verlangen naar een tweeling. wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EliJess, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EliJess

EliJess Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben hier nieuw

Momenteel heb ik al 2 geweldige kinderen, 2 zonen. 1 van 2,5 jaar oud en 1 van bijna 5 maanden.

Ik zit nu al een aantal weken met zo'n groot verlangen naar nog een kind. Maar ik wil heel graag een tweeling. Het klinkt misschien heel raar maar ik heb dit nog nooit gehad. Het leek me wel leuk om een tweeling te mogen krijgen maar nu lijkt dit verlangen mij wel te overheersen.

ik kan alleen maar denken aan een tweeling...Ik word er haast gek van...Is dit herkenbaar?? pffff en dat terwijl ik mij heus wel kan voorstellen dat het hebben van een tweeling ontzettend zwaar is..ik wil het zooooo graaggggg!!

Ik wil sowieso nog een paar maanden ontzwangeren envolgend jaar januari wil ik voor een 3e gaan (hopelijk een 3e en 4e)..

mijn hele lichaam jeukt gewoon van de kriebels om een tweeling te mogen krijgen:S dit is toch absurd hahaha..

ik hoop dat ik niet de enige ben...en weet gewoon niet hoe ik met deze gevoelens overweg moet gaan...

2. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Haha sorry moet hier wel een klein beetje om
    Lachen, een tweeling is natuurlijk ook heel leuk, maar daar kun je niet in kiezen natuurlijk, je kan moeilijk zeggen nu ga ik een tweeling maken.

Hier toevallig wel zwanger van een tweeling, nooit verwacht terwijl het wel te verwachten was.
    Zwangerschap is pittig maar je krijgt er iets heel erg moois voor terug.

Wie weet wat moeder natuur voor je in petto heeft

3. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik heb er juist de angst voor :O maar mocht het zo wezen dan zou ik (na de shock) er wel blij mee zijn hoor!!

Maar het echt willen heb ik nog niet echt gehoord! haha wie weet!!!

4. EliJess

EliJess Niet meer actief

hahaha..
    ja, ik kan en wil ook niet voor God spelen haha en voel me net een klein kind

en weet dat het belangrijkste is dat het kind/kinderen gezond zijn..
    Maar vind het zo frustrerend dat het mij zo erg bezig houdt..

wat leuk dat jij een tweeling krijgt. Gefeliciteerd!! is het erg anders dan een normale zwangerschap en hoe voelde jij je toen je dit hoorde?

5. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Jaaa, het lijkt me zo leuk! Manlief vond het bij de eerste nog wel een leuk idee maar nu niet meer. Zijn wens is twee kinderen als dat lukt. Mijn wens drie dus stiekem hoop ik op een tweeling. Mocht het lukken natuurlijk een brusje ;) we zien wel...

6. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Wij plagen mijn partner juist constant ermee stel het is een tweeling dan zegt hij zijn we gelijk klaar :p
    zonder gekkigheid ik denk inderdaad dat het leuk kn zijn maar ook heavy wie weet wat moeder natuur voor je in petto heeft.

7. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hihi schei uit! Wij zijn in afwachting van de eerste echo.. En enkele mensen roepen het ineens.. mijn moeder is van een tweeling dus ik ben benieuwd! Ik vind een kindje in de buik al een godsgeschenk twee dus helemaal! Al wordt het super druk of het er nou 1 of 2 zijn.. zolang ze gezond zijn is alles welkom♡ je krijgt wat bij je hoort♡

8. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Ik weet het niet, dit is mijn eerste zwangerschap, maar ik vind het wel pittig buik omvang groeit enorm snel, dus ook erg veel groeipijn, en lijkt net of er nooit een eind aankomt haha.. Qua omvang ben ik al uitgeteld. En nu moet ik nog 2,5 maand en ik kan nu al niet meer bukken haha slapen is een drama. Maar de baby's voelen schoppen en bewegen maakt alles goed! Heerlijk vind ik het en gelukkig kan ik ook heel erg genieten van de zwangerschap 😍

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een tweelingzwangerschap klinkt natuurlijk heel "leuk" en het is mega bijzonder, maar onderschat het niet.
    Het is fysiek echt heel zwaar! Ik ben nu op het punt dat ik bijna niets meer kan. Vooral zitten en veel liggen.
    Neemt niet weg dat het het absoluut waard is!

Ik hoop dat je wens vervuld zal worden!

10. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Haha hier juist het tegenovergestelde.

Mijn man en ik zijn beide een van een tweeling, onze beide moeders en oma's ook.

Bij de tweede raakte ik inderdaad ook zwanger van een tweeling en kreeg het echt benauwd toen de gynaecoloog zei.... Kijk en hier zit er nog een.
    Kreeg een vroege miskraam rond acht weken de andere bleef zitten.

Maar voor jou hoop ik een mooie zwangerschap in de toekomst met twee baby's hihi

11. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ja, ik herken het wel.

