om hem alleen in z'n slaapkamer te laten slapen..Ik heb hem 9 maanden bij me gedragen...Maar zo denk IK erover he..
Mijn dochter heeft het 1e jaar met haar ledikant bij mij op de kamer gestaan en ik vond dat erg prettig.. Ik ga het precies weer zo doen met mijn 2e kindje..
mijn vk vindt het geen goed idee, de kinderwagenbak. dus ik doe het zeker niet! maar moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Onze zoon ligt ook bij ons op de kamer, in een geleende wieg (van vrienden), en het bevalt mij prima. Ik heb ook begrepen dat het wiegendood voorkomt en ik vind het zelf erg fijn dat ik direct bij hem ben en hem kan horen. Soms is het inderdaad ook wel vervelend, omdat je wakker wordt van geluiden terwijl er niks aan de hand is. Maar op de een of andere manier wen je daar ook aan en word je op een gegeven moment alleen maar wakker als het nodig is. Dat is tenminste mijn ervaring. Als het aan mij ligt, blijft hij tot en met de zesde maand bij ons. Waarschijnlijk moet ie dan over een tijdje in een ledikant, maar dat past wel.
Wij hebben onze dochter tot een half jaar op onze slaapkamer gehad in haar ledikant. Beviel prima, werd ook echt niet wakker van elk geluidje en daarna is ze zonder problemen naar haar eigen kamertje gegaan. Bij deze baby gaan we het net zo doen, alleen nu in een hangwiegje (we gaan verhuizen en de slaapkamer is kleiner). Ik vind het heel fijn dat mijn kleintje zo dicht bij me in de buurt is.