eerste x snelle bevalling, 2e nog sneller?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door fafje, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    De eerste bevalling duurde een kleine 6uur.. begonnen met weeen..

De tweede bevallig verliep raar.. al weken voorweeen en dat had gezorgd voor 4cm.. gestript maar verder dan wat simpele harde buuken kwam het niet.. uit voorzorg naar het zh gegaan, 16.30 vliezen gebroken maar gebeurde niks.. om 17.00uur weeenstorm, 17.40 was ze geboren.. 5 minuten persen.. tweede ging veeeel sneller dus :D

2. Alita

Alita Niet meer actief

Hier duurde beide bevallingen eigenlijk wel even lang....

3. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Eerste bevalling 4 uur, waarvan 3 kwartier persen.
    Tweede bevalling 1,5 uur..
    Dus bij klopt het wel moest me ook voorbereidenop snelle bevalling.
    Succes alvast;)

4. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hier was de tweede bevalling ook (veel sneller).

Bij de eerste kreeg ik om 14.00 weeen, mocht ik om 16.00 persen en was ze er om 16.40.

Bij de tweede kreeg ik om 15.40 weeen, rond 16.30 dacht ik dat ze kwam en met 1 keer persen en een knip (zuurstoftekort) was ze er meteen.

We willen nog graag een derde kindje. Vraag me af of het nog sneller kan...

5. fafje

fafje Niet meer actief

Jeetje wat een snelle bevallingen!!!

Ik ga gewoon bij het eerste gevoel naar het ZH .. Liever een d voor niks dan te laat! Hihi

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.288
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier ook de 2e veel sneller.

De eerste:
    00.30 breken vliezen
    01.00 weeen die steeds sneller komen
    03.55 volledige ontsluiting en persdrang
    04.26 zoontje geboren
    gewoon thuis in iets minder dan 4 uur.
    Ik moest wel naar het ziekenhuis ivm veel bloedverlies en een placenta die er niet vanzelf uit kwam.

De tweede:
    Bevalling moest in het ziekenhuis vanwege het risico dat placenta weer niet vanzelf zou komen.
    03.00 wakker worden van weeen die meteen heel snel na elkaar komen
    03.05 aankleden, man wakker maken, schoonzus bellen als oppas voor ons zoontje, ziekenhuis gebeld dat we eraan komen.
    03.20 schoonzus arriveert en ik heb al weeen om de minuut
    03.25 loop naar de auto en daar breken mijn vliezen en ik heb meteen persdrang
    03.25 weer naar binnen thuis, 112 gebeld, ziekenhuis gebeld en die hebben weer een verloskundige gebeld
    03.35 ambulance arriveert en ik lig op de bank te puffen. Heb een aantal keren in paniek gedacht waar blijft die ambulance en de verloskundige nu want ik moet persen.
    van 03.35 tot 03.50 persdrang weg moeten puffen omdat de verloskundige er nog niet was
    03.54 persdrang was niet meer te houden en na 3 keer persen was mijn 2e zoontje er.
    04.00 verloskundige arriveert te laat.

Duur bevalling 54 minuten.

7. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Ik ben van de eerste bevallen in 6 uurtjes. Begonnen met weeën, bij 9 cm zijn de vliezen gebroken door de vk, daarna mocht ik meteen persen en na 19 min. persen werd zoon geboren.
    Van de tweede ben ik in 2,5 uurtjes bevallen. Ook begonnen met weeën na 1,5 uur weeën had ik 4 cm ontsluiting toen braken de vliezen spontaan. Ik heb in totaal 2 minuten geperst, toen was dochter geboren.

Van de eerste poliklinisch in het zh bevallen, van de tweede thuis bevallen. Ik kon niet eens meer naar het ziekenhuis als ik dat gewild had.

8. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    ben bij beiden ingeleid.
    de eerste was er met 5 uur en 42 minuten.
    ze zeiden dat ze verwachtten van dat ik van de tweede nog sneller zou zijn.
    dus als het thuis begon moest ik direct bellen.
    uiteindelijk duurde de 2e bevalling 6 uur en 15 minuten.
    was een beetje een domper aangezien ik dacht het wel even in 3 a 4 uurtjes te doen haha

9. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ook hier klopt de theorie.
    De eerste bevalling duurde ongeveer 5 uur, 29 min persen.
    De tweede bijna 3 uur, 9 min persen en de derde ongeveer 1.45 uur, 1 minuut persen.
    Ik zeg altijd dat een 4e als die er zou komen spontaan uit me valt ;)

Maar maak je niet te druk, het komt vast goed!

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    De eerste (spontane) bevalling duurde van eerste kramp tot geboorte 4 uur (waarvan 50 min persen).
    De tweede (ingeleide) bevalling duurde 1u15min vanaf t moment dat het infuus met weeopwekkers op de laagste stand aan ging (waarvan 13 min persen).

Beide bevallingen waren goed te doen, niks geen lastige Weeënstorm ofzo!

11. ecl

ecl Niet meer actief

#31 ecl, 26 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2012
    Ik hoop dat de theorie bij mij ook gaat kloppen!!!

