Ik heb even jullie ervaring/kennis/advies nodig. Momenteel zit ik in de aanloop naar mijn tweede IUI. Het is vandaag dag 7 en het ziet ernaar uit dat ik dinsdag of woensdag (CD 9 of CD 10) de IUI krijg. Maar mijn vriend is vanwege werk de hele week in een andere stad (bijna 2 uur van huis/ons ziekenhuis). We hebben nu afgesproken dat ik de avond voor de IUI bij hem logeer en het sperma de ochtend erna meenemen en bij ons ziekenhuis aflever. Hoe kan ik dat het beste doen? Moet het op lichaamstemperatuur blijven? Of kamertemperatuur? Is het erg als er iets meer dan twee uur tussen de 'productie' en het inleveren bij het ziekenhuis zit? M'n gyn keurde het goed, maar ik ben bang dat het straks toch een slechte opbrengst blijkt te zijn. Wat een gedoe hè? Zie je me al gaan met dat potje door half NL?
Ghehe! Je moet er maar om blijven lachen he Bij ons adviseerden ze om aluminium-folie om het potje heen te doen en dan het potje in broek- of jaszak te stoppen, zodat het op lichaamstemperatuur bleef. We moesten het altijd wel uiterlijk een uur na productie inleveren, maar ik heb daar verschillende dingen over gelezen (dat het dus ook mogelijk is na 2 uur). Denk dat het bij jullie dus tricky zal worden qua tijd, maar als je lekker door kunt rijden (hopelijk geen spits?) dat het dan misschien net zal lukken? (zeker als je gyn zegt dat het wel goed is)
(PS Ik zie het dan al voor me: "Hey schat, hier, vangen!!" Sta jij onder het raam, potje vangen en goed opbergen, hup, zjoef, naar het ziekenhuis )
Ja! Hahah. Het zal wel ongeveer zo gaan ben ik bang. Helaas kan ik geen gas geven want ik moet met de trein. En ja, in de spits M'n vriend heeft de auto de hele week... Dus hopelijk werkt de NS een beetje mee
Wat een romantiek Oh bah met de trein! Ik zou het OV echt niet vertrouwen met zoiets, stel dat je vertraging hebt... Kun je geen auto lenen of huren? Of gaat je dat te ver?
Bij ons mocht je het thuis produceren, mits je het binnen een uur in het ziekenhuis kon krijgen. Meer dan twee uren ertussen mocht hier zeer zeker niet! Potje verpakken in aluminiumfolie, vervolgens het liefst op je lichaam vervoeren. Dus bijvoorbeeld bij je kleding in, of tussen je handen houden. Ik zou de gok niet durven te nemen met het OV...
Jeetje, jullie zeggen allebei 1 uur. In de folder van mijn ziekenhuis staat maximaal 2 uur. En m'n gyn stimuleerde het alleen maar dat ik het ging ophalen... Ik zal het morgen bij de FM voor de zekerheid nog eens vragen. Ik hoop echt niet dat het geannuleerd moet worden (loop nu een half jaar in het zh en heb welgeteld 1 IUI gehad ). Maar ja, aan slecht sperma heb ik natuurlijk ook niks.
Misschien raar bedacht, maar kunnen jullie niet alvast samen een uur richting ziekenhuis rijden? Dan duikt hij ergens een toilet in en kan jij meteen op de trein stappen. Bij ons is het namelijk maximaal een half uur dat ertussen mag zitten.
Ik stopte het altijd achter mn shirtje haha, maar ook hier inderdaad, echt max 1 uur tussen produceren en inleveren.
Bedankt voor alle lieve reacties en tips. Even een update: de IUI heeft vandaag plaatsgevonden. M'n partner was zo lief om naar huis te komen gisteravond. Zo fijn! Het was voor hem omslachtig en een korte nacht daardoor, maar hij heeft z'n potje gevuld en ik ben het gaan brengen. Het was binnen een uur in het ziekenhuis en ik heb het naar aanleiding van jullie tips in m'n shirt gestopt. De uitslag van het semen was 68. Het was hoger dan de vorige keer (toen was het 23 blijkbaar). Weten jullie of dat een goede uitslag is? Het was in ieder geval goed genoeg om de IUI door te laten gaan gelukkig
Wat een schatje, die partner van jou!! Hoop dat de IUI succesvol is geweest, vooral aangezien jullie er zoveel moeite voor hebben moeten doen
mooie uitslag meis! Duimen dat het gelukt is!! Nu de spannende wachtweken heel veel succes!! Moest ineens denken aan ons begin van de malle molen. Wij wonen zowat naast het zkh maar vriendlief had zijn potje in aluminium gewikkeld en tien in een ovenwant gedaan. Haha kwam hij daar met die ovenwant aan bij het lab. Zie hem nog staan. 😍