eerste x op vakantie met je kleintje

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door CrossCountry, 1 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Met een maand of 6 naar de Antillen, daarna met 10 maanden naar Thailand.
    We zijn daar uiteraard naartoe gevlogen :p
    Ging uitstekend!
    Wel pas geboekt nadat de baby geboren was :)

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hebben jullie een eigen camper of hadden jullie er één gehuurd? Ik zou ook wel eens een campervakantie willen (rondreis door Scandinavië of Canada ofzo), maar ik vraag me echt af hoe je dat praktisch doet. Heb je dan een babybedje los in de camper?

3. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Wij gingen voor het eerst met de kleine op vakantie toen ze 12 weken was, een weekje naar Center Parcs. Dus gewoon met de auto en alles mee waarvan ik dacht dat ik het nodig had haha.
    Naar het buitenland gingen we voor het eerst toen ze 11 maanden was met het vliegtuig. Je bent dan wat beperkter qua spullen, maar omdat ze toen wat ouder was had ik ook wat meer ervaring wat nodig was en wat niet. Het vliegen zelf vond ik pittig omdat het echt een kind is wat niet stil kan zitten en dan duurt vliegen laaaang. Maar ja, het ene kind is het andere niet ;)
    Zou idd wel pas boeken als het kind geboren is, zodat je even aan kan kijken hoe het gaat. Je geeft aan dat je kindje eerder gehaald zal gaan worden, dus je weet ook nooit hoe de start van het kindje gaat (hopelijk natuurlijk goed). De eerste vakantie heb ik ook pas een paar weken van te voren geboekt, toen we wat meer gewend waren en beter wisten wat we konden verwachten.

4. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Bij de eerste:

op 6,5 maand oud naar Spanje, rit van 15u met mobilhome

Bij de tweede:

op 2,5 maand oud lang weekend Luxemburg, rit van 3 u met auto

op 4 maand oud naar Zuid-Frankrijk, rit van 17 u met auto/oudste was dan 18 maand oud ongeveer

Was heel gemakkelijk. Hebben voor de reis naar Spanje en Zuid-Frankrijk voornamelijk 's nachts gereden en kleine heeft constant geslapen. Hebben een autoreiswieg aangekocht en daardoor hoefde de kleine niet in de maxi-cosi maar was ze toch ook veilig ingegespt... Echt een goede aankoop geweest met twee kleintjes zo vlak na elkaar.

Hebben trouwens steeds pas geboekt nadat de kleine geboren was, omdat je van tevoren niet weet hoe je zelf gaat reageren en hoe de kleine zal zijn (goed eten/slapen; slecht eten/slapen; snel van z'n melk door veranderingen van omgeving enz.)

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Met 10 weken zijn we een weekje naar Landal in Duitsland geweest. Met 6 maand een weekendje Landal, met 8 maand op wintersport naar Oostenrijk, met 11 maand weekendje kamperen en weekje stedentrip (met vliegtuig), met 13 maand vier weken kamperen (rondreis) met de vouwwagen.
    Mijn dochter is een zomerbaby vandaar dat we de eerste maanden niet gingen kamperen (toen was het al najaar).

Baby nr 2 komt in maart, en gaat met 8 weken al mee naar Frankrijk (huisje) en met 4 maanden mee kamperen in de vouwwagen.

6. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Woow wat een reacties dankjulliewel! Ik ben nogal vergeet achtig de laatste paar maanden, en was dit topic helemaal vergeten :p
    Het lijkt mij ook beter om te wachten met boeken tot na de geboorte. We weten sowieso niet hoe het allemaal zal lopen helaas.

Nogmaals bedankt!

7. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

De oudste met 8 maanden, een week naar cp. met 20 maanden voor het eerst gevlogen naar turkije.
    De jongste met 6 weken een weekend naar cp en met 11 maanden voor het eerst gevlogen.

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Sorry! Ik lees nu paa je vraag!

Mijn schoonouders hebben een camper. De reiswieg van de kinderwagen paste precies op de bank van het zitgedeelte. Dit ging prima. Wel hadden we een klamboe ( kun je kopen voor de reiswieg ) eromheen. Hij was nog zo klein, dus prima te doen.
    Volgend kaar klappen we het zitgedeelte naar beneden en zetten daarop campingbedje op, daar kan hij dan in.
    We hadden een thermoskan waar we gekookt water in deden voor het flesje zodat we dan niet allemaal hoefde te regelen als het moment daar was. Ook had ik wasmiddel mee en daar deed ik dan af en toe een wasje mee. Het is prima te doen, je leeft iets meer op de tijd dan normaal met vakantie. Wij hadden het geluk dat hij in de vakantie de laatste fles om 7u kreeg en daarna lekker naar bed ging. Wij dan lekker met een hapje en een drankje een boekje lezen of spelletje spelen. Wij hebben een aantal campings gehad waar je een babybadje had. Ideaal. Ik had zelf trouwens ook gewoon ons badje mee, zodat hij lekker in bad kon.
    Er zat trouwens wel een klein badkamertje in die we niet gebruikte, daar stond het badje, wipstoel ect. Ideaal haha.

9. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn dochter was een jaar toen we 2 weken gingen kamperen met de tent in Duitsland.
    Onze zoon was iets van 8 maanden toen we 2 weken naar Zuid-Frankrijk gingen in een stacaravan.
    En onze andere zoon was bijna een half jaar toen we een week naar een huisje in Luxemburg gingen, en we hebben een week gekampeerd in onze tent bij de Beekse Bergen.

Deel Deze Pagina