Vanaf wanneer mag je je kindje in de kinderstoel (met verkleiner) zetten voor het eten? Onze kleine meid kan nog niet zelfstandig zitten en als je haar in de kinderstoel zet blijft ze wel zitten, maar vraag me af hoe goed dat dan is.. Dus meestal geven we nu hapjes terwijl ze in de wipstoeltje zit, maar de kinderstoel lijkt me handiger.
Wij zetten haar vanaf 4 maand in die van chicco, daar lag ze schuin in. Ik zou gewoon even proberen hoe het gaat, het opbouwen en ook zeker niet te lang. Mijn dochter zit nu al een poos in de Ikea kinderstoel en dan met verkleiner. Denk op dezelfde leeftijd begonnen.
Ze zeggen dat wanneer ze zelf kunnen zitten in de stoel mogen. Maarja als jouw kind pas met 13 mnd het zelf zou kunnen kan je ook geen hapjes kunnen geven. Hier deed ik haar in de stoel toen ik geen gepureerd eten meer gaf (6 mnd) ze kon toen wel los zitten maar een maand later pas zelf. Je mag haar best voor korte momentjes ( eten) in de stoel doen.
Hier ook vanaf 6 maanden. Toen zat hij goed stevig, zeker met een kussentje in de rug. De hapjes stelde nog niet veel voor. Dus 2x een minuut of 10 per dag. Ons zoontje ging met 11 maanden pas zelf zitten. Was toen behoorlijk lastig geweest als hij tot die tijd niet in de kinderstoel zou kunnen.
Hier een stokke tripptrapp en met 5 maanden geprobeerd maar toen hing ie er nog teveel in, met 6 maanden zat ie er goed genoeg in om in te eten...
Wij hebben het met 6 maanden geprobeerd maar toen ging het nog niet terwijl ze wel al zelf kon zitten. Met 7 maanden opnieuw geprobeerd en toen ging het wel.
hier al met de 6 maanden in de trip trap, en toen ging ie ook al zelf zitten. maar toen ook nog wel ooit in de wipstoel hoor