Hoe was jullie eerste werkdag? Vanmorgen 6 uur ging de wekker. Opstaan, ontbijtje, alles klaarmaken, man en grote broer wakker maken, aankleden en tanden poetsen, baby wakker maken, voeden. Ondertussen drama aan de ontbijttafel omdat grote broer niet naar de bso wilde. Dat gesust. Alles ingepakt en kinderen in de auto. Stress omdat mijn treinkaart kwijt was. Niet gevonden, dus besloten met papieren kaartje te gaan. Bij kdv Liet baby zich van zijn liefste kant zien. Ik kon hem met een big smile overdragen. Big smile van hem, want zelf moest ik wel even slikken. Man en grote broer brachten mij daarna naar het station. Toen de trein wegreed toch nog een traantje gelaten. Op het werk werd ik warm ontvangen. Mijn naaste collega had een flesje wijn meegenomen als welkom. Lief toch daarna mocht ik meteen mee op cursus. Intensief en voor mij lastig ivm kolfpauzes. Dus ik heb maar vooraf bij de cursus leider aangegeven dat ik op bepaalde tijden even weg zou zijn. Kolven ging niet zo goed. Heb er toch te weinig tijd voor genomen. Dat ga ik in het vervolg rustiger doen. Vond het gewoon moeilijk omdat de les intussen wel doorgaat, met hooguit 5 min koffie tussendoor en de stof was wel interessant (agile testen). In de trein voel ik lichte hoofdpijn opkomen. Maar intussen heeft man baby grote broer en baby gehaald en eten gekookt (opgewarmd) dus thuisgekomen kon ik meteen aanschuiven. Baby sliep. Wel zo fijn omdat we rustig konden eten. Maar stiekum baal ik wel. Hij slaapt nog steeds en eigenlijk wil ik hem oppakken en knuffelen. Net boekje van kdv gelezen. Het is heel goed gegaan. Alle flesjes op, in de wipper gezeten, lekker gelachen en gekletst en goed geslapen. Ze noemen hem een vriendelijk mannetje. Dat was mijn eerste dag. Hoe was het bij jullie?
Nou, dat klinkt goed toch? Leuk zeg Hier 2 weken geleden eerste werkdag gehad. Alles van tevoren klaar gezet zodat ik 's ochtends niet hoefde na te denken. Ging wel goed eigenlijk. Om 6.30 opgestaan, klaargemaakt, om 7.15 meisje opgepakt, schone luier en flesje gegeven, 7.45 op weg naar gastouder, afscheid genomen (slik slik), 8.00 vertrek naar werk. Dat liep best gesmeerd Ik werd ook warm ontvangen op het werk. En eigenlijk vind ik het wel lekker om weer terug te zijn, mijn eigen ding te doen. Bij de gastouder gaat het heel goed. Ze slaapt en eet goed en is heel vrolijk. Ze maakt een blije en uitgeruste indruk als ik haar ga ophalen, das fijn. Ik had meer gestress verwacht, met kind, werk (32 uur) en huishouden, maar tot nu toe valt het mee. Vanaf deze week hebben we ook nog elke week een poetshulp dus eigenlijk gaat het wel goed zo X Lara
Mijn eerste dag was gewoon gevoelsmatig moeilijk. Ik had een dag waarbij ik van 9 tot 15 moest werken, en heel veel mama's zullen jaloers op mij zijn, maar ik vond het veeeeel te lang. Ik was zo intens verdrietig geweest tijdens het wenuurtje waarbij het voelde alsof mijn hart eruit gerukt werd; dat ik al begon te huilen als ik er aan dacht om hem af te geven. Ook al heb ik de liefste gastouder uit de omgeving hier. We hebben dus afgesproken dat mijn partner hem zou brengen de eerste dag; en hij bracht de baby en stond binnen 40 seconden weer buiten. Ik had ondertussen al een kwart pakje sigaretten opgerookt voordat ik de dag zou beginnen. Pffffff... Maar goed, eenmaal bezig zat ik in de les (fulltime studie ipv werk) en hoorde ik in de les dat de leerkracht 'hierna' niet aanwezig was en de les zou worden gecancelled. Kortom; om half 12 stond ik alweer bij de gastouder voor mijn kleine baby'tje. Gelukkig! Ik heb er heel die week wel moeite mee gehouden maar ik durf niet te zeggen wanneer het ergste gevoel weg is geëbd. Ik denk dat het geleidelijk minder werd. Nu heb ik af en toe zoiets van: hé fijn dat hij even een uurtje langer naar de gastouder gaat, dan kan ik tenminste mijn rapport afschrijven. Ik vind dat niet bepaald slecht voor iemand die half dood ging en bij wijze van spreken in een hoekje kon gaan liggen huilen de eerste week. Het went
Eerste werkdag afgelopen maandag gehad! Wennen hoor. Om 7uur de wekker, ik snel alles gedaan (avond ervoor al kleding klaargelegd etc). Om half 8 ons liefje gewekt, en dr fles gegeven.. Om 8uur zaten we in de auto, en 5 min later op het kdv. Daar lekker een kopje thee gedronken en toen afscheid genomen van mn honeponnetje..(bijna kwamen de waterlanders..) om vervolgens van 9.00 tot 18.30 te werken. Om 5uur heeft mn man haar opgehaald dus het was gelijk een super lange dag (voor zowel haar als mij) en ondanks dat ik haar bij mijn collega's breng (werk zelf op het kdv) deed het erg veel pijn. Morgen 2e werkdag maar gelukkig is papa thuis
Eerste werkdag kwam mn moeder kleine man ophalen. Om zes uur ging ik eruit, om zeven uur stond ze voor de deur en kon zij hem wakker maken, omkleden en de eerste fles geven. Dit gaat elke woensdag zo maar de eerste keer heb ik tranen met tuiten gehuild. In de auto op de heenweg ook. Op mn werk zijn ze contact gestoord dus geen gezellig welkom ofzo. Ik was blij dat het half vijf was en ik weer weg kon. Nu vind ik het heerlijk om zo vroeg mogelijk te beginnen zodat ik vroeg thuis ben voor mn mannetjes.
