Kleding naar het kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Alieke, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hoi meiden,

Ik heb tips/ideën nodig: Mijn oudste dochter is echt een grote banjer en haar kleding word ZO vies. Op het kinderdagverblijf hebben ze een grasheuvel en zij vind het leuk om eraf te rollen/glijden. Ik heb al zoveel kleertjes niet meer kunnen redden door de grote zwarte/bruine vegen op haar kont (en zelfs onderbroek!!). Ik vind dat zo zonde..
    Ik houd er al rekening mee om niet haar goede kleding mee te geven maar eigenlijk heeft ze geen oude kleding :(
    Ook door de crosskarretjes zijn haar schoentjes (neus) helemaal door versleten (dat binnen 1 maand).

Ik vind het zonde om veel geld aan "kinderdagverblijf-kleding" uit te geven maar ik wil wel dat ze er nog leuk bij loopt ;)

Dus wat doen jullie aan naar het kinderdagverblijf? Of misschien andere tips?

Groetjes,
    Alieke

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik heb wat goedkoopere kleertjes liggen op het kinderdagverblijf en trek niet zo duure kleertjes aan. Had een zak gekregen van een vriendin en daar zat wat broekjes bij die al gedragen waren zeg maar. Ik trek dat bij haar dan aan.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou eventjes op marktplaats en bij zeeman/wibra kijken voor wat goedkopere, donkere broekjes. Met een leuk shirtje/hemdje/truitje erop, ziet ze er nog hartstikke leuk uit en het is iets beter voor je portemonnee.
    Qua schoentjes weet ik het ook niet... moeilijk.

4. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Bij ons op het kinderdagverblijf zag ik veel kindjes met crocs in de zomer en kaplaarsjes in de winter. Misschien dat dat iets te maken had met wat jij omschrijft vd schoentjes. Die dingen krijg je volgens mij niet kapot.

Het idee vd donkere broekjes is misschien wel een goede en dan ook niet weggooien als ie vies is maar gewoon aantrekken nr het kinderdagverblijf. Blijkbaar is haar broek na het eerste speelkwartiertje toch altijd vies dus dan kan ze ook wel binnenkomen met een broek met een vlekje.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ligt ook een stapeltje "oude" kleren. Dat zijn goedkope kleren zelf gekocht, of uit een tweedehandse zak die we soms krijgen.
    De nette kleren krijgt hij echt niet aan naar het kinderdagverblijf.

En dan heb je wel eens dagen dat hij er misschien niet 100% netjes uitziet. Maar met een jochie is een spijkerbroek+shirt al snel wel ok..

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ja dat is inderdaad wel een oplossing, ik ga eens rondneuzen. Het is anders zo zonde!

ManonGJ; Ze heeft inderdaad ook crocs maar draagt ze vaak binnen maar ik vergeet vaak andere schoenen mee te geven voor buiten dus heeft ze die ook wel buiten aan en die dingen zijn inderdaad niet kappot te krijgen!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kun je niet een paar 2ehands schoenen regelen, en die op het kinderdagverblijf laten staan?

8. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Hier wordt hij niet zovaak vies op het kinderdagverblijf en als hij wel erg vies wordt dan trekken ze hm schone kleding aan en meestal maken ze dan de viezen kleding ook schoon.
    Vanish werkt hier trouwens erg goed ;)

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ts inderdaat wat de rest zegt van de ouder kleertjes maar over de schoenen zou ik de leidsters aan spreken want daar moeten ze dan meer van zeggen (werk zelf op kinderdagverblijf en doen wij ook want dat is geen doen voor de ouders)

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    voor de schoenen, er bestaan schoenbeschermers van Big. Die zijn echt niet kapot te krijgen. Oa te krijgen bij Babywalz.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Of hij nu naar het kinderdagverblijf gaat of thuis is, onze kleine man zit aan het einde van de dag onder de vlekken. Zandbak, eten, gras... ik ga hem echt niet meteen verkleden als hij een keer een boterham met smeerworst of appelstroop aan z'n broek afveegt. Ik maak ook geen onderscheid tussen 'nette kleren' en 'minder-nette kleren'. Hij mag zich vies maken - maar mag dan ook niet klagen als de vlekken er een keer niet uit gaan ;)!

12. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik doe niet de nieuwste kleidng aan.... verder maak ik me weinig zorgen... tja lekker laten spelen he

Deel Deze Pagina