Als eerste had ik af en toe wat voorweeen, maar dat waren er niet veel. Maandag "gestript" dit deed niks. Dinsdag avond begonnen de weeen om het kwartier een krampje, tegen de nacht werd het om de 7/8min en tegen 03.00u om de 5min. Rond 04.00uur vk gebeld en rond 05.00u nog om de 30 min een wee;). Om 06.oou was de vk er en toen dus maar 2 weeen in het uur gehad. Had ruim 1 cm en ze probeerde me nog een keer te strippen, auw! 1u na het strippen begonnen de weeen weer na 2 uur was het weer om de 7/8 min en wat heftiger. De heledag was het om de 5/10min een wee, weeen werden wel steeds iets krachtiger. In de loop van de avond is de vk nog geweest en toen had ik 2cm. De nacht niet geslapen, ja af en toe even weg dutten tussen de weeen door. Weeen kwamen nog steeds om de 5/8 min, maar moest ik echt weg puffen. Tegen de ochtend kwam de vk weer en toen had ik ruim 3cm, tijdens wee 4cm. Ze heeft mijn vliezen gebroken en gaf aan dat het nu wel echt sneller moest gaan anders moesten we er maar eens over nadenken om toch naar het zh te gaan. Na 4 uur nog steeds 4cm dus op naar het ziekenhuis. In de auto nog 1cm erbij gesnoept, want had in het zh 5cm. Aan het infuus met weenopwekkers en 4 uur later mocht ik eindelijk persen! Die 4 uur waren trouwens echt vreselijk, apparaat kon heftigheid weeen niet meer registreren(hadden ze nog niet eerder meegemaakt ofzoiets). In iedergeval zonder persdrang, de kleine in 5 min eruit geperst. Wel met knip inverband met zuurstof te kort kleine. Dit was donderdag avond om 20.37uur.

Duur bevalling ong. 44uur, gebroken vliezen ruim 13 uur!!!!!!!!!! ivm niet vorderende ontsluiting en dus niet effectieve weeen.
    Dus please volgende bevalling sneller;)

12. fafje

fafje Niet meer actief

ecl, haha wow! wat heftig en lijkt me echt zwaaaar vermoeiend!

Mn vk heeft nu gezegd, bij 15 min weeen om de 5 min, bellen...dus met 3 regelmatige weeen om de 5 min moet ik bellen en komt ze direct...

ik vraag me af hoe snel het dan zal gaan...ik weet niet hoe het is om eerst weeen te hebben...hoop ehct dat het zo gaat en geen gebroken vliezen eerst...whaaaa t wordt zoooo spannend allemaal!

13. ecl

ecl Niet meer actief

Fafje nou wonder boven wonder viel het me nog best mee, qua vermoeidheid. Bedoel denk niet dat het zoveel meer was dan dat je "standaard" van een bevalling hebt. Liep de dag erna al weer vrolijk rond in ieder geval. Heb niet eens een middag dutje gedaan, de hele kraamweek. Heel slecht, vooral aangezien ik zelf kraamverzorgster ben en dus weet dat dat wel nodig is:).

Kan me goed voorstellen dat je het wel heel spannend vindt! Het komt ook steeds dichterbij he?! Volg gewoon je gevoel! Als jij denkt ik moet nu bellen, doe dat dan gewoon okal voldoe je nog niet aan de criteria!
    Komt goed!;)

14. ardina

ardina Lid

18 nov 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste was het 8 uurtjes totaal incl. 15 minuutjes persen. Moest het even op houden omdat hij zijn handje erbij had gestoken.
    Ik had gerekend op weer zo een bevalling. Zag er niet tegen op. Had namelijk maar 3 uur "echt" pijn van de weeen gehad.

2de liep iets anders.. om half 9 s'ochtends vanuit het niets weeen die net zo veel zeer deden als het laatste uur van de 1ste.
    Omdat ik ingeleid zou worden was ik in het ziekenhuis. Om 9 uur kwamen de gyn en verloskundige op ronde langs. Ze keken en bleek 5 cm ontsluiting te hebben. (dag ervoor net krap aan 2 cm) Ze hebben mijn vliezen om 9.05 gebroken om 9.10 kreeg ik persweeen en bleek ik in 5 minuten tijd de laatste 5 cm te hebben gedaan. om 9.14 is hij na 4 keer persen geboren.

Klinkt erg fijn zo vlotjes maar dat was het niet. Je beseft niet wat er gebeurd en je lichaam en geest hebben geen echte tijd om zich voor te bereiden. De kleine man ook niet dus hij kwam er erg geschrokken en blauw uit. Kleurde gelukkig al snel naar roze!
    Hij lag niet volledig ingedaald de dag ervoor dus voor hem echt een shock. Gelukkig is dat allemaal goed gekomen.
    Zelf wel gescheurd maar een paar hechtingen doen wonderen ;). O en hij bleek ook nog een sterrekijker te zijn dus ik heb het personeel in het ziekenhuis erg verbaasd door deze bevalling van 0 naar geboorte in net geen 45 minuten.

15. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een bevalling van 2 en een halve uur.
    De vliezen braken bij 1 cm ontsluiting en toen kwam ik in een weeenstorm. Binnen 20 minuten van 1 naar 7 cm ontsluiting. Ik moest echt naar lucht happen. Daarna door middel van een infuus een kwartier ´pauze´ gekregen. Weet niet meer hoelang het persen heeft geduurd, maar ik weet wel dat ik dat 10x liever heb dan die ontsluitingsweeen.
    Deze keer was ik in het ziekenhuis omdat ik ingeleid ben, maar ik heb echt angst voor de volgende. Wat als ik weer in zo´n weeenstorm beland? Als die weeen ook zo plotseling en heftig komen dan heb zie ik geen kans om iemand te waarschuwen...

16. fafje

fafje Niet meer actief

thanks dames, wat een verhalen hihiihih!

nee ik heb ook besloten bij gerommel al gewoon naar mn moeders huis te gaan, daar is het zh nog dichterbij..en de vk kan daar dna komen checken...
    teminste dit doe ik niet snachts hoor haha, dan is mn man er ook gewoon, maar doe het alelen als ik overdag alleen ben met mn zoontje, dan komt mn moede rme gewoon halen en kan ik daar relax zitten..

nou baby is ingedaald, dus we wachten af!!

Deel Deze Pagina