Mijn eerste werkweek was leuk! Wel even raar dat je je meisje niet 24/7 bij je hebt, maar ook wel even lekker om wat anders aan je hoofd te hebben Omdat ik in de ochtend om 6.30 op mijn werk moet zijn, heeft mijn man haar naar de opvang gebracht en ik haar opgehaald. Onze dochter is een tevreden meisje en huilt gelukkig veel minder dan de eerste weken, en ook op de opvang ging het top! Moet zeggen dat ik me wel een klein beetje schuldig voelde, want zodra ze terug was van de opvang kon ze zo'n beetje direct op bed. Maar goed, dat is ook een kwestie van even wennen. Vandaag gelukkig een echte mama dag, en knuffel haar helemaal plat hihi
Mijn eerste dag toendertijd was erg lang. Er was een event die dag owv de fusie tussen de Belgische en Nederlandse vestiging. Feestje op een boot en tot 23h kon je er niet af. Dus meteen al van huis van 8h 's ochtends tot middernacht... Heb toch wel vaak m'n gsm vastgehad voor nieuws van het thuisfront (was ook eerste dag KDV voor ons meisje)
Hier vond ik de eerste weken verschrikkelijk om maar niet te spreken van de eerste dag.. Heb er de weken ervoor erg tegenaan lippen hikken ondanks dat er de oppas goed hebben geregeld. Opa en oma's komen bij ons thuis. De eerste dag bleef papa thuis, vond ik een fijner idee. Werktijden van 8 tot 16.30 uur. Had er alleen geen rekening mee gehouden dat ik de enige ben die om 8uur begin (de eerst volgende om 9 uur) dus om nou te zeggen een warm welkom? Ik heb de eerste 2/3 weken heel veel moeite gehad om na het werk te gaan. Enerzijds om mn ukkie thuis achter te laten anderzijds omdat ik op mn werk niet kon "aarden". Ik ben er bijna 6 maanden uit geweest ( en daarvoor een maand of 6 halve dagen arbeidstherapeutisch gewerkt) dus eigenlijk een jaar en ik merkte dat ik een heleboel gemist had. Hetgeen wat ik nog wist of in die weken kreeg te horen kwam in de warboel in mijn hoofd terecht. . Nu begint het allemaal te landen en begint het te wennen. Maar leuk? Nee, absoluut niet...
Vandaag is mij eerste werkdag,..... Heb er echt helemaal geen zin in. Heb een leuke baan en lieve collega's maar vind het echt verschrikkelijk om de kleintjes achter te moeten laten. Heb gisteren al flink wat tranen gelaten. Het moeilijkste vind ik dat de eerste werk dag ook gelijk weer een afsluiting is van een hele mooie en bijzondere periode. Eerst zwanger dan eindelijk met verlof, bevallen en heerlijk genieten van de kraamtijd! Vanaf het moment van de eerste test kijk je uit naar de geboorte en het heerlijke samen zijn. Nu ga ik morgen weer heel erg genieten hoor want dan heb ik al mijn vrije dag maar toch,..... Vind het echt heel lastig! Er zullen vast nog heel veel tranen komen vandaag bah,...... Liefst had ik mijn kleine spruit mee genomen en heerlijk bije gezet de hele dag haha Nog meer dames die deze week weer aan het werk gaan?
Hier sinds 2,5 week weer aan het werk. Eerste dag hoefden de jongens niet naar het kinderdagverblijf, dus dat scheelde een hoop stress. Dag begonnen met computer aanzetten en mail lezen. Daarna meteen allerlei vergaderingen. Kolven ging gelukkig weer goed. Ik ben de enige die gebruik maakt van het kolfkamertje momenteel, dus dat is erg relax. Om 5 uur zaten de 8 uurtjes werken er weer op en lekker naar huis. Beide mannetjes hadden het prima gedaan bij papa en oma! Geen tranen, vond het eigenlijk wel oké na 20 weken verlof...