Als klein kind had ik altijd het gevoel dat ik tweeling zou krijgen. En toen mijn schoonzus en broer in verwachting waren, zei ik als eerste dat het van hun een tweeling zou worden. En inderdaad 2,5 jaar geleden is bij hun een eeneige meisjes tweeling geboren.

Ik heb in het begin ruim een jaar op de meisjes en hun veel grotere broer gepast en ja het is misschien zwaarder dan 1. Maar je hebt ook dubbel zoveel liefde. En eerlijk gezegd, went het ook wel, want je leert je zelf handigheidjes aan.

Toen ik plotseling zwanger was, heb ik expliciet laten checken of er niet misschien twee zouden kunnen zijn. Het zit ook wel in de familie. En ik had het zo graag gewild. Maar nee, het is er nu maar eentje (ook heel erg blij mee na veel jaren wensen en hopen).

Ik heb de wens voor 3 kinderen en mijn vriend 2. Dus stiekem hoop ik dat als het nog een keer mag lukken, dat het dan stiekem toch die tweeling wordt;). Dus ik hoop voor jou ook dat je wens uitkomt.

12. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Nee ben blij dat geen tweeling heb haha ben zelf een van een tweeling en weet hoe vermoeiend het was voor mijn ouders ;)

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Een tweeling is ook hartstikke tof 😎!

14. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ohw hahaha nog nooit gehoord dat iemand verlangt naar een tweeling. Als je er al 2 hebt weet je natuurlijk wat je te wachten staat maar om nou een tweeling te wensen...
    Toen wij voor de 1e echo gingen was mijn 1e vraag of het 1 hartje was. Ik zou een tweeling echt niet willen.

Niet herkenbaar dus, eerder het tegenovergestelde. Maar iedereen mag wensen wat hij wil.

15. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Het klinkt misschien leuk en mooi, maar eens het zover is...

Ben bijna 18 weken en buik groeit giga snel, dus nu wel nog mobiel maar de vraag is hoelang nog? Ik ervaar het persoonlijk wel als 'zwaar', mijn lichaam kan er blijkbaar moeilijk aan wennen dat er plots een dubbele portie hormonen aanwezig is, waardoor ik praktisch elke dag hoofdpijn heb, dus genieten zit er voor mij niet echt in... Nu begin ik ze wel te voelen, en dat maakt idd veel goed :)!

Laten we samen duimen dat je wens uitkomt :)!

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het is ook fantastisch! Maarrrr:

Je hebt geen zwangerschap dat je lekker in je verlof in de stad thee gaat drinken of sporten bij zo'n mama club. Ben je veel te zwaar voor en vanaf een week of 32 kun je echt alleen maar liggen...

De risico's zijn pittig... Vroeggeboorte, langdurige opname en 7x zoveel afwijkingen als bij een eenling zwangerschap. 50% van alle tweelingen komt voor de 37 weken ter wereld. Die van mij gelukkig precies 37 en kerngezond maar ken helaas heel veel trieste tweelingverhalen met overleden en gehandicapte kindje(s).

17. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Ik sluit me aan bij wat al is gezegd door de dames die tweeling zwangerschap hebben doorlopen... Ik ben nu bijna 29 wkn zwanger van tweeling en ondanks dat ik erg naar de twee kleintjes uitkijk valt de zwangerschap me aanzienlijk zwaarder dan verwacht. Ik kan nu al bijna niets meer... Te lang staan, lopen of in dezelfde houding zitten is een criem en m'n buik en ribben doen doorlopend pijn. En je wordt vanuit alle kanten bijna doorlopend gewaarschuwd voor risico's en vroeggeboorte. Dat maakt wel onzeker moet ik zeggen.
    Maar goed, lijkt me mega bijzonder om ze samen te zien opgroeien! 😃

18. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Brr..jij liever dan ik :) Los van de zware zwangerschap en de mogelijke complicaties, zou ik het ook na die tijd niet verkiezen.
    Wij hebben een 'Ierse tweeling' (twee kinderen binnen een jaar) en dat vond ik al zo aanpoten dat ik bij beiden hun babytijd amper kan herinneren, stond echt op overleefstand. Moet er wel bij zeggen dat het nu ze wat ouder zijn, heel leuk is! Ben echter wel blij dat ik nu nog een herkansing krijg om alles eens rustig te doen.

19. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man! :D

Mijn man wilde toch zooooo graag een tweeling - en hij heeft er enkele in zijn familie dus er was zeker kans - maar het is er (gelukkig voor mij) 'maar' eentje. Ik zag het zelf helemaal niet zo zitten. Volgens mij is de zwangerschap nog veel zwaarder en al helemaal niet zonder risico's, en dan de kraamtijd lijkt me ook veels te pittig. Niet te vergeten; je hebt van alles 2 nodig, dus dat tikt aardig aan... Diep respect voor mama's die een meerling op de wereld zetten (en gewoon alle mama's en vrouwen in het algemeen trouwens)! :D

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Kraamtijd is idd pittig, ik heb nooit kunnen slapen tussendoor. Te druk met 16 verschoningen, 16 voedingen, kolven. En dan deed de kraam m'n huishouden...

Deel Deze Pagina