ik en mij vriend zijn al een hele tijd bezig om zwanger te worden, we vrijen nu al bijna 2 jaar zonder condoom of pil, niet zo zeer om zwanger te worden in het begin maar later hoopte we daar wel op natuurlijk maar tot nu toe is het nog steeds niet gelukt.vandaar dat ik steeds meer ga denken dat er iets aan de hand is.ik ben nu 20 dus nog best jong en mij vriend is 25 , we gaan al best lang met elkaar nu 4,5 jaar de reden dat ik me ook erg zorgen maak is omdat ik in het verleden een Soa (chylamidia) heb gehad. Ik heb dat toen die tijd opgelopen van deze man waar ik nu nog bij ben, was in het begin van onze relatie. Maar nu lukt het ons dus niet om zwanger te worden.Ik ben bang dat er iets mis is met mij of met mij vriend of mischien wel beide omdat we het allebei gehad hebben en wil daarom na de huisarts om een onderzoek te krijgen. Alleen nu is het zo dat mij vriend niet na de huisarts wil/of durft.. ene kant snap ik dat wel want zie er zelf ook tegen op eigelijk. Omdat ik ook nog best jong ben weet ik niet of ie me gelijk door gaat verwijzen en het lijkt mij eerder zo dat je met zen 2 na zon afspraak gaat maar ik kan hem natuurlijk niet dwingen maar ondertussen zit ik wel heletijd met dit in me hoofd en wil graag voor me zelf duidelijk heid dan weet ik teminste van me eigen of ik wel vruchtbaar ben ik kan gewoon niet in die onzekerheid heletijd leven. mij vraag aan jullie was wat jullie er van vinden en wat voor vragen de huisarts in zon eerste gesprek gaat stellen enz ik hoop wat reacties te krijgen
Ik zou vragen of hij mee gaat en jezelf als eerste laten onderzoeken. Chlamidia kan onvruchtbaarjheid tot grevolg hebben. Als jij niet vermindert vruchtbaar bet zou ik je vriend laten onderzoeken.